کد خبر: ۸۷۹۳۱۰
تاریخ انتشار: ۰۳ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۷:۱۹ 24 July 2020
 

آیت الله فلاحتی : ملت انتظار دارد که نیرو‌های مسلح کشور به عملیات ایذایی روز گذشته‌ی جنگنده‌های آمریکایی پاسخ متقابل و در خور دهند.

 
ملت ایران منتظر پاسخگویی به عملیات ایذایی جنگده های امریکاییبه گزارش خبرگزاری صدا و سیما مرکز گیلان ، نماینده ولی فقیه در گیلان امروز در خطبه‌های نماز جمعه رشت با اشاره عملیات ایذایی دو فروند هواپیمای جنگنده‌ی آمریکایی نسبت به هواپیمای مسافربری ماهان، که روز گذشته در حوالی آسمان لبنان اتفاق افتاد، این اقدام غیرقانونی و تجاوزکارانه‌ی نیرو‌های نظامی آمریکا را محکوم کرد و افزود: ملت انتظار دارند نیرو‌های مسلح ما پاسخ شایسته و متقابلی به آمریکا بدهند تا ازین پس چنین تهدیداتی تکرار نشود.
آیت الله فلاحتی این رفتار جنگنده‌های آمریکایی را ناشی از خوی تجاوزکارانه و مشابه دزدی سرگردنه دانست و با استناد به منویات رهبر معظم انقلاب مبنی بر اینکه دیگر دوران بزن در رو به اتمام رسیده، اضافه کرد: متولیان دفاعی ایران باید تدبیری اتخاذ کنند تا اقدام متقابلی علیه آمریکا در منطقه انجام شود.
امام جمعه‌ی رشت همچنین با گرامیداشت سوم مرداد سالروز عملیات مرصاد در سال ۶۷ گفت: منافقان کوردل تنها ۷ روز پس از پذیرش قطعنامه‌ی ۵۹۸ سازمان ملل از سوی ایران، به گمان ضعف قدرت دفاعی کشور، به تجاوز و قتل و غارت در غرب کشور پرداختند و همت بلند جوانان رشید این سرزمین بود که طومار این متجاوزان را در حدفاصل کرمانشاه تا اسلام آباد غرب درهم پیچید.
وی در ادامه با گرامیداشت ۵ مرداد سالروز اقامه‌ی نخستین نمازجمعه‌ی بعد از انقلاب توسط آیت الله طالقانی در تپه‌های قیطریه‌ی تهران افزود: به برکت برپایی نماز‌های جمعه، اتحاد و همدلی بین اقشار مختلف جامعه تقویت شده و زمینه‌ی آگاهی عمومی برای مقابله با هجمه‌های بی امان دشمنان علیه ارزش‌های انقلاب فراهم آمده است.
نماینده ولی فقیه در گیلان همچنین از آغاز مرحله‌ی دوم برپایی رزمایش مواسات و همدلی با عنوان نهضت احسان و تعاون در استان خبر داد و با بیان اینکه در مرحله‌ی نخست رزمایش خیران و مؤمنان استان ۴۸ میلیارد تومان به ضعفا و نیازمندان آسیب دیده از کرونا کمک کردند، تصریح کرد: در مرحله‌ی دوم محور فعالیت‌ها بر مساجد محلات استوار است و هیئت امنای هر محل با شناخت دقیق اولویتها، کمک‌های اهدایی خیران را بین نیازمندان محل توزیع خواهند کرد.
آیت الله فلاحتی در پایان با اشاره به تعطیلی مراسم حج امسال و درپیش بودن مناسبتهایی، چون ماه محرم و صفر، از مومنان خواست نیات خیرانه‌ی خود را در بستر کمک غذایی به مردم مستحق و نیازمند عملی کنند.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار