کد خبر: ۸۷۵۷۱۱
تاریخ انتشار: ۲۵ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۳۷ 15 July 2020

صفر تا صد ماجرای جذب پرستاران گیلانی/ چرا قانون کاهش ساعت کاری در بیمارستان های خصوصی گیلان اجرا نمی شود؟!

تابناک/محمد حسین دلسوز، رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با حضور در تحریریه پایگاه خبری هشت دی از روزهای سخت شیوع کرونا در بیمارستان های گیلان و آنچه بر کادر درمانی استان گذشت، سخن گفت.

به گزارش شبکه اطلاع رسانی راه دانا؛ به نقل از 8دی، محمد حسین دلسوز رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با حضور در تحریریه پایگاه خبری هشت دی از روزهای سخت شیوع کرونا در بیمارستان های گیلان و آنچه بر کادر درمانی استان گذشت، سخن گفت.

وی در ابتدا در تشریح سازمان نظام پرستاری اظهار کرد: این سازمان نسبت به مجموعه های صنفی مشابه خود نظیر سازمان نظام پزشکی و سازمان نظام مهندسی مجموعه ای جوانتر محسوب میشود.

دلسوز با بیان اینکه سازمان نظام پرستاری در سال ۸۲ تأسیس شده است بیان کرد: این سازمان تاکنون چهار دوره چهارساله را پشت سر گذاشته است و هر ۴ سال یکبار با رأی جامعه پرستاری حدود ۱۱۸ هیئت مدیره در سراسر کشور انتخاب می‌شوند که هر هیئت مدیره شامل ۹ نفر عضو است.

وی افزود: پنجمین دوره انتخابات نظام پرستاری در ۲۱ تیرماه سال ۹۸ برگزار شد که ما با مجموعه ای ۹نفره به صورت کاملاً مستقل در انتخابات شرکت کردیم و باوجود اینکه از نظر تجربه کاری و صنفی نسبتا سابقه پایین‌تری نسبت به دو لیست انتخاباتی رقیب داشتیم با این حال جامعه پرستاری به ما اعتماد کرد و من با وجود ۳۳سال سن افتخار خدمتگزاری به جامعه پرستاری را پیدا کردم.

۵ هزار نفر زیرمجموعه رسمی سازمان نظام پرستاری هستند

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با بیان اینکه ۳۷۰۰نفر نیروی رسمی و با اعضای بازنشسته حدود ۵هزار نفر زیر مجموعه سازمان نظام پرستاری هستند اضافه کرد: این افراد از بیمارستان های سطح شهر رشت حومه و نیز بیمارستان‌های شهرهای رودبار، منجیل، فومن، ماسال، صومعه‌سرا و شفت هستند.

وی در شرح وظایف سازمان نظام پرستاری بیان کرد: عمده فعالیت‌های ما در خصوص پیگیری مسائل صنفی و حقوقی جامعه پرستاری نظیر استخدام ، مطالبه معوقات، پیگیری قوانینی که چندین سال تصویب شده ولی به مرحله اجرایی نمی رسد و مسائل روزمره ای که در جامعه پرستاری رخ میدهد است.

۳۰بهمن ۹۸ آغاز بحران کرونا در گیلان

دلسوز در شرح وقایع و جزییات تأثیر ویروس منحوس کرونا بر زیرمجموعه سازمان نظام پرستاری گفت: بحران کرونا دقیقا از ۳۰ بهمن ۹۸ در گیلان شروع شد که بسرعت در روز اول اسفندماه، معاون درمان وزارت بهداشت به گیلان سفر کرد و تعدادی از بیمارستانهای گیلان را بیمارستان معین و مرکز کرونا تعیین کرد.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با اشاره به عدم توجه مردم نسبت به هشدارها ادامه داد: متاسفانه این امر باعث شد اوضاع بر طبق برنامه‌ریزی ها پیش نرود، کرونا بسرعت به شهرهای مختلف منتقل شد و در نتیجه کل بیمارستان های گیلان پذیرای بیماران کرونایی شد.

وی با بیان اینکه ویروس کرونا باعث پدید آمدن بحرانی بی سابقه شد گفت: در کنار این ویروس اتفاقات جانبی نیز افتاد، از یک طرف بیمارستان های رازی، تأمین اجتماعی، ارتش، تالش، آستارا، انزلی، رودسر، لنگرود و لاهیجان که عمدتا جزء بزرگترین بیمارستان های گیلان بودند و نیز ۴ بیمارستان خصوصی رشت به صورت کامل مملو از بیماران کرونایی شد.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با اشاره به مخالفت دکترشادنوش نماینده تام‌الاختیار وقت وزارت بهداشت در احداث بیمارستان صحرایی افزود: دکتر شادنوش در خصوص احداث بیمارستان صحرایی با دلایلی که به خود این شخص برمی‌گردد مخالفت می کرد.

با آغاز کرونا عده ای از پزشکان از کشور خارج و هنوز بازنگشته اند

دلسوز با اشاره به کمبود کادر بیمارستانی بیان کرد: در شرایط بحرانی کرونا، عده ای از پزشکان اصلا در بیمارستان حضور نداشتند، شاید حدود ۵۰ درصد پزشکان همان اوایل از کشور خارج شدند و هنوز هم برنگشتند، این‌کمبود کادر درمانی به حدی بود که بعنوان مثال دکتر فلاح، اورولوژیست در برخی ساعت به دلیل عدم حضور پزشک به جای پزشک عمومی کشیک می داد یا در برخی ساعات هیچ پزشکی در بیمارستان نبود.

اگر بچه های سپاه نبودند حتی کسی را برای تعویض ملحفه بیماران نداشتیم

وی تصریح کرد: از طرفی بیمارستان ها در کادر خدماتی نیروی کمی داشتند گاهی از ۱۰ نیروی خدماتی فقط دو نفر از آنها به بیمارستان می آمدند، حتی وضعیت به شکلی بود که کسی برای تعویض ملحفه های بیماران نبود، اگر بچه های سپاه و جهادی نبودند؛ واقعا اگر این بچه ها نبودند ما گاهی کسی برای این کار نداشتیم.

آنچه که در بیمارستان های گیلان اتفاق افتاد؛ نیاز به چندین سال مستندسازی دارد

دلسوز با تاکید با بیان اینکه روزهای بسیار سخت و عجیبی رو پشت سر گذاشتیم ادامه داد: بسیاری از مسائل داخل بیمارستان ها گفته نشده است، برای انعکاس وقایع بیمارستان ها به ویژه بیمارستان رازی در اسفند ۹۸، نیاز به چندین سال مستندسازی است.

وی با بیان اینکه بسیاری از افراد کادر اداری دانشگاه علوم پزشکی در معاونت توسعه بنا به دلایلی حضور نداشتند گفت: مدیر نیروی انسانی به کرونا مبتلا شد و در بیمارستان رازی بستری بود، عده ای زیادی هم به بهانه مریضی نیامدند، برخی دیگر مرخصی گرفتند و مابقی دورکاری می کردند در نتیجه بیشتر زحمات اسفند ۹۸ بر عهده اداره پرستاری دانشگاه، خانم زاهد صفت مدیر پرستاری دانشگاه افتاد.

دلسوز با اشاره به اولین فراخوان جذب نیروی شرکتی توسط اداره پرستاری در دهم اسفند ۹۸ به علت کمبود کادر درمان بیان کرد: ۴۸ساعت پس از انتشار این فراخوان دوباره فراخوانی در کانال تلگرامی اداره پرستاری زدند با این مضمون که دانشگاه علوم پزشکی با نیروی شرکتی موافقت نکرده است و تصمیم به جذب نیروی ۸۹روزه دارد.

وی در تشریح نیروی شرکتی و نیروی ۸۹روزه گفت: نیروی شرکتی نیرویی است که قرارداد یکساله دارد، این شرکت توسط علوم پزشکی تاسیس شده و نیروهای شرکتی در علوم پزشکی دارای مزایا، اضافه کار و… هستند، ولی نیروی ۸۹روزه ساعتی است و به دلیل اینکه کمتر از ۹۰روز است پس از اتمام این ۸۹روز دانشگاه هیچ تعهدی نسبت به این افراد ندارد، به همین دلیل هیچکس حاضر به کار با این شرایط نشد.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با اشاره به این مطلب که بسیاری از هجمه ها به سمت ریاست اداره پرستاری دانشگاه آمد افزود: آگهی فراخوان باید توسط معاونت توسعه دانشگاه زده میشد ولی اداره پرستاری انجام داد زیرا برخی از آقایان می گفتند کرونا داریم و اصلا نبودند که در خصوص کمبود نیرو تصمیم بگیرند.

دلسوز ادامه داد: به دلیل افزایش شدت بحران در یکی از جلسات دکتر شادنوش، به ریاست اداره پرستاری خانم زاهد صفت مجوز جذب نیروهای شرکتی را می دهد و مجددا اعلام می کنند مجوز استخدام شرکتی صادر شده است و نیروهای شرکتی از ۱۶ تا ۱۷اسفند ماه وارد بیمارستان رازی می شوند‌.

وی با بیان اینکه در ادامه ۲۶۷نفر پرستار از بیرون به سیستم پرستاری تزریق شد افزود: به این نیروها یک برگه می دهند با این مضمون که مدیریت محترم بیمارستان خانم یا آقای فلانی به صورت نیروی شرکتی به شما معرفی می گردد بدلیل بحران، پیش از آنکه کارهای اداری شان انجام شود شروع به کار کنند، در نتیجه بچه های پرستاری اعتماد کرده و شروع به کار می کنند.

ارسال اسامی ۶۰۰پرستار به شرکت آوا سلامت تهران جهت جذب شرکتی

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت تصریح کرد: این افراد، پرستار هایی بودند که درس آنها تمام شده بود و طرح ۴ساله خود را گذرانده بودند، عده‌ای بیکار در خانه و تعدادی هم شاغل در بیمارستان‌های خصوصی بودند، بر این اساس در ۲۸اسفند ماه ۹۸، به دفتر شرکت آوا سلامت تهران نامه ای با اسامی ۶۰۰نفر ارسال شد که دانشگاه علوم پزشکی گیلان قصد جذب این افراد را بصورت شرکتی دارد.

دلسوز با بیان اینکه پرداخت حقوق نیروی های شرکتی بر عهده خود دانشگاه علوم پزشکی است افزود: آن زمان که دولت اعلام کرد نیروهای کمکی برای مقابله با کرونا به بیمارستان ها ورود کنند و ۳هزار نفر را بدون آزمون استخدام خواهد کرد این دوستان فکر کردند که نیروهای شرکتی هم شامل این استخدام می شوند و می توانند تبدیل وضعیت کنند و پیمانی شوند.

صداقت دانشگاه های علوم پزشکی قم و مازندران با پرستاران

وی از استخدام این تعداد حجم بالای نیروی پرستاری بعنوان یک ابهام یاد کرد و گفت: دانشگاه های دیگر مثل دانشگاه علوم پزشکی قم با وجود اینکه مشکلات زیادی داشت اما فقط ۳۰ نفر نیرو جذب و پس از پایان بحران کرونا این ۳۰ نفر را به صورت شرکتی استخدام کرد و مشغول به کار هستند، دانشگاه علوم پزشکی مازندران هم ۲۰۰ نفر نیرو گرفت ولی از همان اول صادقانه اعلام کرد قرارداد این نیروها ۸۹روزه است اما اعلام استخدام ۶۰۰پرستار در گیلان ابهام ایجاد می کند.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت در ادامه افزود: پرستاران در ایام عید و تعطیلات هم به همین منوال کار کردند تا ۱۶ فروردین که بحران تا حدودی سبک شد، معاونت توسعه دانشگاه یک نامه می زند که این ۲۹۱ نفر تمدید طرحی جزء نیروهای شرکتی نیستند و باید به صورت تمدید طرح ادامه بدهند و آنها را از گردونه استخدام شرکتی خارج کردند‌.

وی با اشاره به عدم پرداخت معوقات پرستاران جان بر کف در ایام بحرانی کرونا گفت: ۲۶۷نفر نیروی باقیمانده که تعدادی از آنها از بیمارستان خصوصی و محل کار خود انصراف داده بودند تا فقط در بیمارستان های دولتی خدمت کنند این افراد تا کنون حقوق نگرفتند و حدود ۷۰_۸۰نفر هستند که ۴ماهه حق بیمه آنها پرداخت نشده است‌.

آغاز اعتراضات با اعلام رسمی دانشگاه در عدم مجوز استخدام شرکتی

دلسوز با بیان اینکه از ۱۶ فروردین ماه داستان داریم و نداریمِ مجوزها شروع شد افزود: همان مدیر نیروی انسانی که مریض بود بعد از تعطیلات برگشت و برگه ای آورد به تاریخ ۷ اسفند ۹۸ که هیئت امنای وزارت بهداشت که مرجع بالای تمام دانشگاه‌ های علوم‌پزشکی محسوب میشود اعلام کرده است دانشگاه مجوز نیروی قرارداد ساعتی ۸۹ روزه دارد و مجوز جذب نیروی شرکتی ندارد و کلید تمام این اعتراضات از همین لحظه که دانشگاه علنا اعلام کرد مجوز نداریم آغاز شد.

پرستاران علاوه بر تحلیل قوای بدنی از نظر روحی بشدت آسیب دیدند

وی درباره اعتراضات پرستاران گفت: پرستاران یکبار در رشت اعتراض کردند که ۱۰نفر به نمایندگی از مابقی پرستاران انتخاب شدند که جدا از پیگیری های صنفی ما، اقداماتی جهت حل این مشکل کردند، آخرین تجمع مربوط به هفته گذشته است که هنوز به هیچ نتیجه‌ای نرسیدیم.

دلسوز با بیان اینکه در طول دوران خدمت خود تاکنون چنین بحرانی رو به یاد ندارم که آنقدر واضح فراخوان بزنند و آنقدر صریح زیر آن بزنند افزود: تاکنون هیچ کس جذب نشده، تعدادی هم از این وضعیت خسته شدند و رفتند بخصوص آنهایی که بیمارستان های خصوصی را نگه داشته بودند، بعضی از بچه‌ها در عین حال در دو بیمارستان خصوصی کار می کردند و دیگر به غیر از توان جسمی برای کار کردن در ۳بیمارستان، از نظر روحی بشدت آسیب دیدند و دچار استرس شدند‌.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت درباره پیگیری های این صنف گفت: به سازمان نظام پرستاری، وزارت بهداشت مراجعه کردیم، با رئیس کل دادگستری استان گیلان و دادستان، نمایندگان مجلس بویژه رئیس مجمع نمایندگان دکتردنیامالی جلساتی داشتیم.

دولت به راحتی زیر بار استخدام نمی رود

وی درباره نتیجه این مذاکرات و پیگیری ها بیان کرد: دانشگاه علوم پزشکی پذیرفته است که یک تعدادی را خود استخدام شرکتی کند ولی تعداد آنها را مشخص نکرده است، تعدادی دیگر هم قرار شد برای آزمون استخدامی امتیاز ویژه داشته باشند ولی این دولت به راحتی استخدام نمی کند و زیر بار امتیاز دادن نمیرود در نتیجه خیلی نمیتوان روی آزمون استخدامی حساب کرد.

افتتاح بیمارستان تالش با کمبود نیرو

دلسوز با اشاره به افتتاح بیمارستان تالش گفت: در وسط ‌ بحران کرونا بیمارستان ۱۰۸ تختوابه تالش را افتتاح کردند که الان به ۲۱۰تخواب رسیده است، قبلا برای این بیمارستان ۶۰نیرو جذب کرده بودند که ۳۰نفر از آنها رفتند، و الان این بیمارستان به نیرو نیاز دارد اما دانشگاه علوم پزشکی و وزارت بهداشت فکری برای آن نمی کنند.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با تاکید بر اینکه در دانشگاه علوم پزشکی یک انحصارطلبی مطلق وجود دارد:
رؤسای وزارت بهداشت و معاونین آنها حتما باید جزء اعضای هیات علمی باشند و یک پزشک عمومی یا جراحی که عضو هیات علمی نباشد نمی تواند رئیس دانشگاه باشند.

سهامداران بیمارستان های خصوصی سدی در استخدام نیرو در بیمارستان های دولتی

وی با بیان اینکه معمولا فردی که در بدنه دانشگاه علوم پزشکی است جزء سهامداران بیمارستان خصوصی است افزود: رئیس یکی از بیمارستان ها در جلسه علوم پزشکی با سهامداران بیمارستان های خصوصی خطاب به رییس دانشگاه علوم پزشکی گفت شما با این همه نیرویی که گرفتید من نیرو از کجا بیاورم؟شواهد نشان می دهد پشت پرده استخدام نکردن نیرو در بیمارستان های دولتی سهامدارن بیمارستان خصوصی هستند به این دلیل که نیرویی که در بیمارستان دولتی استخدام نشود مجبور می شود به بیمارستان خصوصی بازگردد.

چرا قانون کاهش ساعت کاری در بیمارستان های خصوصی گیلان اجرا نمی شود؟!

دلسوز با اشاره به عدم اجرای قانون کاهش ساعت کار در بیمارستان های خصوصی گیلان گفت: قانون کاهش ساعت کاری از سال ۱۳۹۱که مصوبه مجلس است در تمام کشور و بسیاری از بیمارستان های خصوصی اجرا می شود ولی در بیمارستان های خصوصی گیلان اجرا نمی شود.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با بیان اینکه ما به عنوان صنف چشم بیدار جامعه پرستاری هستیم ولی در بحران کرونا درگیر تهیه تجهیزات با کمک های خیریه بودیم افزود: ما با سابقه ای که از دانشگاه علوم پزشکی داشتیم اشتباه کردیم که به آنها اعتماد کردیم.

وی با بیان اینکه ما بنا را بر اعتماد و تعامل گذاشتیم و گفتیم حتما دانشگاه مجوز استخدام شرکتی را گرفته است ادامه داد: اگر من در آن شرایط بحران اطلاعیه می‌زدم و به همکاران میگفتم تا زمانی که قرارداد شما امضا نشده است سرکار نروید هزار اتهام به من می زدند که شرایط بحرانی و جان مردم در خطر است.

دلسوز تصریح کرد: دانشگاه علوم پزشکی می‌گوید برای حل این مشکل خیلی تلاش کردیم و چندین بار به تهران رفتیم، اما این مشکل به راحتی حل می‌شود، از ۲۶۷ نفر نیرویی که از بیرون آوردند ۱۰۰نفر را خود دانشگاه می تواند جذب کند و حقوق آنها بر فرض ماهی ۵۰۰میلیون تومان می شود اما این ۱۰۰نفر نیرویی هستند که بیمارستان به وجود آنها نیاز دارد.

 آی سی یو بیمارستان رازی رشت بزرگترین آی سی یو شمال کشور

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با اشاره به آی سی یو رشت بعنوان بزرگترین آی سی یو شمال کشور گفت: این آی سی یو دارای ۳۰تخت است که با تعداد نیرویی کمی که دارند فقط توانستند ۱۵ تخت را راه اندازی کنند و اگر الان این نیروها هم بروند مجبورند این آی سی یو را کلا جمع کنند و در این میان تنها مردم هستند که ضرر می کنند.

چرا مسئولین اهم و مهم نمی کنند/ آیا اجرای رتبه بندی معلمین بی ربط به انتخابات ۱۴۰۰ است؟!

وی با بیان اینکه در کشور ما هیچ اهم و مهمی نمیشود افزود: فرهنگیان قشر زحمتکش و مهمی در کشور هستند تا این افراد نباشند هیچ پزشکی و پرستاری نخواهیم داشت اما الان زمان مناسبی برای اجرای رتبه بندی معلمین نبود، بلکه کادر درمان نیاز به یک امتیاز ویژه دارند. آقای نوبخت! آیا اجرای رتبه بندی معلمین بعد از این همه سال که قولش را می دادید بی ربط به انتخابات ۱۴۰۰ است؟!

دلسوز ادامه داد: رتبه بندی معلمین بهتر بود سال قبل اجرا میشد نه در شرایط بحرانی فعلی زیرا این کار تنها باعث آشفته شدن اوضاع و ایجاد دودستگی می شود، این در حالی است که فوق العاده ویژه پرستاران اجرا نشد و این آیتم از سال ۹۵ برای ستادی ها و اداری های وزارت بهداشت اجرا می شود ولی به کادر پیراپزشکی شامل پرستاران، پزشکان، اتاق عمل و…تعلق نمی گیرد.

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با اشاره به مجوز استخدام ۳هزار پرستار گفت: بعد از اینکه رئیس کل سازمان نظام پرستاری نامه ای به رییس جمهور ارسال کرد، ۳هزار مجوز استخدامی فوری با اولویت نیروهای قراردادی و شرکتی دادند.

وی تصریح کرد: اگر ما تعدادی از نیروهای شرکتی را که از قبل داشتیم را تبدیل وضعیت کنیم جا برای نیروهای جدید باز می شود، هرچند بعید بنظر می رسد تمام این ۲۶۷نفر جذب شوند اما اگر دانشگاه علوم پزشکی یک مقدار حمایت کند و بودجه ای برسد حدود ۷۰درصد جذب می شود.

 نقش برخی رسانه ها در مطالبه گری زیر سؤال رفته است

دلسوز با تاکید بر نقش رسانه ها بر حوزه علوم پزشکی گیلان گفت: لازم است رسانه ها وارد بطن علوم پزشکی بشوند تا خیلی مسائل مشخص و علنی شود هرچند که گویا نقش برخی رسانه ها در مطالبه گری زیر سؤال رفته است؛ رسانه ها از علوم پزشکی بخواهند یک تاریخ مشخص برای جذب نیروهای شرکتی مشخص کند.

در استان گیلان با مشکلات رانتی سنگین درگیریم/ برخی قانون را علنا اجرا نمی کنند

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با بیان اینکه در استان گیلان با یکسری مشکلات رانتی سنگین مواجه هستیم افزود:
برخی قانون را علنا اجرا نمی کنند و این برای ما که در دهه چهارم انقلاب هستیم خیلی بد است که هنوز دنبال اجرایی شدن قانونی که دولت ابلاغ کرده و همه جا اجرا می شود جزء گیلان باشیم! چه کسی این حق را به سهامداران بیمارستان خصوصی داده است که قانون مصوب کشور را اجرا نکنند؟

وی درباره حرکت مثبت تیم جدید علوم پزشکی در یک سال اخیر گفت: ما سال ها آخرین استان در پرداخت معوقات بودیم اما در این یکسال اخیر تیم جدید که آمده به معوقات همکاران اهمیت بیشتری می‌دهد، الان معوقات با چهار ماه تعویق پرداخته می شود ولی قبلا تا ۱۶ماه طول می کشید.

دلسوز درباره بخشی دیگر از روزهای تلخ و سخت اسفند۹۸ گفت: ساعاتی بود که پزشکی در بیمارستان حضور نداشت، در یکسری بخش های بیمارستان رازی برگه ای میدادند می گفتند بر اساس این پروتکل به بیماران دارو بدهید و دیگر برای ویزیت بیماران نمی آمدند، در صورتیکه که اگر فردی در بیمارستان بستری می شود این حق را دارد که هر روز توسط پزشک خود ویزیت شود.

اگر نیروهای جهادی نبودند تکلیف کشور در بحران کورونا چه می شد؟

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با اشاره به نقش نیروی های جهادی و سپاه در بحران کورونا بیان کرد: بر فرض اصلا ما نیروی جهادی نداشتیم تکلیف چه بود؟ نیروی جهادی چه وظیفه ای دارد که کار تخصصی خدمات در بیمارستان ها را انجام دهد؟ بر فرض اگر نیروی جهادی نباشد آیا در این کشور هیچ چیز نباید روی اصول خود باشد و هرکس وظیفه خود را انجام دهد؟

وی با بیان اینکه اگر گروهای جهادی، خیریه و سپاه نبود فاجعه ای وحشتناک رخ میداد و آمار مرگ و میر خیلی بیشتر از اینها بود؛ به برخی از این افرداد اشاره کرد و افزود: “محسن اولیایی” مدیر موکب محسنین با یک وانت به بیمارستان های مختلف شهرستان های استان گیلان تجهیزات می رساند، یک شخصی از تهران نزدیک به ۴۰۰ میلیون تومان پول فرستاد که برای بچه ها لباس تهیه کنیم این در حالی بود که بعضی از انبارها در لنگرود و لاهیجان پر بود ولی بچه ها لوازم و امکانات نداشتند‌.

مطالبه گری و ورود به بدنه علوم پزشکی سخت است

دلسوز با بیان اینکه مطالبه گری و ورود به بدنه علوم پزشکی سخت است گفت: خب بلاخره گذر همه مدیران یا نزدیکانشان به بیمارستان می افتد و با یک تلفن کار خود را پیش می برند.

پاداش کرونایی دولت به آقایانی که در روزهای بحران نبودند

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با اشاره به پاداش دولت به آقایانی که در اوج بحران کرونا نبودند گفت: دولت به کارمند اداره یا مسئولی که اصلا در دوران کورونا نبوده یا مرخصی گرفته؛ اگر هم بودند برخی از آن ها حتی بچه های ما را به اتاق هایشان راه نمی دادند به بهانه اینکه کرونا می گیرند؛ به اندازه پرستاری که در بخش حاضر بود پاداش داده است، یا مدیر بیمارستان حتی وارد بخش نمی شد.

وی با تاکید بر اینکه زحمات نیروهای جهادی نادیده گرفته شده است، گفت: این در حالی است که از تیم دانشگاه علوم پزشکی و تمام رؤسای این دانشگاه بابت شکست دادن کرونا تقدیر شده است.

از مجموع ۱۱۵شهید کادر درمانی کشور، از هر ۴شهید یک نفر گیلانی است

دلسوز با اشاره به ۶شهید پرستار در استان گیلان بیان کرد: با وجود اینکه قم به شدت درگیر بحران بود حتی یک نفر تلفات هم در حوزه درمان نداد، در حوزه پرستاری در کل کشور ۲۱نفر شهید شدند که ۶شهید متعلق به گیلان است و در مجموع از ۱۱۵ شهید کادر درمان در کل کشور ۲۵ شهید از استان گیلان است، یعنی از هر ۴نفر شهید یک نفر گیلانی بود.

نامه به آقای رئیسی و تشکیل کمیته ویژه پیگیری علل اجرا نشدن مطالبات

رئیس هیأت مدیره نظام پرستاری رشت با بیان اینکه در تلاشیم که در صورت لزوم از طریق قوه قضاییه آقای رئیسی به حق خود برسیم گفت: همان اوایل یک نامه برای آقای رئیسی نوشتیم و ماجرا را شرح دادیم، ایشان یک کمیته ویژه تشکیل دادند که سازمان نظام پرستاری و بازرسی به مدت ۴ماه از ۲۸فروردین تا ۲۸ مرداد علت اجرا نشدن مطالبات را پیگیری کند منتظریم نتیجه کمیته اعلام شود تا شاید از طریق قوه قضاییه بتوانیم به حق خود برسیم.

وی در پایان خاطرنشان کرد: ما همه تلاش خود را می‌کنیم تا بچه هایی که به آنها قول استخدام داده شده است حتما جذب شوند چه از طریق آزمون سراسری، ازمون استخدام و چه از طریق جذب نیروی شرکتی.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار