کد خبر: ۸۸۰۶۱۶
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۶ 27 July 2020

مراسم دعای عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود

 

تابناک/گروه استان‌ها- مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به راه‌اندازی پویش «گیلانی عاشق علی(ع)» گفت: مراسمات مذهبی از جمله دعای عرفه با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، حجت‌الاسلام و المسلمین سعید مهدوی امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با اشاره به رسالت خبرنگاران در راستای دفاع از حق، روشنگری، اصلاح و مقابله با جبهه باطل اظهارداشت: خبرنگاران با روشنگری، ارتقاء و اصلاح می‌‌توانند گام موثری در جهت کاهش آسیب‌های رسانه‌‌‌های غربی در جامعه بردارند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان به ضرورت مجاهدت فرهنگی، تبلیغی و معرفتی ناب در جامعه اشاره کرد و افزود: رسانه‌ها با توجه به هجمه‌های مختلف فرهنگی توسط دشمن می‌توانند افکار عمومی را ساماندهی کنند البته مهارت‌های رسانه‌ای برای ساماندهی افکار عمومی نیز باید در مسیر تمدن‌سازی نوین و رشد و تعالی جامعه باشد.

مهدوی با بیان اینکه ممنوعیتی برای برگزاری دعای عرفه در استان گیلان وجود ندارد خاطرنشان کرد: طبق مصوبه ستاد ملی مقابله با کرونا مبنی بر ضرورت ایجاد محفل معنوی و نیایش لذا دعای عرفه امسال در تمام مساجد، حسینیه‌ها و محافل دینی استان گیلان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی برگزار می‌شود و ممنوعیتی وجود ندارد.

وی استفاده از ماسک و رعایت فاصله فیزیکی در مساجد و حسینیه‌ها حین قرائت دعای عرفه را ضروری دانست و بیان کرد: طبق اعلام هواشناسی استان هوای استان در ایام عرفه بارانی خواهد بود و از تمام مومنان انتظار داریم که در محافل قرائت دعای عرفه حتماً دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کنند و جهت ریشه‌کنی این ویروس دعا کنند.

مهدوی با بیان اینکه مراسمات ماه محرم با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی در استان برگزار می‌شود گفت: مراسمات شب‌های قدر با رعایت پروتکل‌های بهداشتی با حضور مومنان به‌بهترین نحو برگزار شد و این نشان می‌دهد که در این مراسمات ضمن استفاده از ظرفیت‌های معنوی آن می‌توان با فشارهای روحی و روانی ناشی از معضلات مختلف از جمله ویروس کرونا مقابله کرد.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به جوسازی‌های شبکه‌های معاند، مخالفان دین و مذهب در زمینه‌های مذکور اظهار داشت: در ماه محرم امسال ضمن عرض ارادت به اهل‌بیت(ع)، زمینه لازم برای افزایش ظرفیت روحی و روانی و ارائه خدمات اجتماعی به آسیب دیدگان ناشی از کرونا به‌ نام امام حسین(ع) فراهم می‌شود تا موجبات شکست کرونا فراهم شود.

مهدوی با بیان اینکه دستورالعمل‌های برگزاری مراسمات در ماه محرم به‌زودی از طریق رسانه‌‌ها به هیئت‌ها، مساجد و محافل استان ابلاغ خواهد شد خاطرنشان کرد: استان گیلان دارای 2 هزار و 800 مسجد است که هزار و 300 مسجد در طول سال فعال هستند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به فعالیت ایستگاه‌های سلامتی در ماه محرم ابراز داشت: حدود 3 هزار و 200 ایستگاه صلواتی در استان داریم که به‌دلیل شرایط کرونا حتماً باید مجوزهای لازم را از اداره‌کل تبلیغات اسلامی استان با نظارت علوم پزشکی دریافت کنند.

مهدوی با تأکید بر ممنوعیت توزیع نوشیدنی‌های سر باز، لیوانی و ضرورت استفاده از آبمیوه‌های بسته‌بندی خاطرنشان کرد: نذری‌ها باید بسته‌بندی و بهداشتی باشند و پهن کردن سفره پذیرایی از عزاداران نیز ممنوع است و از مومنان انتظار داریم که این مسائل را رعایت کنند و در روز عید غدیر نیز اطعام و غذاها به‌صورت بسته‌بندی توزیع می‌شود.

وی از توزیع 500 هزار تا یک میلیون وعده غذایی بسته‌بندی شده به‌همت مساجد، هیئت‌های مذهبی، روحانیون مستقر و با همکاری مردم در عید غدیر خبر داد و بیان داشت: گیلانیان در برگزاری محافل دینی، برنامه‌های مذهبی و فعالیت‌های این چنینی دارای سوابق درخشانی هستند و در سالهای اخیر نیز در احیای سنت اطعام غدیر جلوه‌های زیبایی را به نمایش گذاشتند.

مدیرکل تبلیغات اسلامی گیلان با اشاره به پذیرایی از کودکان کار در عید غدیر و راه‌اندازی پویش «گیلانی عاشق علی(ع)» در استان گفت: برگزاری شب شعر، پذیرایی از کودکان کار در سطح شهر رشت، برگزاری مراسم عهد اخوت با رعایت موازین بهداشتی و راه‌اندازی پویش «نذر غدیر» از جمله ویژه برنامه‌های عید غدیر امسال هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار