کد خبر: ۸۷۵۹۴۰
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۵ 16 July 2020

 

به گزارش خبرنگار ورزشی خبرگزاری تسنیم، روز 31 شهریور ماه سال گذشته بود که تیم ملی کشتی آزاد با کسب مدال طلای حسن یزدانی، نقره علیرضا کریمی و دو برنز بهنام احسان‌پور و یونس امامی با اختلاف تنها یک امتیاز با آمریکایی‌ها و با کسب 93 امتیاز به مقام چهارم جهان رسید تا طلسم بازگشت به سکوی جهانی باز هم نشکند؛ جایی که تیم‌های روسیه، قزاقستان و آمریکا به ترتیب با 190، 103 و 94 امتیاز اول تا سوم شدند.

با این وجود در روز اعزام تیم ملی کشتی آزاد به مسابقات قهرمانی آسیا در دهلی (اواخر بهمن ماه)، سایت اتحادیه جهانی از مثبت شدن آزمایش دوپینگ کشتی‌گیران سنگین وزن ازبکستان و سوریه در مسابقات جهانی 2019 خبر داد تا علاوه بر سهمیه وزن 125 کیلوگرم المپیک که از آن یدالله محبی شد، جایگاه تیمی ایران نیز با تغییر مواجه شود.

بدین ترتیب رده بندی درج شده در اتحادیه جهانی کشتی نیز تغییر کرد و ایران جایگزین آمریکا روی سکوی مسابقات سال 2019 شد. حالا مانده کاپ سومی که باید از آمریکایی‌ها گرفته شده و به تیم ایران اهدا شود.

در همین خصوص فدراسیون کشتی ایران در نامه‌ای از اتحادیه جهانی خواست تا این فدراسیون را از چگونگی دریافت کاپ سومی‌اش مطلع کند.

با توجه به اینکه تا اینجای کار اتحادیه جهانی تصمیم دارد که مسابقات جهانی رده‌های سنی جوانان، زیر 23 سال و بزرگسالان را در آذر ماه برگزار کند، به نظر می‌رسد کاپ سومی نیز در یکی از این رقابت‌ها به تیم ایران تحویل داده شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار