کد خبر: ۸۸۰۶۱۳
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۰۴ 27 July 2020
حجت الاسلام مهدوی از برگزاری پویش «گیلانی عاشق علی» در استان خبر داد و گفت: همزمان با عید سعید غدیر خم یک میلیون وعده طعام در استان پخت و توزیع می شود.
 

 

به گزارش خبرنگار خبرگزاری شبستان از رشت، حجت الاسلام «سعید مهدوی» امروز(دوشنبه،۶ مرداد) در نشست خبری با اصحاب رسانه به مناسبت عید سعید غدیرخم اظهارکرد: دعای عرفه در همه مساجد و تکایا به صورت خودجوش و مردمی برگزار می شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با بیان اینکه با هماهنگی‌های صورت گرفته با ستادملی مقابله با کروناویروس، دعای عرفه با رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی همزمان با سراسر کشور در گیلان برگزار می‌شود، گفت: هیچ گونه ممنوعیت در برگزاری دعای پرفضیلت عرفه وجود ندارد و عموم مردم با رعایت پروتکل‌های بهداشتی و داشتن ماسک در مراسم حضور پیدا می‌کنند.

 

حجت‌الاسلام مهدوی اذعان کرد: در شب‌های قدر مردم فهیم گیلان با رعایت دستورالعمل‌های دانشگاه علوم پزشکی حضور قابل توجهی در برگزاری مراسم‌ها داشته اند امیدواریم به‌مانند شب‌های ماه رمضان قوانین بهداشتی مورد توجه قرار گیرد.

 

وی به معضلات اجتماعی و تاثیرات مراسم‌های معنوی اشاره کرد و ادامه داد: برپایی مراسم‌های مذهبی در مقابله با فشارهای جامعه بسیار حائز اهمیت بوده و فضای آکنده از آرامش روحی و روانی را برای جامعه مهیا می‌کند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان تصریح کرد: ۲ هزار و  ۸۰۰ مسجد و سه هزار و ۲۰۰ ایستگاه صلواتی و تکیه در گیلان وجود دارد ضمن اینکه یک هزار و ۳۰۰ مسجد در استان فعال است.

 

حجت الاسلام مهدوی به بیماری کرونا ویروس و روند رو به افزایش این بیماری اشاره و خاطرنشان کرد: نذورات ماه محرم و صفر، عیدسعید غدیرخم و عیدقربان به‌صورت بسته‌بندی شده و با رعایت اصول بهداشتی پخش می‌شود و از برپایی سفره در مساجد، تکایا و منازل جلوگیری خواهد شد.

 

وی با تاکید بر اینکه بیماری کرونا ویروس جدی گرفته شود افزود: بی‌توجهی به این مقوله زمینه بحرانی شدن وضعیت را برای استان مهیا می‌کند.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان به پخت غذای نذری و آبگوشت در عید غدیرخم اشاره و اظهار داشت: در سال‌های گذشته در این ایام، پخت آبگوشت را داشتیم اما امسال به صورت بسته‌بندی نذورات توزیع می‌شود.

 

حجت الاسلام مهدوی تصریح کرد: پیش‌بینی می شود امسال ۵۰۰ هزار تا یک میلیون وعده غذا در روز عید غدیر خم پخت و در استان توزیع شود.

 

وی از برگزاری" پویش گیلانی عاشق علی (ع)" خبر داد و اضافه کرد: صله رحم، پخت غذای ساده و محلی و پویش عهد اخوت در قالب ارسال فیلم یک دقیقه ای در فضای مجازی، ویزیت رایگان و تهیه لباس و کفش نو برای محرومین از دیگر برنامه‌هایی است که درقالب این پویش در استان برگزار می‌شود.

 

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی گیلان با تاکید بر اینکه به توزیع غذا در ایام عید غدیرخم بسیار در آیات و روایات اشاره شده است، تصریح کرد: برگزاری چنین پویش های مهرورزی و کمک‌های مومنانه در جامعه بیش از پیش ترویج شود.

 

حجت الاسلام مهدوی افزود: برگزاری شب شعر، اطعام کودکان کار و نظارت بر برگزاری مراسم‌های عید سعدغدیر خم و همچنین ارائه نذورات حمایتی و خدماتی از دیگر فعالیت‌هایی است که توسط این سازمان اجرا می شود.

 

*۹۴۶ نفر واجد شرایط شرکت در انتخابات مداحان

وی به آیین انتخابات مداحان جوان اشاره و خاطرنشان ساخت: در انتخابات مداحان شهرستان‌های گیلان ۹۴۶ مداح واجد شرایط شناسایی شدند که به مرحله نهایی استانی راه یافتند، انتخابات مداحان جوان استان ۱۲مرداد برگزار می‌شود.

 

مدیرکل سازمان  تبلیغات اسلامی گیلان  به روز خبرنگار اشاره کرد وگفت: این روز را پیشاپیش به همه خبرنگاران و اصحاب قلم تبریک و تهنیت عرض کرده و امیدوارم خبرنگاران بیش از گذشته در انتقال مفاهیم  و ترویج فرهنگ اسلامی کوشا باشند.

 

وی با تاکید بر اینکه امروز دشمنان، خانواده و سبک زندگی ایران اسلامی را هدف قرار داده‌اند افزود: در شرایط شبیحخون فرهنگی قلم خبرنگار بسیاری از مشکلات و موانع را حل می‌کند و زمینه آگاهی بیشتر عموم را فراهم می‌کند.

 

حجت الاسلام مهدوی با اشاره به اینکه روز خبرنگار امسال با ایام فرخنده عید سعید غدیر خم تقارن دارد تصریح کرد: اصلاح‌گری، روشنگری و دفاع از حق در مقابله با جبهه باطل و دوری از فرهنگ غربی از جمله وظایفی است که یک خبرنگار خبره عهده‌دار است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار