مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم گفت: در دهه ولایت با مشارکت آستان مقدس حضرت معصومه (س) روزانه 8 هزار پرس غذای گرم به عنوان نهار بین نیازمندان توزیع می شود.
کد خبر: ۸۸۱۶۹۴
تاریخ انتشار: ۰۹ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۳:۵۷ 30 July 2020

به گزارش تابناک قم، اکبر میرشکار در نشست خبری که در تالار اجتماعات کمیته امداد برگزار شد، اظهار کرد: به مناسبت دهه ولایت از هشت مرداد تا هشت شهریور ماه به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد امام خمینی (ره) با حفظ کرامت انسانی بسته حمایتی اهدا می‌شود.

وی با اشاره به نحوه توزیع بسته‌های حمایتی، تصریح کرد: خانواده‌های 2، 3، 5 و تک نفره هر کدام به مدت ده روز در زمان‌های مختلف با مراجعه به فروشگاه‌های رفاه در استان قم با به همراه داشتن کارت امداد ولایت می‌توانند به میزان معین برحسب شمار افراد خانوار برنج، مرغ و روغن دریافت کنند.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی (ه) استان قم شمار خانواده‌هایی که مشمول دریافت بسته حمایتی می‌شوند را مورد توجه قرار داد و گفت: 22 هزار خانواده زیرپوشش کمیته امداد می‌توانند در این ایام به فروشگاه‌های رفاه در استان قم مراجعه و بسته حمایتی دریافت کنند.

وی با اشاره به اینکه در آستانه عید سعید قربان هرسال از سوی خیرین و نیکوکاران کمک‌های ارزشمندی برای اطعام فقرا به کمیته امداد می‌شد، عنوان کرد: امسال نیز از 10 روز گذشته با خیرین ارتباط برقرار و کمک‌های خوبی دریافت شد که در این راستا 100 راس گوسفند و 13 راس گاو ذبح شد که در روز عید سعید قربان بین نیازمندان توزیع می‌شود.

میرشکار با بیان اینکه توزیع گوشت قربانی بین نیازمندان در روز عید سعید قربان و روز بعد از آن بین نیازمندان توزیع می‌شود، تصریح کرد: در صورتی که خیرین مشارکت بیشتری داشته باشند به شمار بیشتری از نیازمندان گوشت توزیع می‌شود.

وی گفت: خیرین می‌توانند نذورات خود را به شماره کارت 60379979401125 به نام کمیته امداد امام خمینی (ره) واریز کنند تا برای نیازمندان گوشت تهیه شود.

مدیرکل کمیته امداد امام خمینی استان قم با عنوان اینکه مراجع تقلید و علما همواره به عنوان پیشگامان نیکوکاری با کمیته امداد مشارکت خوبی دارند، تصریح کرد: آیات عظام نوری همدانی، علوی گرگانی و مکارم شیرازی برای تهیه گوشت قربانی در عید قربان با کمیته امداد مشارکت داشتند. همچنین آیت الله اعرافی نیز به همراه تنی چند از بزرگان حوزه علمیه نیز در این راستا مشارکت خوبی داشتند.

وی با اشاره به هماهنگی کمیته امداد امام خمینی با آستان مقدس حضرت معصومه (س) در راستای اطعام نیازمندان در دهه ولایت، بیان کرد: در این ایام روزانه 8 هزار پرس غذای گرم به عنوان نهار بین خانواده‌های نیازمند توزیع می‌شود.

میرشکار با اشاره به یکی از مهمترین دغدغه‌هایی که در جامعه امروز برای همه به ویژه نیازمندان وجود دارد، گفت: اجاره بهای مسکن یکی از مهمترین دغدغه‌های مردم است که در این راستا از سوی خیرین و نیکوکاران منابع مالی خوبی تامین شد و در تلاش هستیم اجاره بهای 6 ماه نخست سال جاری را به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد را تامین کنیم.

وی با اشاره به اینکه میانگین 300 هزارتومان تا 500 هزار تومان در ماه اجاره بها به خانواده‌های زیر پوشش کمیته امداد پرداخت می‌شود، تصریح کرد: با اقدامات صورت گرفته و تامین منابع مالی در تلاش هستیم اجاره بهای 6 ماه را بپردازیم.

مدیرکل کمیته امداد استان قم با عنوان اینکه به مناسبت عید سعید غدیر خم با مشارکت خیران و نیکوکاران 50 هزار پرس غذای گرم طبخ و بین نیازمندان توزیع می‌شود، عنوان کرد: توزیع غذای گرم در مساجد بین نیازمندان به عنوان طعام روز غدیر بین نیازمندان انجام می‌شود.

وی با تاکید براینکه در تلاش هستیم برای کسانی که بیماری صعب العلاج دارند کمک خیرانه در آستانه عید غدیر داشته باشیم، تصریح کرد: در این راستا برای هزار و 520 خانواده تا پیش از عید سعید غدیر مبلغ 500 هزار تومان تا یک میلیون تومان کمک هزینه درمان داشته باشیم.

میرشکار اضافه کرد: 465 خانواده زیرپوشش کمیته امداد که از بیمه تامین اجتماعی بهره می‌برند پیگیر هستیم که از حقوق بازنشستگی تامین اجتماعی بهره ببرند تا بتوانند به خودکفایی برسند.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار