کد خبر: ۸۷۵۹۰۴
تاریخ انتشار: ۲۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۵۱ 16 July 2020

 

فیلم «آن شب» به کارگردانی کوروش آهاری اولین فیلم با تهیه‌کنندگی آمریکاست که مجوز اکران عمومی در ایران را دریافت کرده است.

به گزارش ایسنا به نقل از ددلاین، بر اساس قوانین ایران، فیلمنامه آثار سینمایی نیز پیش از ورود به مرحله تولید باید مجوزهای لازم را دریافت کند. فیلم «آن شب» که محصول مشترک ایران و آمریکاست پیش از اعمال تحریم‌های جدی دولت ترامپ علیه ایران در اواخر سال ۲۰۱۸ توانسته بود مجوزهای مورد نیاز را دریافت کند.

فیلم هیجانی-ترسناک و روانشناختی «آن شب» سال گذشته و در بخش نگاه نو سی و هشتمین دوره جشنواره فیلم فجر نیز به روی پرده رفته بود.

«آن شب» که در آمریکا مقابل دوربین رفته اولین ساخته بلند کوروش آهاری است که با بازی شهاب حسینی (برنده جایزه بهترین بازیگر جشنواره کن در سال ۲۰۱۶ برای فیلم فروشنده) و نیوشا جعفریان همراه است و داستان آن درباره زوجی جوان و دختر یک‌ساله‌شان است که در یک هتل محبوس شده‌اند، در حالی که نیروهای بیگانه‌ای آن‌ها را وادار می‌کنند که با رازهایی که از هم پنهان کرده‌اند روبه‌رو شوند.

امیرعلی حسینی، آرمین مهر، گلبرگ خاوری، علی کوششی، لی‌لی ویکی، جرج مگوایر، الستر لیتم، مایکل گرم، جیا مورا و لیلا اوگانیان دیگر بازیگران این فیلم سینمایی هستند. همچنین الکس برتو، کوروش آهاری، جفری الارد، شریل استارولاکیس، آرمین امیری و محمد دُرمنش تهیه‌کنندگان این فیلم سینمایی هستند.

این فیلم اولین نمایش جهانی خود را در ماه ژانویه در جشنواره فیلم سانتاباربارا تجربه کرد، اما توزیع آن نیز همانند اغلب آثار سینمایی تحت تاثیر بحران جهانی شیوع ویروس کرونا قرار گرفت.

«آن شب» علاوه بر تبدیل شدن به اولین فیلم به تهیه‌کنندگی آمریکا که در ایران اکران عمومی می‌شود از مجموعه عوامل متنوعی نیز استفاده کرده است که اغلب آن ها از مهاجران قانونی ایرانی در آمریکا و ایرانی‌های متولد آمریکا هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار