کد خبر: ۸۷۹۷۰۱
تاریخ انتشار: ۰۴ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۶:۰۸ 25 July 2020

     

امام جمعه رضوانشهر در دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی این شهرستان در سال جاری گفت: فونداسیون یک جامعه، فرهنگ و دین آن جامعه است.

به گزارش روابط عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر، دومین جلسه شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر در سال 99 با موضوعات (١) نقش ادارات در رشد و تقویت فرهنگ عفاف و حجاب، (2) بررسی راه های صیانت از آثار و محصولات فرهنگی، (3) بررسی راه های یکپارچه سازی و نظم دهی به تابلو های سر در اصناف و (4) بررسی مصوبات جلسه گذشته در دفتر امام جمعه این شهرستان برگزار شد.

در ابتدای جلسه مجید شافعی دبیر شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر ضمن قرائت موضوعات جلسه گفت: در جهت نیل به اهداف شورای فرهنگ عمومی اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی از هیچ تلاشی فرو گذار نیست و اظهار داشت در راستای موضوع جلسه، جلساتی با اداره صمت برگزار گردیده و تصمیماتی نیز اتخاذ گردیده است. ضمنا" به مناسبت هفته عفاف و حجاب علاوه بر بازدید های مشترک با سایر ادارات نمایشگاه و مسابقات مختلف با موضوع عفاف و حجاب برگزار شده است.

رییس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان رضوانشهر در بخش دیگر از صحبتهای خود گفت: صیانت از آثار فرهنگی و هنری نیاز به فرهنگ سازی دارد و با برخورد های سلبی کاری از پیش نخواهد رفت و باید هماهنگی بیشتری بین ادارات مختلف برقرار گردد تا به نتایج مطلوب دست یابیم.

سپس حجت الاسلام و المسلمین عبدالهی امام جمعه و رییس شورای فرهنگ عمومی شهرستان بیان داشت: همه ما نگهبان نظام هستیم و در بحث امنیت اجتماعی، دشمن با امکانات کامل در اجتماع حضور پیدا می کند و در حال حاضر بحث معیشت مردم را مد نظر قرار داده است تا با این ترفند مردم را به خیابانها بکشد ما باید هوشیار باشیم و تمام ادارات مسئولیت دارند که هوشیار باشند.

رییس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر گفت: عفاف و حجاب یک موضوع کلیدی است و از تمام ادارات باید کمک گرفت تا تمام ترفند های دشمن را خنثی کنیم تا نیروی انتظامی امنیت اجتماعی را بر قرار کند.

حجت الاسلام عبدالهی افزود: در رهنمود های امام (ره) میبینیم که می فرمایند باید در همه طبقه ها با قدرت عمل کنیم چه اقتصادی، چه فرهنگی ... و از هر نظر باید به قشر آسیب پذیر جامعه هم توجه داشته باشیم.

وی در ادامه گفت: فونداسیون یک جامعه فرهنگ و دین آن جامعه است، این کشور چهل سال تحریم است و مردم عاشق این انقلاب و اعتقادات خودشان هستند، ما مسئولین باید شکر گزار مسئولیتی که داریم باشیم.

خوشحال معاون فرماندار شهرستان رضوانشهر نیز ضمن تقدیر و تشکر از رییس و دبیر جلسه گفت: جلسه شورای فرهنگ عمومی یکی از مهمترین جلساتی است که باید هر سه ماه یکبار برگزار گردد و از رییس جلسه تشکر می کنم که این جلسه را برگزار کردند

وی در ادامه گفت: دستور جلسه شفاف است و در بحث عفاف و حجاب تاکید دارد، خوشبختانه شهرستان رضوانشهر نه تنها در بحث عفاف و حجاب، بلکه در همه زمینه های فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی ... فعال است.

خوشحال گفت: در مورد عفاف و حجاب بعضا" دیده می شود که افراد و کسانی که در حوزه پیام رسان به مراجع نیروی انتظامی دقت نمی کنند و اطلاعات اشتباه به این مرجع می دهند  و دشمنان از همین مسئله سوء استفاده می کنند.

نایب رییس شورای فرهنگ عمومی رضوانشهر گفت: در خصوص تابلو های سر درب اصناف باید همسان  سازی انجام شود و از القاب بیگانه و اروپایی استفاده نشود و از نگاه اسلامی دیده شود، در انتخاب اسم اصناف دقت بیشتری شود چون کشور ما فرهنگ غنی ای دارد و دنیا به فرهنگ ما غبطه می خورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار