کد خبر: ۸۸۲۳۰۴
تاریخ انتشار: ۱۰ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۸:۴۲ 31 July 2020

 

تابناک/حدود ساعت 13 روز پنج شنبه( دیروز) برابر با نهم مرداد ماه 1399 سخنگوی وزارت امور خارجه و منصوب شده به سمت سفیر کشورمان در کشور آذربایجان،قدم به ساختمان ستاد مرکزی شهرداری رشت برای دیدار با شهردار ،معاونین و مدیران ارشد این نهاد گذاشت.

به گزارش کاشف اسرار،یک شبانه روز و بیش از 24 ساعت از زمان برگزاری نشست ” سید عباس موسوی” سپری شده و متاسفانه سایت اطلاع رسانی این نهاد در سکوت خبری به سر می برد.

برای برگزاری نشست مذکور تعدادی از اصحاب رسانه فاقد رابطه استخدامی با شهرداری رشت هم حضور داشتند و این سئوال در ذهن تداعی شده است اخبار آنان در سایت شهرداری نشر پیدا نکرده، کدام رسانه منتشر می شود؟

دعوت شهرداری از اصحاب رسانه انگشت شمار به جلسات شهردار در حالی می باشد طبق مصوبه شورای عالی اداری در راستای حقوق شهروندی در نظام اداری باید به مصادیق رعایت حقوق شهروندی مبنی بر:” حق مصون بودن از تبعیض در نظام ها، فرایندها و تصمیمات اداری” و هم چنین : ” ق برخورداری از اِعمال بی طرفانه قوانین و مقررات” احترام بگذارد.

ماده 24 منشور حقوق شهروندی هم ،تصریح دارد : “حق شهروندان است که از دولتی برخوردار باشند که متعهد به رعایت اخلاق حسنه، راست‌گویی، درست کاری، امانت‌داری، مشورت، حفظ بیت‌المال، رعایت حق‌الناس، توجه به وجدان و افکار عمومی، اعتدال و تدبیر و پرهیز از تندروی، شتاب‌زدگی، خودسری، فریبکاری، مخفی‌کاری و دست‌کاری در اطلاعات و پذیرفتن مسئولیت تصمیمات و اقدامات خود، عذرخواهی از مردم در قبال خطاها، استقبال از نظرات مخالفین و منتقدین و نصب و عزل بر مبنای شایستگی و توانایی افراد باشد”

برابر بند یازدهم ماده هشتم و هم چنین تبصره دو ماده 19 مصوبه مذکور این امر باید رعایت بشود وگرنه قابل طرح دعوی از طریق مراجع اداری و قضایی علیه متخلف یا متخلفین است:

اعمال سیاست سکوت (خبری و عکسی)سایت اطلاع رسانی شهرداری در حالی می باشد که این نهاد از محل پول مردم (بیت المال)اداره می شود و این در حالی است مدیران آن بارها فریاد وامصیبتا وضعیت نامناسب درآمدی در بوق و کرونا کرده اند تا مردم مطلع بشوند.

اگر خبرنگاران و شهروندان (احتمالا نامحرم!) در راهرو احدی از کارکنان شهرداری در حال انتقال پلو ، کباب های چنجه و جوجه رویت نمی کردند و عکسی سلفی توسط خبرنگار (احتمالا محرم اسرار جلسات شهردار !) از خود در صفحه اینستاگرام نشر نمی داد ( النهایه منجر به عکس حذف به دلایل نامعلوم شد) مردم از صرف نهار کاری با نهار و میوه جات درجه یک مطلع نمی شدند.پذیرایی از آداب ایرانیان است ولی آیا درست است نهادی عمومی مخفی کاری بکند و احتمالا مردم نامحرم بداند؟ آیا در جلسه شورای مدیران ،با صرف میوه درجه یک از خود پذیرایی می کنند؟

با توجه به این که تا لحظه انتشار این گزارش حتی یک پاراگراف از موضوعات مطرح شده در سایت اطلاع رسانی شهرداری نشر نیافته است و طبق تصاویر موجود شهردار هنر “رشتی دوزی” به سخنگوی وزارت امور خارجه از بیت المال هدیه داده است،این سئوال در ذهن تداعی شده ، پس هدف از برگزاری نشست چه بود؟

آیا شهردار غیر بومی رشت برای انعقاد تفاهم یا توافق نامه برای ارتقای شهر رشت نشست برگزار کرده است که تصویری از این موضوع انتشار پیدا نکرده است و یا احتمالا هدف از نشست دنبال پل زدن برای آینده کاری خود و دیگر مدیران بوده است ؟

از آن جایی که شهردار در سال جاری بارها بر شفاف سازی امور مالی این نهاد تاکید کرده است ولی با توجه به مستندات موجود در نزد “پایگاه خبری کاشف اسرار” در حدف حرف است،امیدواریم برای اثبات شفاف سازی هر چه سریعتر اسناد متقن پذیرایی از مهمان دیروز و حاضرین در جلسه در اختیار این رسانه و افکار عمومی قرار بدهد تا حرف،عملی بشود.

رهبر معظم انقلاب همواره به مسئولان تاکید کرده‌اند که با خدعه، فریب و دو رویی با مردم برخورد نکنند.

النهایه چنان چه” حاج محمدی” طی سنوات گذشته در نهاد یا دستگاهی استخدام شده باشد ،حتمآ در بدو استخدام فرم التزام به ولایت فقیه و تبعیت از قوانین و مقررات را امضاء کرده اند و پس از سالها فعالیت هم اکنون در سمت شهردار رشت،عدم تبعیت از دستور رهبر معظم انقلاب،التزام از فرامین رهبری مورد تردید و زیر سوال می رود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار