نامزد دموکرات انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا در اظهارنظری جدید ضمن نقل حدیثی از پیامبر اعظم اسلام (ص) متعهد شد، زمانی که پیروز انتخابات شود، نگرانی‌ها و نیاز‌های جوامع مسلمان در آمریکا را رفع کند.
کد خبر: ۸۷۸۶۲۰
تاریخ انتشار: ۰۱ مرداد ۱۳۹۹ - ۱۵:۲۰ 22 July 2020

به نوشته وبگاه روزنامه «ینی شفق»، اظهارات بایدن در حالی مطرح شده که چندین مقام مطرح مسلمان آمریکایی پیش از این از او حمایت کرده بودند. 

وی در صحبت‌های خود در این نشست ویدئویی موسوم به «اجلاس آرای میلیونی مسلمانان» ضمن تمجید دین اسلام به عنوان «یکی از ادیان بزرگ در امر اعتراف به گناه» گفت که امیدوار است مدارس آمریکایی درباره اسلام آموزش‌های بیشتری دهند. 

نامزد حزب دموکرات انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا، همچنین در این زمینه به انتقاد از دونالد ترامپ پرداخت و گفت که او در حال شعله‌ور کردن آتش نفرت است. 

بایدن در ادامه صحبت‌های خود حدیثی از پیامبر اعظم اسلام (ص) نقل کرد که «اگر کسی کار اشتباهی دید با دست، اگر نشد با زبان و اگر نشد با قلبش برای اصلاح آن تلاش کند.» 

به نظر می‌رسد که بایدن به دلیل ترس از این مسئله که مسلمانان آمریکایی به او اقبالی نداشته باشند، به شدت به دنبال جذب آرای مسلمانان آمریکایی است. وی این اقدامات را نیز در همین راستا انجام می‌دهد.

این در حالی است که برخی چهره‌های مهم مسلمان در آمریکا نظیر «ایلهان عمر»، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان آمریکا نیز از سندرز حمایت  کرده بودند. بایدن تلاش میکند با نزدیک شدن به مسلمانان، نظر چهره‌های با نفوذ مسلمان آمریکا را به سمت خود جلب کند.

گفته می‌شود که هدف کنفرانس‌های آنلاین موسوم به «اجلاس آرای میلیونی مسلمانان»، که بایدن در آنان سخنرانی می‌کند این است که حداقل یک میلیون مسلمان آمریکا در انتخابات ماه نوامبر این کشور شرکت کنند. 

چندی پیش نیز وی مدعی شده بود در اولین روز ورود به کاخ سفید، فرمان ممنوعیت سفر مسلمانان را لغو می‌کنم.

جو بایدن که در جمع مسلمان‌های آمریکا سخنرانی می‌کرد مدعی شد که در نخستین روز ورود به کاخ سفید دستور صادرشده از سوی ترامپ در این خصوص را لغو خواهد کرد. 

دونالد ترامپ پس از ورود به کاخ سفید با امضای یک فرمان اجرایی (فرمان ۱۳۷۶۹) وورد اتباع ۷ کشور عمدتاً مسلمان شامل ایران، عراق، لیبی، سومالی، سودان، سوریه و یمن به خاک آمریکا را ممنوع کرد.

این دستور به دلیل وعده‌هایی که ترامپ در زمان کارزار انتخاباتی درباره جلوگیری از ورود مسلمان‌ها به خاک آمریکا داده بود به «فرمان ممنوعیت سفر علیه مسلمان‌ها» معروف شد. 

صدور این فرمان به هرج و مرج در فرودگاه‌های آمریکا منجر شد و اعتراض‌های گسترده بین‌المللی را به همراه داشت تا اینکه ترامپ مجبور شد چند روز بعد آن را لغو کند.

ترامپ چند ماه بعد این فرمان را لغو و فرمان اجرایی جدید ۱۳۷۸۰ را صادر کرد. در این فرمان فهرست کشورها دچار تغییراتی شدند و اتباع کشورهای ایران، لیبی، سومالی، چاد، کره شمالی، ونزوئلا، سوریه و یمن را در بر گرفت.

منبع: فارس
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار