کد خبر: ۸۸۱۰۷۸
تاریخ انتشار: ۰۷ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۳۸ 28 July 2020

اتمام عملیات مرحله نخست بتن‌ریزی ایستگاه چهارسو

تابناک/مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان گفت: نخستین مرحله سقف تراز خیابان ایستگاه چهارسو واقع در ابتدای خیابان صاحب روضات در مجاورت بیمارستان کاشانی با عمق ۲۷ متر و زیربنای ۱۶ هزار مترمربع بتن‌ریزی شد.

محمدرضا بنکدار هاشمی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: عملیات احداث ایستگاه چهارسو با روش اجرایی top-down (بالا به پایین) از آذرماه ۹۸ آغاز و در حال حاضر با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصد در حال انجام است.

وی در خصوص زمان آغاز حفاری تونل حدفاصل ایستگاه کهندژ تا امام حسین (ع) تصریح کرد: اکنون با اتمام کار ایجاد شمع‌های سازه نگهبان شفت ورودی دستگاه TBM، عملیات خاکبرداری آغاز شده و پیشرفت فیزیکی شفت ۵۵ درصد است که با تکمیل شفت ورودی، عملیات مونتاژ دستگاه حفار TBM آغاز خواهد شد.

مدیرعامل سازمان قطار شهری اصفهان با بیان این که عملیات اجرایی حفاری تونل بخش غربی خط دو قطار شهری اصفهان به صورت مکانیزه توسط دستگاه حفار تی. بی. ام با قطر حفاری ۹.۴ متر در حال انجام است، خاطرنشان کرد: برای آغاز حفاری مکانیزه باید سه عملیات اساسی انجام شود تا بتوان تی. بی. ام را به حرکت درآورد.

وی افزود: گام نخست احداث شفت ورودی تی. بی. ام است که در ایستگاه کهندژ با پیشرفت حدود ۵۱ درصد در حال اجرا بوده و عملیات خاکبرداری آن آغاز شده است.

بنکدار هاشمی ادامه داد: بخش دوم آماده‌سازی قطعات دستگاه حفار تی. بی. ام است که تاکنون حدود ۶۷ درصد پیشرفت داشته و سومین بخش احداث کارخانه تولید سگمنت است که این بخش نیز پیشرفتی حدود ۱۰ درصد دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار