کد خبر: ۸۸۰۵۱۹
تاریخ انتشار: ۰۶ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۲:۴۴ 27 July 2020

به گزارش تابناک خوزستان؛ غلامرضا شریعتی یکشنبه شب در شورای مهارت استان که در سرسرای استانداری خوزستان برگزار شد اظهار داشت: در استان سرمایه گذاری بسیاری در بخش های مختلف صورت می گیرد اما به دلیل نبود و یا کمبود نیروی کار ماهر در خوزستان برای پروژه‌های مهم و بزرگ، سرمایه گذاران نیروی کار خود را از سایر استانها جذب می کنند.

وی با بیان اینکه باید دیدگاه نسبت به مقوله آموزش‌های فنی و حرفه ای در استان تغییر کند گفت: در دنیای امروز تنها داشتن مدرک کافی نیست بلکه حرفه و مهارت برای فعالیت در بازار کار بسیار مهم است لذا آموزشکده‌های فنی و حرفه‌ای و دبیرستان‌های کار و دانش و هنرستان ها می توانند جایگاه بسیار مهمی در این نقش ایفا کنند.

استاندار خوزستان به کار ارزشمند نیروهای مسلح در خصوص مهارت آموزی به سربازان اشاره کرد و گفت: این امر موجب می‌شود تا سربازان پس از پایان دوران خدمت سربازی با یک مهارت وارد بازار کار شده و تشکیل زندگی دهند.

وی به تجهیز کارگاه های مهارت آموزی در پادگان های نظامی استان اشاره کرد و گفت: با این اقدام می توان به جمعیت نیروی ماهر در استان اضافه کرد.

شریعتی افزود: در سال های گذشته همه به دنبال مدگرایی بودند اما امروز اینگونه نیست و دانشگاه‌ها به کارآفرینی توجه ویژه‌ای دارند. انتظار داریم مدارس و هنرستان ها متناسب با ظرفیت هر منطقه مهارت آموزی کنند تا دانش آموزان مهارت های اولیه یک رشته را فرا بگیرند.

وی به توسعه مراکز فنی و حرفه ای در استان اشاره کرد و گفت: با توجه به اینکه بخش خصوصی به دنبال سرمایه‌گذاری در منطقه ویژه پتروشیمی ماهشهر است باید از الان نیروی کار مورد نیاز را پرورش دهیم تا جوانان استان جذب این منطقه شوند.

استاندار خوزستان به ظرفیت آموزشکده های فنی و حرفه ای استان اشاره کرد و گفت: در ۲، سه سال اخیر چندین میلیارد ریال برای تاسیس آموزشکده های فنی و حرفه ای هزینه کردیم و دانشجویان خوبی در این مراکز تربیت شدندکه می توان از وجود آنها در پادگان های نظامی استفاده کرد.

وی همچنین افزود: بعد از ناآرامی های سال گذشته سفری به ماهشهر داشتیم و بنا شد بیش از ۲ هزار میلیارد ریال ظرف سه سال در حوزه اشتغال و مهارت آموزی با محوریت مناطق محروم در این منطقه سرمایه‌گذاری شود.

در پایان این جلسه اداره کل آموزش فنی و حرفه ای استان ۲ تفاهم نامه همکاری با قرارگاه مهارت آموزی نیروهای مسلح و پارک علم و فناوری خوزستان منعقد کرد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار