کد خبر: ۸۸۲۴۴۴
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 01 August 2020

 

گیلان| تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس نیازمند اقدامات جدی‌تر است

تابناک/گروه استان‌ها- رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه از رزمندگان جنگ برای خاطره‌گویی در کلاس‌های درس استفاده می‌شود گفت: برای تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس نیازمند اقدامات جدی‌تر هستیم.

سرهنگ پاسدار عباس بایرامی در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با تأکید بر‌اینکه برای تولید محتوا در حوزه دفاع مقدس نیازمند کارهای گسترده‌تر و به‌روزتر با ابزارهای نوین‌ هستیم اظهار داشت: یکی از اقدامات خوبی که برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس انجام شده استفاده از رزمندگان جنگ برای خاطره‌گویی در کلاس‌های درس است.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس نقش تعلیم و تربیت در قالب نظام آموزش و پرورش را برای نهادینه کردن بسیاری از مفاهیم جایگاهی اثرگذار و تعیین‌کننده خواند و عنوان کرد: اهمیت و تأثیرگذاری نظام آموزش و پرورش در این امر بر کسی پوشیده نیست بنابراین باید از ظرفیت‌های این نهاد برای گسترش فرهنگ دفاع مقدس استفاده کنیم.

بایرامی در پاسخ به این پرسش که آموزش و پرورش در عرصه تعمیق و گسترش ادبیات دفاع مقدسی تاکنون چگونه عمل کرده است و آیا اقدامات این نهاد مورد رضایت قرار دارد یا خیر تصریح کرد: نظام آموزشی ما در دوران دفاع مقدس دین خود را ادا کرد و بعد از آن هم اقدامات خوبی برای ترویج این فرهنگ انجام داده است.

وی آموزش و پرورش را مانند نهادی که در تعلیم و تربیت نسل آینده کشورمان نقشی به‌سزایی بر عهده دارد تلقی کرد و با بیان اینکه در برهه‌ای از زمان شاهد کند شدن اقدامات این نهاد در عرصه فرهنگ دفاع مقدس بودیم افزود: این دوره بسیار کوتاه بود و از آن به بعد تاکنون شاهد شکوفایی این فعالیت‌ها در آموزش و پرورش هستیم.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس معرفی قهرمانان و الگوهای عملی دفاع مقدس به دانش‌آموزان را برای حفظ استقلال کشور و پاسداری از نظام اسلامی لازم و ضروری دانست و افزود: آموزش و پرورش در دوران دفاع مقدس هزاران شهید دانش‌آموز و معلم و هزاران شهید کم سن و سال را تقدیم نظام مقدس جمهوری اسلامی کرده است.

بایرامی با تأکید بر اینکه "در استان گیلان شهید دانش‌آموز کمتر از 13 سال سن داریم" از شهید دانش‌آموز جمشید داداشی اهل شهرستان املش سخن گفت و خاطرنشان کرد: گام‌های عملی و مؤثری برای نهادینه کردن فرهنگ دفاع مقدس در نظام آموزشی برداشته شده است اما بدون شک این اقدامات جامع و کامل نیست و باید استمرار داشته باشد.

وی ارائه درس آمادگی دفاعی برای دانش‌آموزان، اعزام کاروان‌های راهیان نور و اقدامات قرارگاه امام حسن عسکری(ع) را نمونه‌ای از اقدامات آموزش و پرورش اعلام کرد و بیان داشت: حضور فرهنگیان و رزمندگان دفاع مقدس در کلاس‌های درس می‌تواند در گرایش دانش‌آموزان به سمت فرهنگ دفاع مقدس تأثیرگذار باشد.

رئیس سازمان ادبیات و تاریخ دفاع مقدس با بیان اینکه حمایت از پژوهش‌ها و تحقیقات دانش‌آموزی با موضوع دفاع مقدس باید بیشتر از این‌ها در دستور کار قرار گیرد گفت: اگر به دنبال این هستیم که یک ملت مقاوم و بدون وابستگی داشته باشیم باید فرماندهان، شهدا و رزمندگان دوران دفاع مقدس را برای دانش‌آموزان به الگو تبدیل کنیم.

بایرامی تعامل و استقبال آموزش و پرورش برای همکاری با نهادها و سازمان‌هایی که در عرصه دفاع مقدس فعالیت دارند را خوب و قابل قبول ارزیابی کرد و اظهار داشت: با تمام این‌ها ما برای تولید محتوا در بخش دفاع مقدس باید کارهای گسترده‌تری انجام بدهیم و از تمام ظرفیت‌های موجود به ویژه از آموزش و پرورش بیشتر استفاده کنیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار