کد خبر: ۸۷۴۵۴۰
تاریخ انتشار: ۲۳ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۰ 13 July 2020

پیام ترور الهاشمی چه بود؟

تابناک/ترور "هشام الهاشمی" کارشناس مسایل امنیتی وچهره رسانه ای عراق از رویارویی آشکار میان دو طرفی پرده برداشت که در صحنه این کشور حضور دارند.   

به گزارش خبرگزاری خبرآنلاین، شبکه خبری الجزیر عربی در یادداشتی با عنوان «پس از ترور الهاشمی .. رویارویی (درعراق) آشکارتر شد» نوشت: 

ترور الهاشمی که حامی دولت (مبتنی بر قانون) الکاظمی بود این پیام را بهمراه دارد که صدای اصحاب رسانه مدافع دولت قطع خواهد شد بویژه اینکه  رویکردهای رسانه ای مصطفی الکاظمی ونقش اصحاب رسانه وقلم حامی دولت در اعلام سیاست های وی، آشکار است. 

ترور الهاشمی نشان داد که "طرف دوم" به آسانی تسلیم دستورکار دولت الکاظمی نخواهد شد وهرآنکه از دولت حمایت می کند را مخالف خود خواهد شمرد. این مساله به چند دلیل چالش هایی برای نخست وزیر عراق بوجود خواهد آورد:

- وجود خطر جانی برای اصحاب قلم ورسانه
- شناسایی ومعرفی عاملان اصلی این اقدام
- چگونگی تامین جانی حامیان نخست وزیر باوجود دسترسی های بی حد وحصر به اسلحه ی آماده ی شلیک درهمه جای عراق

حال این پرسش مطرح می شود که آیا اقدامات اخیر حکومت عراق دلیل اصلی این اقدام بوده است بویژه اینکه کابینه ی الکاظمی نشان داد از مواضع خود عقب نشینی نخواهد کرد واین سیاست با خواسته گروههای سیاسی ونظامی که نه تنها یر این کشور نفوذ دارند بلکه حکومت هم می کنند، هیچ همخوانی ندارد.
چه بسا در آینده نیز شاهد قطع شدن صداهای دیگری در عراق خواهیم بود با این تفاوت که این مساله نه با گلوله بلکه با ایجاد رعب ووحشت صورت خواهد گرفت.  

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار