کد خبر: ۸۷۳۸۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۹ 11 July 2020
 

مدیرعامل موسسه‌های فراگیر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت:تلاش می‌کنیم "نمایشگاه کتاب مجازی "را برگزار کنیم و برای برپایی هرچه بهتر آن از تجربه‌های گروهی فنی بهره می‌بریم.

 

نمایشگاه کتاب به صورت مجازی برگزار می‌شودبه گزارش خبرنگار خبرگزاری صدا وسیما ایوب دهقان کار در برنامه تقاطع فرهنگ افزود: ما در سال ۹۹ حتما یک نمایشگاه مجازی خواهیم داشت، اما این رویداد جایگزین نمایشگاه کتاب تهران نخواهد بود.
وی در خصوص موسسه‌های فرهنگی که به تازگی ادغام شده اند گفت: فرایند ساماندهی مؤسسه ها، حدود سه سال در دست بررسی بود و ضمن نقد و بررسی‌های متعدد، در بهمن ۹۸ به صورت جدی مطرح شد.
دهقان کار گفت: این سه مؤسسه تا حد بسیار زیادی فعالیت‌هایی به هم پیوسته و موازی کاری داشتند و امیدواریم با فرایند هم‌افزایی، شاهد خروجی مثبت در حوزۀ فرهنگ و کتاب و ادبیات باشیم.
این مدیر حوزه فرهنگ و ادبیات کشور در بخشی دیگر از این برنامه رادیویی درخصوص مشاغل آسیب دیده کرونا در حوزه کتاب و نشر افزود: اصنافی که دارای کد کارگاهی بودند، فهرست خود را ارائه کردند و ما آن را تحویل دولت دادیم.
مدیرعامل موسسه‌های فراگیر معاونت فرهنگی وزارت ارشاد گفت: همچنین فهرست مخاطبان وزارت ارشاد مانند یک نویسنده یا ناشر مستقل، اخیرا به دولت ارائه شده است و درصدد هستیم حقوق این صنوف ضایع نشود.
دهقانکار درباره نام موسسه‌های ادغامی گفت: آن چه هم اینک بر سر زبان‌ها افتاده، به عنوان موسسه «فراگیر» نامیده می‌شود، ولی قاعدتا این نام موقت بوده و جایگزینی خواهد داشت.
معاونت فرهنگی وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی به تازگی سه موسسه را با یکدیگر ادغام کرده است.
این موسسه‌ها عبارتند از " موسسه نمایشگاه‌های فرهنگی ایران"، "بنیاد ادبیات داستانی " و " خانه کتاب ایران " که به علت فعالیت‌های موازی در حوزه نشر به یک موسسه واحد تبدیل شدند.
این طرح که به گفته دهقان کار از سه سال قبل کلید خورد ماه گذشته اجرایی شد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار