کد خبر: ۸۷۴۰۷۵
تاریخ انتشار: ۲۲ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 12 July 2020

 

 

دکتر جمشید محمدی روز یکشنبه در گفت و گو با خبرنگار ایرنا افزود: هفت بیمارستان خصوصی گیلان نیز وارد برنامه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری شده اند که سعی بر آن است این برنامه طی چهار ماه آینده در تمامی مراکز درمانی خصوصی استان شامل هشت بیمارستان خصوصی، چهار مرکز جراحی محدود، بیمارستان های ولیعصر(عج) نیروی دریایی و ۲۰۰ تختخوابی حضرت رسول اکرم(ص) تامین اجتماعی اجرا شود.

وی با بیان اینکه در برنامه رسیدگی الکترونیک به اسناد بستری، برای ارائه خدمات در بیمارستان ها نیاز به دفترچه بیمه نیست و با ثبت کد ملی بیمار در سامانه، روند اقدامات درمانی نیز انجام می شود، اظهار داشت: کاهش هزینه ها، حذف کاغذ و الکترونیکی شدن خدمات از مزایای این برنامه است.

وی استحقاق سنجی را از دیگر برنامه های کشوری بیمه سلامت و اجرای آن در گیلان عنوان و خاطر نشان کرد: رفع همپوشانی بیمه‌ای از اهداف مهم اجرای این طرح است ودر آن بیمه شده در بیمارستان‌ ها با ارایه کارت ملی پس از کنترل همپوشانی بیمه‌ای، کد رهگیری دریافت کرده و از خدمات لازم برخوردار می‌شود.

مدیرکل بیمه سلامت گیلان با بیان اینکه مراکز طرف قرارداد با بیمه سلامت با مراجعه با سامانه هایی که در اختیار آنان قرار می گیرد، استحقاق سنجی را انجام می دهند، اضافه کرد: رفتن در مسیر الکترونیک در ارایه خدمات دهی به بیمه شدگان نقش مهمی دارد.

وی با اشاره به راه اندازی سامانه ۱۶۶۶ از سوی سازمان بیمه سلامت ایران برای ارتباط مستمر و بی‌ واسطه بین مردم و مسئولان خاطر نشان کرد: مخاطبان بیمه سلامت در گیلان نیز می‌ توانند شکایات، چالش‌ ها، پیشنهادات و نظرات خود را از طریق این سامانه بیان کنند تا رسیدگی شود.

بر اساس آخرین آمار یک میلیون و ۲۲۸ هزار و ۱۰۴ نفر در استان گیلان تحت پوشش بیمه سلامت هستند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار