کد خبر: ۸۸۱۳۱۵
تاریخ انتشار: ۰۸ مرداد ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۰ 29 July 2020

 

تابناک/به گزارش خبرگزاری تسنیم به نقل از شینهوا، براساس نظرسنجی انجمن ملی اقتصاد کاری آمریکا که روز دوشنبه منتشر شد، سه ماهه گذشته بدترین دوره برای برای شرکت ها از نظر فروش، قیمت و هزینه سرمایه ای از زمان رکود بزرگ در سال 2008 بوده است.

مگان گرین، رئیس بخش نظرسنجی این انجمن درباره شرایط کاری گفت: شرکت ها اقدامات خاصی را برای محدود کردن تأثیر مالی منفی بیماری کووید-19 بر روی شرکت خود اعمال کرده اند، از جمله متوقف کردن استخدام ها و تعدیل نیرو.

وزارت کار آمریکا روز پنجشنبه گزارش داد تعداد افرادی که در ایالات متحده در هفته منتهی به 18 ژوئیه در میان موج جدید شیوع کرونا درخواست بیمه بیکاری کرده اند، افزایش یافت و به 1.4 میلیون نفر رسید و روند کاهشی تعداد بیکارشدگان که تقریباً چهار ماه ادامه داشت را معکوس کرد.

با توجه به آخرین آمار بیکاری در آمریکا، در طول 18 هفته گذشته در مجموع 52.7 میلیون پرونده اولیه برای دریافت کمک هزینه بیکاری تشکیل شده است، که نشان دهنده رکود اقتصادی شدید این کشور به علت بیماری همه گیر کروناست.

نظرسنجی انجمن ملی اقتصاد کاری آمریکا همچنین نشان داد که از هر سه شرکت یک شرکت کار عادی خود را از سر گرفته است، اما تقریباً به همان اندازه بسیاری از پاسخ دهندگان اظهار داشتند که انتظار ندارند که شرکت های آنها تا حداقل شش ماه آینده به شرایط عادی برگردند.

گرین گفت: اکثریت قریب به اتفاق پاسخ دهندگان پیش بینی می کنند بیماری کووید-19 منجر به انعطاف پذیری بیشتر در استخدام و تمهیدات کاری در آینده شود در حالی که 80 درصد از آنان می گویند شرکت های آنها پس از بحران کرونا نیز تا حدودی به دورکاری کارمندان خود ادامه خواهند داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار