کد خبر: ۸۸۰۶۳۴
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۱۳ 27 July 2020
تابناک/نماینده مردم شهرستان رشت در مجلس با بیان اینکه بزودی مشکلات کتابخانه‌ها در قانون برنامه هفتم توسعه کشور در مجلس بررسی شده و نتایجی حاصل می‌شود، گفت: یکی از مهمترین راه‌های اتمام پروژه‌های در دست احداث، استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای حمایتی نظیر بنیاد برکت است.
بررسی مشکلات کتابخانه‌ها در قانون برنامه هفتم توسعه

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، جبار کوچکی نژاد پیش از ظهر امروز در دیدار  با مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان با اشاره به‌ضرورت حل مشکلات نهاد کتابخانه‌های عمومی در حوزه‌های مختلف و لزوم  پیگیری این مشکلات در سطح عالی کشور اظهار کرد:  به‌زودی مشکلات کتابخانه‌ها در قانون برنامه هفتم توسعه کشور در مجلس بررسی‌شده و نتایجی حاصل خواهد شد‌. 

وی با اشاره به مشکلات مالی کشور و نیز کمبود اعتبارات برای تأمین نیازهای دستگاه‌های اجرایی برای اتمام پروژه‌های عمرانی گفت: یکی از مهم‌ترین راه‌های اتمام پروژه‌های در دست احداث، استفاده از ظرفیت خیرین و نهادهای حمایتی نظیر بنیاد برکت است که قطعاً با پیگیری‌های لازم به سرانجام می‌رسد. 

نماینده مردم رشت در مجلس شورای اسلامی از سفر قریب‌الوقوع رئیس بنیاد برکت و معاونین این بنیاد به استان گیلان خبر داد و افزود: طرح موضوع مشکلات و مطالبات و همچنین  تکمیل برخی از کتابخانه‌های عمومی استان ازجمله مطالبی است که قطعاً در نشست با رئیس بنیاد برکت مطرح خواهیم کرد. 

کوچکی نژاد با اشاره به مشکلات و موانع قانونی نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور تصریح کرد: به‌زودی قانون برنامه هفتم توسعه کشور در مجلس بررسی خواهد شد، چراکه اصلاح قوانین مربوط به تأسیس نهاد کتابخانه‌های عمومی در راستای رفاه حال کارکنان و کتابداران پرتلاش این نهاد لازم و ضروری است.

عضو کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با تأکید بر لزوم اصلاح  قوانین در راستای پیگیری‌های وسیع و هدفمند از سوی دست‌اندرکاران نهاد کتابخانه‌های عمومی در سطح کلان این نهاد بیان کرد: قطعاً موضوع و مطالبات نهاد کتابخانه‌های عمومی در نشست‌های تخصصی کمیته اجتماعی کمیسیون برنامه‌وبودجه مجلس شورای اسلامی با مدیران ارشد در دستور کار قرار خواهد گرفت.

عضو مجمع نمایندگان استان گیلان با اشاره به  اتمام پروژه کتابخانه مرکزی رشت با توجه به تخصیص اعتبارات لازم به‌عنوان یکی از مهم‌ترین اولویت‌های فرهنگی استان گفت: امیدوار هستیم با پیگیری‌های صورت پذیرفته از سوی مسؤولین و نمایندگان استان در نیمه دوم سال جاری شاهد افتتاح این کتابخانه در استان باشیم.

تلاش برای اتمام پروژه‌های در دست احداث

 مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان گیلان نیز در این نشست با ارائه گزارش از وضعیت کتابخانه‌های عمومی استان تلاش برای اتمام پروژه‌های در دست احداث اظهار کرد: ایجاد کتابخانه‌های عمومی قابل حمل‌ونقل کانکسی در مناطق کمتر توسعه‌یافته استان و نیز پیگیری اتمام بزرگ‌ترین کتابخانه عمومی شمال کشور تا پایان سال جاری  از مهم‌ترین برنامه‌های این مجموعه عنوان کرد.

پریسا کرمی با تأکید بر اهمیت ترویج کتاب‌خوانی و رفع مشکلات این نهاد فرهنگی افزود: در راستای حل مشکلات، برگزاری جلسات تخصصی دبیر کل، معاونین و مدیران ارشد نهاد کتابخانه‌های عمومی کشور با نمایندگان مردم در مجلس شورای اسلامی، از ابتدای سال جاری آغازشده لذا حضور نماینده مردم رشت و عضو کمیسیون برنامه بودجه برای حضور در این نشست‌ها، مایه خیروبرکت برای نهاد بوده که امیدواریم محقق شود‌.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار