کد خبر: ۸۷۵۹۵۸
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۵ 16 July 2020

آرامستان بندرانزلی ساماندهی می‌شود

تابناک/سرپرست شهرداری بندرانزلی از بهسازی و ساماندهی آرامستان این شهر خبر داد.

مهدی خلیلی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: در ایران ۴۵ سازمان آرامستان وجود دارد که سازمان آرامستان بندرانزلی چهلمین آرامستان کشور و دومین آرامستان استان گیلان است.

وی افزود: آرامستان بندرانزلی در سال ۱۳۰۴ ساخته شده و ۱۲۴ هزار و ۵۹۷ مترمربع مساحت دارد.

سرپرست شهرداری بندرانزلی عنوان کرد: طبق برآورد انجام شده اگر روزانه تعداد فوتی‌ها در این شهر کمتر از چهار نفر باشد، سه تا پنج سال طول می‌کشد تا ظرفیت این آرامستان تکمیل شود.

خلیلی با بیان اینکه آرامستان انزلی در سال جاری از حالت اداره هیأت امنایی خارج شد. افزود: براساس بند ۱۳ ماده ۵۵ قانون شهرداری‌ها که ایجاد آرامستان، غسالخانه، تهیه وسایل اموات و مراقبت در انتظام امور آن‌ها بر عهده این نهاد گذاشته و همچنین با دستور قضائی، آرامستان انزلی تحویل شهرداری شد و در تاریخ ۱۳ اردیبهشت‌ماه امسال سازمان آرامستان‌های این شهر به صورت رسمی کار خود را آغاز کرد.

شهرام توانا، سرپرست سازمان آرامستان های بندرانزلی نیز خاطرنشان کرد: این سازمان در گلزار شهدا این شهر استقرار یافته و در آینده نزدیک با سایر آرامستان‌های سطح شهر همکاری‌های لازم را خواهد داشت.

وی با بیان از همان ابتدای مدیریت آرامستان مکاتبات خود را با فرمانداری آغاز و زمینی را برای ساخت آرامستان جدید درخواست کرده ایم. افزود: براساس پروتکل‌های لازم آرامستان باید در خروجی‌های شهر ساخته شود، که در این زمینه شهرداری درخواست خود را به دستگاه‌های اجرایی مرتبط ارائه کرده است.

سرپرست سازمان آرامستان‌های بندرانزلی افزود: نحوه گشایش حساب و دریافت وجه برای خدمات تدفین برنامه ریزی و نرخ گذاری آن براساس مصوبات شورای شهر انجام شده است.

توانا با تاکید بر اینکه همسان سازی قبور جز طرح‌های اصلی سازمان آرامستان بندرانزلی است و همسازی در بخش دو انجام می‌شود، افزود: برنامه‌ریزی شده تا در ادامه قبور با ارتفاع و به صورت همسان ایجاد شود و در گام دوم همسان سازی قبور قدیمی که کار بسیار دشواری است بر اساس زون بندی به صورت مرحله‌ای انجام شود.

وی اضافه کرد: برای همسان سازی قبور قدیمی با بازماندگان اموات تماس گرفته و پس از جلب رضایت آنان کار همسازی انجام خواهد شد.

سرپرست آرامستان های بندر انزلی عنوان کرد: شبکه بندی معابر، نورپردازی، ایجاد فضای سبز، تهیه دستگاه پز بانکی، ساخت دو الی سه باب مغازه پورتال، اختصاص یک تا سه قطعه برای افرادی خاصی همچون نخبگان، هنرمندان، روزنامه نگاران، اهدا کنندگان عضو و از همه مهم‌تر ساخت یک ساختمان جهت انجام امورات اداری آرامستان در دستور کار قرار دارد.

وی با بیان اینکه در آرامستان انزلی مشکلی برای هدایت آب‌های سطحی در هنگام بارندگی وجود ندارد، اما باید تصفیه خانه‌ای برای غسالخانه ساخته و از ورود پس آب‌های آن به فاضلاب شهری جلوگیری شود. اضافه کرد: مغازه‌های سنگ‌بری غیر استاندار ساخته شده در وسط آرامستان و بی نظمی‌ها در روضه خوانی بر سر قبور باید ساماندهی شود.

توانا تهیه و راه‌اندازی شماره تماس ۱۵۳۰ برای دسترسی شهروندان انزلی به خدمات سازمان آرامستان بندرانزلی را ضروری دانست و افزود: با هدف سهولت دسترسی شهروندان انزلی به خدمات سازمان و پاسخگویی آسان‌تر و سرعت عمل بیشتر در ارائه خدمات شماره تلفن چهار رقمی ۱۵۳۰ جهت تماس ۲۴ ساعته با ناوگان حمل متوفی در سازمان آرامستان انزلی تهیه و راه اندازی خواهد شد.

به گزارش ایمنا، بندرانزلی با ۱۴۴ هزار و ۶۶۴ نفر جمعیت در ۴۰ کیلومتر غرب مرکز استان گیلان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار