کد خبر: ۸۷۳۸۵۶
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۷:۲۶ 11 July 2020
 
 
تابناک/رودخانه های متعددی بر روی کره زمین جاری هستند و برخی از آن ها ویژگی هایی دارند که به سبب آن ها معروف شده اند، به طور مثال رودخانه نیل که طولانی ترین رودخانه دنیا می باشد یا رودخانه آمازون که لقب بزرگ ترین رودخانه دنیا را از آن خود کرده است، ما در این مقاله قصد داریم به معرفی عمیق ترین رودخانه جهان که رود کنگو واقع در قاره آفریقا می باشد بپردازیم، اگر از علاقمندان به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عمیق ترین رودخانه جهان هستید در ادامه این بخش از سایت لحظه آخر با ما همراه باشید.
رودخانه های متعددی بر روی کره زمین جاری هستند و برخی از آن ها ویژگی هایی دارند که به سبب آن ها معروف شده اند، به طور مثال رودخانه نیل که طولانی ترین رودخانه دنیا می باشد یا رودخانه آمازون که لقب بزرگ ترین رودخانه دنیا را از آن خود کرده است، ما در این مقاله قصد داریم به معرفی عمیق ترین رودخانه جهان که رود کنگو واقع در قاره آفریقا می باشد بپردازیم، اگر از گردشگران تور افریقا هستید و به کسب اطلاعات بیشتر در رابطه با عمیق ترین رودخانه جهان علاقه دارید در ادامه این بخش از سایت لحظه آخر با ما همراه باشید.
 
 
 
 
معرفی رودخانه کنگو
رودخانه کنگو با دارا بودن طولی بالغ بر 4700 کیلومتر، پس از رود نیل طولانی ترین رودخانه قاره آفریقا به شمار می آید و جالب است بدانید که این رودخانه از کوهستان های مرتفع ریفت سرچشمه گرفته سپس، از کشور های متعددی عبور می کند و در نهایت به اقیانوس اطلس می ریزد، از کشور هایی که بر سر راه این رودخانه عمیق و طولانی قرار دارند می توان به آنگولا، بوروندی، کامرون، جمهوری کنگو، گابن، جمهوری آفریقای مرکزی، تانزانیا، رواندا، زامبیا اشاره کرد.
 
 
عمیق ترین رودخانه
 
 
عمیق ترین رودخانه جهان نقش بسیار مهم و کلیدی در اکوسیستم قاره آفریقا ایفا می کند و با عبور از مناطق و زیستگاه های متنوع نظیر جنگل های استوایی و علفزار های آفریقا تأثیرات ملموسی بر مناطق مذکور می گذارد. خوب است بدانید حوزه زهکشی رودخانه کنگو بیش از 4 میلیون کیلومتر مربع (منطقه ای بزرگ تر از کشور هند) می باشد و می توان گفت که فضای نسبتاً وسیعی در قلب قاره آفریقا تحت حمایت این رودخانه خروشان هستند.
 
 
رودخانه کنگو
 
 
همانطور که در ابتدای مقاله ذکر کردیم، شاخص ترین ویژگی رودخانه کنگو عمیق بودن آن می باشد، جالب است بدانید که این رودخانه همانند سایر رود های موجود بر روی کره زمین در نقاط مختلف عمق های متفاوتی دارد و عمق رودخانه کنگو در برخی نقاط عمیق آن به نزدیک 230 متر نیز می رسد.
 
عمیق ترین رودخانه جهان
 
 
نکات جالب در رابطه با عمیق ترین رودخانه جهان
- رود کنگو به سبب قرار گیری در آفریقا و مناطق گرمسیر دارای آبی با درجه حرارت نسبتاً بالا می باشد.
- این رودخانه علاوه بر عمیق ترین رودخانه جهان به عنوان نهمین رودخانه طولانی دنیا و همچنین دومین رودخانه طولانی آفریقا نیز شناخته می شود.
- رودخانه کنگو تقریباً از 9 کشور آفریقایی عبور می کند.
- هر زمان از سال در رودخانه کنگو می توانید بخشی را پیدا کنید که آب و هوای بارانی دارد، علت این امر نیز طولانی بودن رود کنگو می باشد.
- در گذشته رودخانه کنگو با نام رودخانه زایر (Zaire) شناخته می شد اما پس از مدتی با شکل گیری جمهوری کنگو نام زایر به کنگو تغییر کرد.
- از نظر حجم خروجی نیز رودخانه کنگو پس از رودخانه آمازون بزرگ ترین رودخانه دنیا محسوب می شود.
 
 
عمیق ترین رودخانه ها
 
 
امیدواریم با مطالعه این مقاله تا حدودی با عمیق ترین رودخانه جهان، یعنی رود کنگو آشنا شده باشید، لازم به ذکر است که برای بازدید از رودخانه کنگو می توانید با تور آفریقا به این قاره سفر کرده و به یکی از سواحل متعدد این رود در شهر ها و یا در دل طبیعت مراجعه کنید.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار