تابناک / رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش دو برابری مبتلایان به کرونا ویروس در گیلان هشدار داد اگر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت نشود، یقیناً شاهد افزایش چشمگیر آن در آینده نزدیک خواهیم بود.
کد خبر: ۸۷۹۹۹۴
تاریخ انتشار: ۰۵ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۰:۰۶ 26 July 2020

تابناک / رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به افزایش دو برابری مبتلایان به کرونا ویروس در گیلان هشدار داد اگر پروتکل‌های بهداشتی از سوی مردم رعایت نشود، یقیناً شاهد افزایش چشمگیر آن در آینده نزدیک خواهیم بود.

 

ارسلان سالاری عصر امروز در جمع خبرنگاران با اشاره به آخرین وضعیت شیوع ویروس کرونا در گیلان اظهار کرد: پس از عید سعید فطر پذیرش بیماران سرپایی و بستری در مراکز بیمارستانی گیلان سیر صعودی به خود گرفته است.

وی با بیان اینکه تعداد بیماران بستری در بیمارستان‌های استان از ۱۵۰ تن به حدود ۳۰۰ تن افزایش پیداکرده، افزود: ۲۰ درصد بیماران بستری و سرپایی فعلی، از مسافرینی هستند که در گیلان به جهات مختلف حضور پیداکرده‌اند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان از سیر صعودی شمار مبتلایان در گیلان و به‌تبع آن در کشور خبر داد و تصریح کرد: در پی کاهش محدودیت‌ها و بازگشایی اصناف و صنایع، عده‌ای خیال می‌کنند ویروس کرونا از بین رفته و این بی‌توجهی برخی‌ها موجب شده تا شمار مبتلایان به کرونا ازجمله در بین بیماران زمینه‌ای و سالمندان افزایش پیدا کند.

سالاری بر لزوم رعایت بهداشت عمومی و فردی تأکید کرد و افزود: ویروس کرونا فعالانه به دنبال افراد سالم می‌چرخد ازاین‌رو همه باید خود را ملزم به استفاده از ماسک بدانند و ضمن شست و شوی مرتب دست‌ها، فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت کنند.

وی از کاهش مرگ‌ومیر ناشی از ابتلا به کرونا ویروس در گیلان خبر داد و بیان کرد: با توجه به کاهش شدت بیماری، افزایش مراقبت‌ها و همچنین افزایش زیرساخت‌های درمانی و تجهیزات پزشکی، شمار مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در استان کاهش‌یافته است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان سیر صعودی بیماری کرونا در استان را نگران‌کننده دانست و گفت: اگر روند صعودی شیوع و ابتلای گیلانیان به بیماری کووید ۱۹ به همین روال ادامه پیدا کند یقیناً با آغاز فصل پاییز و شروع موجی از بیماری آنفولانزا، مقابله با دو بیماری مشابه بسیار سخت‌تر خواهد بود.

سالاری با بیان اینکه میزان مرگ‌ومیر در کشور به‌روزی ۳۳ نفر رسیده بود اما اکنون روزانه ۲۰۰ تن جان خود براثر ابتلا به بیماری کرونا از دست می‌دهند، تصریح کرد: تنها راه مقابله با بیماری کرونا ویروس جدید در شرایطی که نه واکسن آن تولیدشده و نه درمان قطعی برای آن وجود دارد، رعایت پروتکل‌های بهداشتی، جداسازی بیماران احتمالی کرونا از افراد سالم، استفاده از تجهیزات حفاظت فردی و جدی گرفتن بیماری کووید ۱۹ است.

/فارس

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار