با توسعه باغات آلبالو و گیلاس امسال 28 هزار تن محصول از این باغات در شهرستان خوی برداشت می شود .
کد خبر: ۸۷۳۷۰۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۱:۰۶ 11 July 2020

به گزارش  تابناک آذربایجان غربی، مدیر جهاد کشاورزی خوی گفت : امسال با برنامه ترویجی سطح باغات آلبالو و گیلاس این شهرستان با 10 درصد توسعه به 4 هزار 600 هکتار رسید .

امینی سطح باغات آلبالو در خوی را 1 هزار 300 هکتار و گیلاس را 3 هزار و300 هکتار اعلام کرد و افزود : پیش بینی می شود امسال 7 هزار تن محصول آلبالو و 21 هزار تن نیز گیلاس از باغات این شهرستان برداشت شود .

وی ارزش ریالی تولید این دو محصول باغی را 350 میلیارد تومان اعلام کرد و گفت :  این شهرستان رتبه نخست برداشت محصول آلبالو را در آذربایجان غربی دارد .

امینی تنوع ارقام این دو محصول را از مهمترین ویژگی باغات گیلاس و آلبالو در خوی دانست و افزود : تک دانه ، بادامی و دانشکده از مهمترین ارقام گیلاس و گوشواره ای ، مجاری و بومی از مهمترین ارقام کشت شده آلبالو هستند .

30 درصد این محصولات به صورت تازه خوری مصرف و بقیه به واحدهای صنایع تبدیلی استانهای همجوار تحویل و یا به کشورهای ترکیه ، آذربایجان ، عراق ، اوکراین و روسیه صادر می شود .

ایجاد صنایع تبدیلی در واقع تکمیل کننده چرخه توسعه باغات آلبالو و گیلاس و شیرین تر شدن کام باغداران این منطقه را در پی خواهد داشت .

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار