کد خبر: ۸۷۴۳۹۳
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۴۶ 12 July 2020
 

تابناک/استاندار در این نشست گفت: ترویج فرهنگ دفاع مقدس هجمه‌های فرهنگی - رسانه ای دشمنان را بی اثر می‌کند.

 

نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدسبه گزارش خبرگزاری صداوسیما مرکز گیلان؛ استاندار گیلان امروز در سومین نشست شورای هماهنگی حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس و نشست هماهنگی و ترویج و توسعه فرهنگ ایثار و شهادت بر ضرورت هماهنگی هر چه بیشتر و تعامل دستگاه‌های متولی برای بزرگداشت چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و انتقال فرهنگ متاثر از حماسه های ایثار و شهادت به نسل‌ جوان تاکید کرد.

ارسلان زارع افزود: مردم مقاوم، با اراده و معتقد این مرز و بوم، در طول 8سال مقاومت ملی مقابل تجاوز ناجوانمردانه دشمنان، اتحاد و یکپارچگی، خلوص و از خودگذشتگی و وطن پرستی و آرمان گرایی را به بهترین وجهی متجلی ساختند و انتقال مفاهیم برگرفته از گنجینه غنی و عظیم دفاع مقدس، رسالتی همگانی است.

وی گفت: حفظ این رویه و حرکت در مسیر تعالی ارزش‌ها، ضامن حفظ ارزش‌های بی بدیل انسانی و اسلامی انقلاب است که نقشه ها و هجمه های شوم دنیای استکبار را بی اثر و با شکست مواجه خواهد کرد.

استاندار گیلان در ادامه با بیان اینکه در شرایط کنونی، ایران اسلامی با یک جنگ گسترده اقتصادی و فرهنگی - رسانه ای روبروست تصریح کرد: درک بهینه از شرایط بین المللی ناشی از شیوع کرونا، موید مدیریت مطلوب و کارآمد فرزندان این ملت در مسئولیت‌های مرتبط با پیشگیری و مقابله با این بیماری است، اما در فضای رسانه ای بنگاه‌های تبلیغاتی دنیای استکبار این تلاش ها به گونه ای مطرح می شود، تا روند اداره امور کشور را ناکارآمد جلوه دهند.

ارسلان زارع همچنین بهره گیری از ظرفیت دانشگاهیان و نخبگان جامعه را برای تقویت روحیه امید و بی‌اثر کردن هجمه های تبلیغاتی دشمنان موثر و ضروری دانست.

سرهنگ مصطفی پور، مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان نیز در گزارشی روند احداث فاز نخست پارک موزه ی دفاع مقدس گیلان در رشت را تشریح کرد و افزود: این پارک موزه در زمینی به مساحت 10هکتار و در سه فاز طراحی شده که عملیات احداث فاز نخست آن در قالب مراکز اسناد و فرهنگی از سال گذشته آغاز شده و قرار است تا تیر ماه سال آینده به اتمام برسد.

عبدالله پاکاری مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران گیلان نیز از اتخاذ تدابیر لازم جهت برگزاری دومین کنگره ملی میرزا کوچک جنگلی در سال آینده خبر داد و افزود: بررسی ابعاد علمی، فرهنگی و رسانه ای این کنگره از الزاماتی است که باید در بستر بهره گیری از خرد جمعی مدیران اجرایی و صاحب نظران دانشگاهی نهایی شود.

در ادامه این نشست هر یک از مدیران شرکت کننده، نظرات خود را در خصوص نحوه برگزاری یادواره های تلوزیونی شهدا، بهره گیری از ظرفیت بخش‌های غیردولتی برای تداوم احداث پارک موزه دفاع مقدس، پیش بینی انواع برنامه های تلویزیونی و رایانه ایی برای چهلمین سالگرد آغاز دفاع مقدس و پایش نتایج کاربردی حاصل از برگزاری یادواره های شهدا ارائه کردند.

 
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار