کد خبر: ۸۷۵۹۴۹
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۰ 16 July 2020

 

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، محمد حسینی صبح امروز در جلسه شورای مهارت استان گیلان در استانداری با اشاره به برنامه مهارت‌آموزی به دو گروه شاغلان و کارجویان در استان گیلان اظهار داشت: مهارت‌آموزی، تولید استانداردهای آموزشی براساس استاندارد بین‌المللی، ترویج فرهنگ کارآفرینی و توسعه کسب و کار و آینده پژوهشی از جمله مهم‌ترین‌ رویکردها است. 

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با اشاره به فعالیت 20 مرکز دولتی با 150 کارگاه و 800 آموزشگاه آزاد فنی و حرفه‌ای با اشتغال بیش از 2 هزار نفر در گیلان گفت: سال گذشته در بخش دولتی بیش از 26 هزار نفر و در بخش خصوصی بیش از 28 هزار نفر در بخش‌های مختلف گردشگری، کشاورزی، صنایع دریایی، شیلات، خدمات بازرگانی و پوشاک در گیلان آموزش دیدند.

حسینی افزود: در سال 98 با همکاری دستگاه‌های اجرایی و بخش خصوصی در 4 حوزه از جمله توسعه آموزش‌های مشارکتی با انعقاد 80 تفاهمنامه و 101 قرارداد آموزشی سعی کردیم که آموزش‌های مبتنی بر سند آمایش سرزمینی را در گیلان ارتقاء دهیم و در حوزه گردشگری نیز فعالیت بیشتری داشته داشتیم.

وی همکاری با صنوف مختلف جهت سنجش حرفه‌ای نیروی کار، راه‌اندازی خانه‌های صنایع دستی و طرح افزایش درآمدی روستاییان، توسعه آموزش‌های مهارتی و مشارکتی با تاکید بر آموزش‌های منجر به اشتغال را جزو‌ دیگر برنامه‌های سازمان فنی‌‌وحرفه‌ای گیلان برشمرد و افزود: تنظیم سند مهارت استان و رونمایی از سامانه شاغلان جهت افزایش کیفیت ساخت و ساز در گیلان از جمله برنامه‌ها هستند.

مدیرکل آموزش فنی و حرفه‌ای استان گیلان با بیان اینکه در حوزه گردشگری نیز دوره‌های آموزشی برای مدیران بوم‌گردی فعال استان و آن‌ها که اخذ تسهیلات داشتند برگزار کردیم تصریح کرد: برای توسعه آموزش‌های کشاورزی در گیلان و ارائه آموزش در زمینه تولید بذر نیز تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان فنی و حرفه‌ای گیلان با جهاد کشاورزی استان امضا شد.

حسینی‌ از انعقاد تفاهم‌نامه مشترک بین سازمان فنی و حرفه‌ای گیلان با سازمان بهزیستی جهت ارائه آموزش‌های لازم به هزار نفر در حوزه نگهداری کودک و سالمند در منزل خبر داد و بیان کرد: انعقاد تفاهم‌نامه با مجموعه مخابرات استان برای توسعه مهارت‌های حوزه فیبرنوری نیز از جمله تفاهماتی است که با برخی نهادها انجام شد.

وی از افتتاح مرکز آموزش‌های کارآفرینی و کسب و کار در رشت خبر داد و عنوان کرد: نخستین آموزشگاه آزاد الکترونیکی گیلان در چند روز اخیر به‌بهره‌برداری می‌رسد که در زمینه تولید محتوا در حوزه آموزش‌های مهارتی کار خواهند کرد و بهره‌برداری از نخستین مرکز آموزش مهارتی صنایع دریایی گیلان نیز جزو دیگر برنامه‌ها است.

مدیرکل میراث‌فرهنگی، صنایع‌دستی و گردشگری گیلان نیز در این جلسه از ارائه آموزش‌های لازم به بیش از صد نفر از شاغلان فعال استان در سال گذشته اشاره کرد و اظهار داشت: در حال حاضر 14 شهر و روستا در گیلان قابلیت ثبت ملی دارند.

مسعود حلاج‌پور جذب نیروی جوان بومی در طرح‌های اشتغالزایی روستایی را مورد اشاره قرار داد و با بیان اینکه بیش از 2 میلیون و 500 هزار نفر در این حوزه مشغول به کار هستند که بسیاری از آنان زن هستند ابراز داشت: مهارت‌آموزی نیازمند فضای آموزشی است که در این‌ راستا استفاده از مدارس بلااستفاده در شهرستان شفت یا دیگر شهرستان‌ها را می‌توان مورد توجه قرار داد.

وی با اشاره به ضرورت توانمندسازی خانوارهای روستایی و استانداردسازی آنان گفت: هر شهرستان گیلان دارای البسه و پوشاک سنتی با ظرافت‌های خاص است که انتظار می‌رود و مکان و موزه‌هایی برای عرضه این پوشاک در شهرستان‌ها اختصاص داده شود و از این طریق می‌توانیم ظرافت‌ها و فرهنگ غنی خود را به نمایش بگذاریم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار