کد خبر: ۸۷۴۵۵۸
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۸ 13 July 2020

 

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری تسنیم، شنبه شب با هماهنگی به عمل آمده میان فعالان اقتصادی در فلسطین اشغالی، صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی و قدس در اقدام هماهنگ از ساعت 17 روز شنبه اقدام به بستن برخی خیابان‌های تل آویو و تجمعات اعتراض آمیز کردند. به ادعای رسانه‌های رژیم صهیونیستی این اعتراضات از سوی احزاب حمایت نمی‌شود و شخصیت‌های مستقل و غیر جناحی آن را سازمان دهی کرده‌اند. به گفته رسانه‌های رژیم صهیونیستی شخصیت‌های مستقل، کارگران و کارمندان برگزار کنندگان این اعتراضات هستند.

آغاز از تل آویو، پایان نامعلوم

آنگونه که رسانه‌های رژیم صهیونیستی اعلام کردند، آغاز اعتراضات از مناطق تجاری مرکزی تل‌آویو بود و تقریبا تمامی مناطق مرکزی تل آویو را در بر گرفت. در این تظاهرات ده‌ها هزار نفر حضور داشتند. اما شبیه همین اعتراضات در قدس نیز اتفاق افتاد و صهیونیست‌های ساکن این شهر، در اعتراض به وضعیت اقتصادی موجود به خیابان‌ها ریختند. با کشانده شدن این اعتراضات به شهر قدس، به نظر می‌رسد پایانی را نتوان برای این اعتراضات متصور بود و تا زمانی نامعلوم ادامه خواهد یافت.

دلیل اعتراض

براساس آنچه رسانه‌های رژیم صهیونیستی منتشر کرده‌اند دلیل این اعتراضات، اعتراض به وضعیت اقتصادی به وجود آمده در مقطع کنونی است که در اثر تمهیدات صورت گرفته از سوی کابینه رژیم صهیونیستی برای مقابله با کرونا، به وجود آمده‌اند. صهیونیست‌های ساکن سرزمین‌های اشغالی می‌گویند با تمهیداتی که کابینه نتانیاهو برای جلوگیری از شیوع کرونا به کار گرفته، بسیاری از کارگران و مشاغل، حرفه و شغل خود را از دست داده‌اند. آنها خواستار از سرگیری فعالیت‌های اقتصادی برای حل مشکلات اقتصادی خود و کارگران و مشاغلی هستند که بر اثر تمهیدات به کارگرفته در بحران کرونا تقریباً بیکار شده‌اند.

خواسته دیگر معترضان این است که دولت رژیم صهیونیستی به کسانی که در بحران به وجود آمده بیکار شده، یا آسیب های اقتصادی دیده اند کمک کند.

دستگیری 29 معترض و جراحت 3 پلیس

براساس اعلام رسانه‌های رژیم صهیونیستی طی روز اول اعتراضات تل‌آویو در این شهر، 19 نفر از معترضان دستگیر شده‌اند این در حالی است که در همین درگیری‌ها، 3 پلیس رژیم صهیونیستی نیز آسیب دیده‌اند. از سوی دیگر در شهر قدس نیز پلیس 10 فرد معترض را دستگیر کرده و به بازداشتگاه برده است. این درحالی است که این اعتراضات با اعلام قبلی صورت گرفته، پلیس از آغاز آن آگاه بوده است.

ادامه بحران

با دستگیری‌های انجام شده، به نظر می‌رسد خون معترضان به جوش آمده و قصد دارند این اعتراضات را تا آزادی افراد دستگیر شده و تحقق خواسته‌های اقتصادیشان ادامه دهند. به نظر می‌رسد با این وضعیت این اعتراضات به دیگر شهرهای سرزمین‌های اشغالی نیز سرایت کند و برای کابینه نتانیاهو بحران جدیدی را در میان بحران کرونا به وجود آورد.

بحران کرونا و کابینه نتانیاهو

بسیاری از محافل سیاسی داخلی رژیم صهیونیستی نسبت به نوع عملکرد کابینه نتانیاهو در مقابله با بحران کرونا انتقاد دارند. آنها معتقدند وی راهبرد مشخصی برای مبارزه با کرونا ندارد. این مسئله به داخل جامعه صهیونیستی نیز سرایت کرده، با گره خوردن با مشکلات اقتصادی به مجموعه‌ای از اعتراضات تبدیل شده است. برخی تحلیل گران داخل رژیم صهیونیستی نوع تعامل نتانیاهو با بحران کرونا را پایان عمر سیاسی وی تعریف می کنند. چرا که معتقدند وی عملکرد مطلوبی نداشته و در ادامه این مسئله باعث ادامه اعتراضات و سقوط وی خواهد شد.

نتیجه‌گیری

اعتراضاتی که در رژیم صهیونیستی از روز شنبه در اعتراض به مشکلات اقتصادی برآمده از کرونا آغاز شد، تا کنون ادامه دارد و به نظر می‌رسد به زودی خاتمه نیابد. این اعتراضات می‌تواند با وجود مشکلات اقتصادی رژیم صهیونیستی به بمبی برای کابینه جدید رژیم صهیونیستی بدل شود و موجب شود آینده‌ای نامشخص در انتظار رژیم صهیونیستی باشد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار