کد خبر: ۸۷۵۱۷۷
تاریخ انتشار: ۲۴ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۱۵ 14 July 2020

 

تابناک/به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، فرهاد دلق‌پوش امروز ضمن حضور در محل انجمن صنعت پخش و در دیدار با اعضای هیئت مدیره این انجمن ضمن تأیید وجود برخی کمبودها و نواقص در این مجموعه اظهار داشت: زمینه‌های پرداخت تسهیلات سرمایه در گردش به شرکت‌های پخش گیلان از طریق کارگروه رفع موانع تولید مهیا است.

رئیس سازمان صمت گیلان زنجیره پخش را شاهرگ حیاتی اتصال تولید و مصرف تلقی کرد و با بیان اینکه جایگاه این بخش به حد کفایت دیده نشده است عنوان کرد: در همین‌جا لازم می‌دانم از تلاش‌ها و فداکاری‌های فعالان بخش توزیع و پخش در بحران بارش برف سال گذشته و در هنگام شیوع ویروس کرونا تشکر کنم.

دلق‌پوش با بیان اینکه کمبود امکانات و منابع در زنجیره پخش گیلان از جمله مشکلات این حوزه محسوب می‌شود عملکرد مثبتی انجمن پخش استان را با تمام کمبودها مورد تأکید قرار داد و تصریح کرد: برای اعطای تسهیلات سرمایه در گردش به شرکت‌های پخش گیلان می‌توان از مسیر انعقاد تفاهم با بانک‌های عامل اقدام کرد.

وی رایزنی در قالب کارگروه رفع موانع تولید استان گیلان و ارائه پیشنهاد و رایزنی در مورد پرداخت تسهیلات سرمایه‌ در گردش به شرکت‌های پخش استان را متذکر شد و ابراز داشت: تأمین لاستیک دولتی برای ناوگان حمل و نقل شرکت‌های پخش گیلان نیز از جمله اموری است که باید برای آن برنامه‌ریزی کنیم.

رئیس هیئت مدیره انجمن پخش استان گیلان نیز در این جلسه موانع فعالیت این حوزه را برشمرد و ضمن قدردانی از حمایت‌های جدی  سازمان صمت از مجموعه شرکت‌های پخش استان گفت: محدودیت‌های ایجاد شده در شرایط اقتصادی و افزایش هزینه‌های توزیع موجب پایین آمدن راندمان شرکت‌های پخش شده که باید این مشکل مورد بررسی قرار گیرد.

سامان نظری موضوع تشکیل یک شرکت حمل و نقل که بتواند مسئولیت توزیع کالا و دارو را به صورت برون سپاری امور تسهیل کند را مطرح کرد و با بیان اینکه چنین طرح‌هایی بسیار راهگشا هستند عنوان کرد:  اگر شرکت پخشی در این مورد اقدامی انجام دهد انجمن پخش گیلان نیز از سرمایه‌گذار آن استقبال به عمل می‌آورد.

به گزارش تسنیم، بر اساس آمار و اطلاعات موجود در حال حاضر بیش از 90 شرکت پخش به صورت استانی و نزدیک به 30 شرکت به شکل سراسری نمایندگی آن‌ها در گیلان وجود داشته و مشغول فعالیت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار