کد خبر: ۸۸۲۴۵۳
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۸ 01 August 2020

 

تابناک/به گزارش خبرنگار ایرنا، مراسم معنوی و پرفیض دعای عرفه عصر امروز “پنجشنبه” با حضور مردم خداجوی گیلان در مساجد، حسینه ها و بقاع متبرکه استان برگزار شد.

مردم مومن استان گیلان با توجه به شرایط بیماری کرونا با رعایت پروتکل های بهداشتی ، فاصله فیزیکی و استفاده از دستکش و ماسک با شرکت در این مراسم، دعای پرفیض عرفه را زمزمه و از خداوند طلب مغفرت کردند.

دعای پرفیض عرفه در ۷۴ بقعه متبرکه گیلان نیز با رعایت توصیه های بهداشتی پیشگیری از انتشار ویروس کرونا برگزا شد، این مراسم در رشت مرکز استان نیز در بقعه متبرکه خواهر امام (ع) با حضور مومنان برگزار شد.

عرفه روز نیایش و مناجات با خالق هستی است ، زیرا در این روز درهای رحمت الهی بر روی همه بندگان به ویژه گنهکاران گشوده است. همه گنهکاران در این روز ، چشم امید خود را به خدایشان دوخته اند و از دنیا بریده و به خدا نزدیک می شوند.

در این روز دعا به استجابت نزدیک و هر ناامیدی، امیدوار بر در خانه الهی دست هایش را به دعا باز می کند. دعای امام حسین (ع) در روز عرفه از بی نظیرترین مناجات ها و دعاهایی است که در روز عرفه و در صحرای عرفات (در ۲۰ کیلومتری مکه) توسط امام حسین (ع) و همراهانش در بیرون خیمه‌ها خوانده شد.

عرفه نزد مسلمانان از روزهای پرفضیلت سال محسوب می‌شود و در منابع روایی اعمالی برای آن برشمرده‌اند که با فضیلت‌ترین آنها دعا و استغفار است.زیارت امام حسین(ع) و خواندن دعای عرفه نیز در این روز بسیار سفارش شده است.

امروز نهم ذی الحجه روز عرفه و نیایش است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار