کد خبر: ۸۸۱۹۷۶
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۸ 30 July 2020
تابناک/بزرگترین واحد تولید ام دی اف مازندران در امیرآباد بهشهر، به صورت ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور ایران اسلامی افتتاح شد.
افتتاح بزرگترین واحد تولید ام‌دی‌اف مازندران در امیرآباد بهشهر

به گزارش خبرگزاری فارس ازشهرستان بهشهر، با اجرای طرح تنفس جنگل‌ها و ممنوع شدن برداشت چوب از جنگل، توسعه زراعت چوب رونق فراوان گرفت و این در حالی است که باید اراضی مناسبی را برای کشت این زراعت در نظر گرفت.

زراعت چوب و توسعه آن این روزها خوراک صنایع تخته فشره و ام دی اف است؛ صنایعی همچون آرین شیمی امیرآباد بهشهر که امروز با حضور وزیر صمت و با حضور رئیس جمهوری  به صورت ویدئو کنفرانسی افتتاح و به بهره‌برداری رسید.

زراعت چوب این روزها دغدغه مهم سرمایه‌گذاران صنایع چوبی است و سرمایه‌گذار واحد تولیدی ام دی اف بندرامیرآباد هم امروز در ویدئو کنفرانسی با حضور رئیس جمهور هم این مطلب را بیان و دغدغه اصلی را تهیه چوب با پوست و واردات عنوان کرد.

سرمایه‌گذار واحد تولیدی سلولزی شرکت آرین شیمی بندرامیرآباد گفت: از سال 96 با افتتاح ام دی اف گیلان وارد تولید این محصول شده و تاکنون 4 واحد و طرح را افتتاح و یک میلیون متر مکعب به ام دی اف کشور با محصولات صنایع ما به ام دی اف کشور افزوده شده است.

*افتتاح 38 طرح سرمایه‌گذاری 20 هزار میلیارد تومانی

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت هم در این مراسم با اشاره به هشتمین هفته افتتاح طرح‌های بزرگ کشوری با حضور رئیس جمهور به صورت ویدئو کنفرانسی گفت: افتتاح 38 طرح با 20 هزار میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در هفته‌های تداوم تولید، ثمره مهم این دولت است.

حسین مدرس خیابانی اظهار کرد: امروز در هشتمین هفته از هفته‌های تداوم تولید، شاهد بهره‌برداری از 5 واحد تولیدی در استان مازندران، خوزستان و فارس به صورت همزمان هستیم که 5 هزار و 600 میلیارد تومان سرمایه‌گذاری شده است.

وی افزود: با بهره‌برداری از 5 واحد تولیدی در استان مازندران، خوزستان و فارس با  سرمایه‌گذاری 5 هزار و 600 میلیارد تومانب برای یک‌هزار و 700 نفر اشتغال ایجاد می‌شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت همچنین با اشاره به وجود شهرک هزارهکتاری در بهشهر یادآور شد: این شهرک ظرفیت بالایی است که می‌تواند اشتغال مناسبی را در منطقه ایجاد کرده و در مهار بیکاری نقش عمده‌ای ایفا کند.

مدرس خیابانی افزود: تولید ام دی اف در بندر امیرآباد بهشهر، ظرفیتی مناسب برای افزایش طرفیت تولید این محصول است و تلاش داریم تا با استفاده از این ظرفیت، ظرفیت‌های خالی را پر کرده و صادرات را تقویت کنیم.

وی همچنین افزایش زنجیره فولاد را از دیگر برنامه‌های مهم کشور عنوان و تصریح کرد: براساس برنامه‌ریزی، افزایش طرفیت فولاد کشور باید به 26 میلیون تن در سال برسد که کارهای مهمی در این بخش انجام شده است و اکنون ظرفیت تولید فولاد کشور 16 میلیون تن است.  

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: هم اکنون 4 هزار پروژه بیش از 80 درصد پیشرفت در کشور در حال ساخت است که امیدواریم تا سال 1400 به بهره‌برداری برسد.

*توسعه زراعت چوب و پایانه‌های صادراتی از اولویت‌های مهم در مازندران

استاندار مازندران هم با اشاره به  اینکه توسعه زراعت چوب و پایانه‌های صادراتی از اولویت‌های مهم در مازندران است؛ خاطرنشان کرد: در این بخش‌ها تلاش فراوانی انجام شده است و به موفقیت‌هایی دست یافته‌ایم.

احمد حسین‌زادگان افزود: زراعت چوب با توجه به اجرای طرح تنفس جنگل برای ما مهم به شمار می‌رود و از تاکیدات مهم است که براساس برنامه‌ریزی مقرر شد تا ظرفیت زراعت چوب در استان مازندران به 4 هزار و 500 هکتار افزایش یابد.

وی با اعلام اینکه زراعت چوب، نقش مهمی در حفاظت از جنگل دارد، اظهار کرد: توسعه زراعت چوب و اختصاص اراضی شیبدار به این بخش، ضمن حفظ منابع طبیعی موجب اشتغال مناسب می‌شود.

استاندار مازندران همچنین ایجاد پایانه‌های صادراتی در مازندران را از دغدغه‌های مهم دانست و گفت:  پایانه صادرات شیلاتی و محصولات کشاورزی از جمله پایانه‌های صادراتی مازندران است که پایانه صادراتی شیلات تا دو ماه آینده و پایانه محصولات کشاورزی با 500 میلیارد تومان اعتبار تا هفته دولت افتتاح می‌شود.

به گزارش فارس، برای ساخت واحد تولیدی سلولزی شرکت آرین شیمی ، این صنعت وابسته به صنایع چوبی و ام دی اف، در مجموع با 400 میلیارد تومان اعتبار و معادل ۳۵ میلیون یورو اعتبارات در قالب ارزی برای خرید ماشین آلات  از سوی دولت افتتاح شد و به بهره‌برداری رسید.

واحد تولیدی سلولزی شرکت آرین شیمی در زمینی به مساحت ۲۰ هکتار و زیر بنای 7هزار متر مربع در منطقه ویژه اقتصادی بندر امیرآباد با ایجاد اشتغال برای 300 نفر ساخته شد و سالانه قادر به تولید افزون بر ۳۰۰ هزار متر مکعب تخته فیبری فشرده است.

امروز همزمان با افتتاح 5 طرح بزرگ کشوری در استان مازندران، خوزستان و فارس، بزرگترین واحد تولید ام دی اف مازندران در امیرآباد بهشهر هم به بهره‌برداری رسید تا جوانان و سرمایه‌گذاران این مرزو بوم نشان دهند که بدون اتکا به نفت هم می‌توان در اوج بود و به توسعه رسید.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار