کد خبر: ۸۷۴۳۲۶
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۱۹:۰۳ 12 July 2020

50 درصد تاکسی‌های شهرستان رشت فرسوده است

 

گروه استان‌ها- فرماندار شهرستان رشت گفت: حدود ۶ هزار تاکسی در شهرستان رشت داریم که ۵۰ درصد آن فرسوده است و باید از چرخه فعالیت خارج شود.

به گزارش خبرگزاری تسنیم از رشت، علی فتح‌اللهی عصر امروز در جلسه‌ای در فرمانداری رشت با بیان اینکه هر کدام از ما باید بنا به وظایف اداری مکمل یکدیگر باشیم اظهار داشت: سیاست‌های دولت در راستای ایجاد اشتغال پایدار در روستاها و ماندگار کردن روستاییان در این مناطق است.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه این شهرستان مبلغ 106 میلیارد تومان سهم تسهیلاتی دارد گفت: 390 طرح را به بانک‌های عامل تعرفه کردیم که بیش از حد تعیین شده است و تعداد طرح‌های دریافت شده نیز 371 طرح بوده که ارزش آن 98 میلیارد تومان است.

وی با اشاره به اینکه روستاهای گیلان در کنار رودخانه و جنگل هستند که هر کدام از اینها ظرفیتی برای توسعه گردشگری و ایجاد اشتغال پایدار است بیان کرد: فاصله نزدیک بین شهر و روستا انگیزه حضور افراد در روستاها را بیشتر کرده است.

بیشتر بخوانید
  • افزایش نرخ تاکسی‌های مشهد به زودی اعمال می‌شود

  • بیش از 50 درصد تاکسی‌های خرم‌آباد هوشمندسازی می‌شود‌

  • گزارش| رانندگان تاکسی و اتوبوس ارومیه فاصله‌گذاری اجتماعی را رعایت نمی‌کنند

فتح‌اللهی شهرستان رشت را ویترین خدمات در تمامی موضوعات دانست و خاطرنشان کرد: در حوزه شهری نیازمند تسهیلات هستیم و مراجعه مردم به فرمانداری نیز بیشتر شده است لذا اگر ظرفیتی وجود دارد که بتواند در بحث فعالیت اقتصادی به مردم کمک کند باید به آن توجه شود.

وی با بیان اینکه حدود 6 هزار تاکسی در شهرستان رشت داریم که 50 درصد آن فرسوده است و باید از چرخه فعالیت خارج شود تصریح کرد: مردم توان تعویض تاکسی‌های فرسوده را ندارند و وضعیت فعلی وسایل نقلیه نیز نارضایتی مسافران و رانندگان را در پی داشته که ضرورت دارد اقداماتی در این زمینه انجام دهیم.

فتح‌اللهی جمعیت روستایی این شهرستان را 260 هزار نفر عنوان کرد و بیان داشت: اگر جمعیت مذکور به‌درستی ساماندهی شود معضلاتی مانند حاشیه‌نشینی برطرف می‌شود و باید با ایجاد فضا و بازارچه دائمی و ارائه محصولات صنایع دستی و روستایی به ارتقاء معیشتی آنها کمک کنیم.

فرماندار شهرستان رشت با بیان اینکه استانداری گیلان زمینه توسعه فعالیت‌های مبتنی بر علم و فناوری را فراهم کرده است خاطرنشان کرد: باید با حمایت و توسعه فعالیت‌های واحدهای شتاب‌دهنده و استارتاپی اقتصاد و اشتغال منطقه را ارتقاء دهیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار