کد خبر: ۸۷۴۸۱۶
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۲۴ 13 July 2020

 

تابناک/ معاون راه و شهرسازی گیلان، با بیان اینکه از سال ۹۵ بالغ بر ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی دارای ارزش اقتصادی را رفع تصرف کردیم، گفت: این رفع تصرفات توافقی و ابلاغ حکمی بوده است.

رسول حسین پور در گفت وگو با ایسنا، با اشاره به عملکرد یگان حفاظت اداره کل راه و شهرسازی استان گیلان، اظهار کرد: یگان حفاظت سازمان ملی زمین و مسکن استان گیلان به منظور رفع تصرف از اراضی دولتی محدوده شهر از سال ۹۵ تشکیل شده و عمده اراضی دولتی را رفع تصرف کرده است.

وی حفاظت از اراضی دولتی و رفع تصرف و رسیدگی و صدور احکام خلع ید را از دیگر ماموریت های این یگان حفاظت دانست و افزود: اداره کل راه و شهرسازی با هماهنگی دادستانی تصرفات آنی را برطرف می کند.

معاون املاک و حقوقی اداره کل راه و شهرسازی گیلان، با بیان اینکه از سال ۹۵ بالغ بر ۳۰۰ هکتار از اراضی دولتی دارای ارزش اقتصادی را رفع تصرف کردیم، گفت: این رفع تصرفات توافقی و ابلاغ حکمی بوده است.

حسین پور، از اخذ سند مالکیت دولتی برای ۵۶۴ هکتار از اراضی چاف و چمخاله خبر داد و اضافه کرد: ۲۰۰ هکتار دیگر نیز در مرحله اخذ سند قرار دارد. همچنین ۸۰ هکتار به صورت مشارکتی با منابع طبیعی داریم؛ البته تا سقف ۱۰۰۰ هکتار می توانیم سند به نام دولت بگیریم.

وی با بیان اینکه اراضی دولتی دارای کاربری گردشگری از طریق فراخوان قابلیت اجرایی دارند، خاطرنشان کرد: متقاضیانی که دارای موافقت اصولی از میراث فرهنگی هستند می توانند از طریق فراخوان کاربری گردشگری بگیرند.

معاون راه و شهرسازی گیلان ادامه داد: اراضی دولتی دارای کاربری گردشگری در محدوده شهری بندرانزلی و چاف و چمخاله دارای فراوانی است و ۱۵ هکتار در بندرانزلی و ۲۰۰ هکتار در چاف و چمخاله قابلیت اقدام برای گردشگری دارد.

حسین پور، فراخوان مذکور را شامل فضاهای آموزشی، فرهنگی، ورزشی و درمانی نیز دانست و بیان کرد: براساس تبصره ۴ ماده ۸ آیین نامه اجرایی قانون ساماندهی، اراضی مسکونی زیر ۵۰۰ مترمربع زیربنا که قبل از سال ۸۷ احداث شده اند نیز می توانند سند بگیرند. در این راستا ۳۰۰ پرونده در سطح استان در دست پیگیری است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار