کد خبر: ۸۷۵۲۲۸
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۸:۱۵ 14 July 2020

تخریب کمکی به حل مشکلات کشور نمی‌کند

تابناک/ عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با تاکید بر اینکه تخریب کمکی به حل مشکلات کشور نمی‌کند، به بیان خستگی مردم از سیاسی‌کاری و شعارزدگی پرداخت و گفت: زمانی موفق می‌شویم که با تعامل مجلس و دولت مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در دستور کار قرار گیرد و از ظرفیت یکدیگر برای حل مشکلات کشور استفاده شود.

بهمن محمدیاری روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار پارلمانی ایرنا درباره بیانات رهبر معظم انقلاب در ارتباط تصویری با نمایندگان مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه درباره مسائل کشور و رابطه بین دولت و مجلس نباید احساسی برخورد کرد، گفت: دولت زحمت خود را برای برون رفت از شرایط فعلی انجام می‌دهد. البته سوالاتی در ذهن نمایندگان نیز ایجاد می‌شود که دولت باید پاسخ دهد.

نماینده مردم تالش، ماسال و رضوانشهر با تاکید بر اینکه باید راه حل مشترکی برای برون رفت از شرایط فعلی بین دولت و مجلس ایجاد کرد، توضیح داد: این تعامل باید سبب کمک به حل مشکلات اساسی کشور به ویژه اقتصاد و معیشت مردم می‌شود.

محمدیاری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب گفت: باید بین نمایندگان مجلس و دولتمردان احترام متقابل وجود داشته باشد و از ظرفیت‌های دو قوه با رعایت اخلاق استفاده شود.

عضو کمیسیون حقوقی و قضایی مجلس با بیان اینکه تخریب کمکی به حل مشکلات کشور نمی‌کند، به خستگی مردم از سیاسی کاری و مسائل شعاری اشاره کرد و گفت: اینکه دولت و مجلس عملگرا بوده و خروجی فعالیت هر دو قوه به نفع مردم شود و اقتصاد و معیشت آنها سرو سامان یابد، مهم است.

وی خاطرنشان کرد: طبق فرمایش‌های رهبری اگر در رفتار دولت و مجلس تعقل حاکم شود، ‌ مشکلات حل می‌شود ولی رفتار احساسی مشکلات را حل نخواهد کرد. البته امیدوارم با توجه به منویات مقام معظم رهبری، در یک سال باقی مانده از دولت دوازدهم، تلاش شود که معضلات کشور با همکاری و تعامل این دو قوه برطرف شده واز شعارهایی احساسی پرهیز کنیم.

رویکرد مجلس پس از فرمایشات رهبری تغییر می‌کند

حجت الاسلام موسی احمدی همچنین در این باره گفت: رهبری در جریان همه جزئیات از زمان آغاز مجلس یازدهم بودند و عملکرد مجلس را زیر نظر داشتند و مواردی هم که بیان فرمودند راهبردی و کاربردی بود.

نماینده کنگان و عسلویه افزود: در مسائل راهبردی، رهبری افق و وظیفه نمایندگان را تشریح کردند و در موارد کاربردی نیز رهبر معظم انقلاب فرمودند که سال آخر دولت دوازدهم در پیش است و به جای حاشیه، درگیری و جوسازی، به شکل منطقی میان دولت و مجلس ‌تعامل و تفاهم ایجاد شود.

احمدی با بیان اینکه که رهبر معظم انقلاب در فرمایش‌های خود به رفع موانع و مشکلات کشور تاکید کردند، اظهار داشت: زمانی می‌توانیم موفق شویم که تعامل بین دو نهاد مجلس و دولت برقرار شود و مشکلات معیشتی و اقتصادی مردم در دستور کار هر دو قوه قرار گیرد و از ظرفیت یکدیگر برای حل مشکلات کشور استفاده شود.

وی  تصریح کرد: پس از سخنان رهبر معظم انقلاب، قطعا شاهد تغییراتی در رویکرد نمایندگان مجلس خواهیم بود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار