کد خبر: ۸۷۴۳۳۸
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۱۱ 12 July 2020

پدران شهیدان بردبار، عبدالهی و بانوی جانباز صیاد ناهد آسمانی شدند

تهران- ایرنا- پدران شهیدان «زال، کاوس و مهراب بردبار»، «خضربخش و خدابخش عبدالهی» و طاهره صیاد ناهد تنها بانوی جانباز ۷۰ درصد و همسر شهید آسمانی شدند.

 مرحوم «شکرخدا بردبار» پدر شهیدان «زال، کاوس و مهراب» و جانباز ۵۰ درصد «مصطفی بردبار» دعوت حق را لبیک گفت و به فرزندان شهیدش پیوست.
پیکر این پدر شریف و ایثارگر پس از انتقال از تهران به خوزستان تشییع و با توجه به شرایط موجود و رعایت دستورالعمل‌های بهداشتی به خاک سپرده می‌شود.
شهید زال بردبار در ۱ دیماه ۶۵، شهید کاوس بردبار در تاریخ ۲۱ بهمن ۶۱ و شهید مهراب بردبار در تاریخ ۴ اردیبهشت سال ۸۳ به درجه رفیع شهادت نائل شدند.

پدر شهیدان «عبدالهی» آسمانی شد

مرحوم «اورنگ عبداللهی» پدر شهیدان «خدابخش و خضربخش عبداللهی» از استان سیستان و بلوچستان پس از تحمل یک دوره بیماری قلبی به دیدار فرزندان شهیدش پیوست.
گفتنی است مراسم تشییع مرحوم اورنگ عبداللهی، در گلزار شهدای شهر گلمورتی مرکز شهرستان دلگان برگزار و پس از آن در جوار فرزندان شهیدش به خاک سپرده شد.
لازم به ذکر است روحانی شهید خدابخش عبدالهی در سال ۱۳۴۸ در شهرستان دلگان دیده به جهان گشود و در سال ۱۳۶۵ در حالی که ۱۷ سال سن داشت در عملیات کربلای پنج به شهادت رسید.  همچنین بسیجی شهید خضربخش عبداللهی سال ۱۳۷۰ در منطقه دلگان و در درگیری با اشرار به شهادت رسید.

تنها بانوی جانبار ۷۰ درصد گیلانی آسمانی شد

«طاهره صیاد ناهد» تنها بانوی جانباز ۷۰ درصد گیلان به همسر شهیدش پیوست.

ناهد پس از تحمل سال‌ها درد و رنج ناشی از جانبازی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
وی همسر روحانی شهید «مرتضی خدادادی»، نخستین شهید ترور شهرستان بندرانزلی بود که در جریان ترور همسرش به دست گروهک منافقین در سال ۱۳۶۰ به درجه جانبازی نائل آمده بود.
روحانی شهید مرتضی خدادادی در یازدهم شهریور سال ۱۳۶۰ با پرتاب نارنجک به منزلش از سوی گروهک منافقین، ترور و به شهادت رسید که همسر وی نیز در جریان این عملیات تروریستی از ناحیه دو پا مجروح و به مقام جانبازی رسید.
از این شهیده والامقام پنج فرزند پسر به یادگار مانده است.

«ابراهیم اسمی» به خیل شهدای مدافع حرم پیوست

«ابراهیم اسمی» رزمنده مدافع حرم در راه دفاع از حرم عقیله بنی هاشم حضرت زینب (س) به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

 شهید «ابراهیم اسمی» رزمنده مدافع حرم در راه دفاع از حرم و مردم منطقه در مقابل گروهک‌های تکفیری و تروریستی به درجه رفیع شهادت نائل آمد.
شهید ابراهیم اسمی اعزامی از شهرستان فردیس استان البرز که چندی پیش در سوریه مجروح شده بود، در روزهای اخیر در سوریه و جبهه مقاومت شربت شهادت را نوشید و به یاران شهیدش پیوست.
شهید اسمی یکی از بسیجیان لشکر ۱۰ سیدالشهدا(ع) بود که در گردان فاتحین و گردان امام حسین(ع) شهرستان فردیس سابقه فعالیت بسیجی دارد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار