طرح یک‌فوریتی تامین کالاهای اساسی موسوم به ارائه "کالا برگ برای کالاهای اساسی" که در مجلس تصویب شد و چندین پیشنهاد برای دادن این کالابرگ‌ها وجود دارد؛ از جمله آنکه کارت‌های الکترونیک به افراد مشمول داده شود یا مانند دوران دفاع مقدس، مردم کوپن دریافت کنند و حتی مطرح شد کمک‌های معیشتی دولت افزایش پیدا کند. حال باید دید کمیسیون‌های تخصصی که وظیفه بررسی این موارد را دارند، به کدام نتیجه می‌رسند
کد خبر: ۸۸۱۸۷۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۰ 30 July 2020

تابناک فارس به نقل از خانه ملت:مسلم صالحی  راهکارهای برای جلوگیری از افزایش قیمت کالاهای اساسی ارائه کرد و گفت: پیشنهاد می‌کنم طرح کوپنی کردن ارزاق هرچه سریع‌تر عملیاتی شود تا کالاها مطابق قیمت مصوبه دولت به دست خانوارها برسد چراکه نوسانات شدید قیمت ارز و دلار مانع از کنترل قیمت‌ها شده است لذا دولت باید از راهکارهای کوتاه مدتی همچون کوپنی کردن کالاهای اساسی استفاده کند.

نماینده مردم اقلید در مجلس شورای اسلامی افزایش نظارت دولت را راهکار دیگری برای کنترل قیمت کالاهای اساسی عنوان کرد و گفت: اگرچه با وضعیت ایجاد شده کنترل بازار از دست دولت وزارت صمت و اصناف و اتاق بازرگانی خارج شده است اما با توجه به بهم‌ریختگی جو روانی جامعه نظارت‌ها هم بی‌نتیجه می‌مانند.

عضو کمیسیون اقتصادی مجلس شورای اسلامی ادامه داد: راهکار بلند مدت برای تثبت و کاهش قیمت‌ کالاهای اساسی، منوط به ایجاد ثبات در بازار ارز است لذا تا در این بازار ثبات ایجاد نشود نمی‌توان به ساماندهی کالای اساسی خیلی امیدوار بود چراکه وضعیت تمامی بازارها همچون زنجیره‌ای به یکدیگر متصل هستند.

به گزارش خبرگزاری خانه ملت، طرح یک‌فوریتی تامین کالاهای اساسی موسوم به ارائه "کالا برگ برای کالاهای اساسی" که در مجلس تصویب شد و چندین پیشنهاد برای دادن این کالابرگ‌ها وجود دارد؛ از جمله آنکه کارت‌های الکترونیک به افراد مشمول داده شود یا مانند دوران دفاع مقدس، مردم کوپن دریافت کنند و حتی مطرح شد کمک‌های معیشتی دولت افزایش پیدا کند. حال باید دید کمیسیون‌های تخصصی که وظیفه بررسی این موارد را دارند، به کدام نتیجه می‌رسند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار