کد خبر: ۸۸۲۴۴۱
تاریخ انتشار: ۱۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۳ 01 August 2020

 

تابناک/عظیم مدبری در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با بیان اینکه فعالان حوزه شیلاتی و آبزی‌پروران با مشکل افزایش قیمت نهاده‌های ویژه آبزی‌پروری مواجه هستند اظهار داشت: ذرت، کنجاله سویا، پودر ماهی از جمله نهاده‌های مورد استفاده در زنجیره غذایی ماهی محسوب می‌شوند که با نوسانات شدید قیمتی مواجه شده‌اند.

مدیرکل شیلات گیلان از رهاسازی بیش از 7 میلیون قطعه بچه ماهی سفید و کپور تالابی تولید شده در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری شیلات گیلان در تالاب انزلی خبر داد و عنوان کرد: شیلات اقدامات خوبی را برای بازسازی ذخایر ماهیان دریای خزر در سال جهش تولید انجام داده است.

مدبری تالاب بین‌المللی بندرانزلی را یکی از مهم‌ترین زیستگاه‌های طبیعی انواع ماهیان استخوانی ذکر کرد و ابراز داشت: این تالاب نقش بسیار مهمی در امر بازسازی ذخایر گونه‌های نایاب آبزیان دارد و به منظور بازسازی ذخایر ماهیان ژنتیکی استان بیش از 7 میلیون قطعه بچه ماهی سفید و کپور تالابی در آن رهاسازی شد.

وی با بیان اینکه ماهیان رهاسازی شده در تالاب بین‌المللی انزلی به شکل تکثیر طبیعی یا نیمه طبیعی در مرکز بازسازی و حفاظت از ذخایر ژنتیکی ماهیان استخوانی شهید انصاری شیلات گیلان تولید شده‌اند اظهار داشت: مزرعه قلم گوده واقع در اراضی اداره کل شیلات گیلان در محدوده تالاب انزلی احداث شده است. 

مدیرکل شیلات گیلان از جمله ویژگی‌های بارز و ممتاز عملیات تولید در این مزرعه را فراهم بودن امکان رهاسازی مستقیم و بدون دستکاری بچه ماهیان به روش تراکم شکنی بعد از مرحله دستیابی به وزن پایه دانست و افزود: این شیوه موجبات افزایش ضریب بقاء و ماندگاری بچه ماهیان را در محیط‌های طبیعی بعد از مرحله رهاکرد فراهم می‌سازد.

مدبری با تأکید بر اینکه به جهت شیوع ویروس کرونا در کشور و استان گیلان بسیاری از مشاغل، حرفه‌ها و فعالیت‌های تولیدی با مشکلات و چالش‌هایی مواجه شده‌اند تصریح کرد: شیلات نیز یکی از مجموعه‌هایی است که شیوع ویروس کرونا تبعات و اثراتی را در آن ایجاد کرده و تولیدکنندگان و فعالان آبزی‌پروری را درگیر کرده است. 

وی با بیان اینکه بخش تولید را نمی‌توان رها کرد حمایت و پشتیبانی از فعالان اقتصادی به ویژه در حوزه آبزی‌پروری را در شرایط کنونی لازم و ضروری تلقی کرد و ابراز داشت: با وجود مشکلات اعتباری دولت و تحریم‌های ظالمانه دشمن سعی می‌کنیم با دادن تسهیلاتی هر چند محدود از فعالیت‌های شیلاتی استان گیلان حمایت کنیم.

مدیرکل شیلات استان گیلان زمینه‌سازی برای انجام فعالیت‌های چند منظوره تولید در حوزه کشاورزی و شیلات نظیر شرکت‌های تولید غذا برای ماهیان گرمابی را لازم و ضروری تلقی کرد و بیان داشت: بدون شک ایجاد چنین شرکت‌هایی آن هم بر اساس نیاز سنجی اقتصادی و دانش روز، برای استان گیلان بسیار حائز اهمیت است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار