کد خبر: ۸۷۳۶۷۷
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۱۰:۱۱ 11 July 2020
 
  تابناک / ظهر روز سه شنبه ۱۷ تیر ماه ۹۹ نشست بررسی ساماندهی و احیای تالاب عینک رشت با حضور معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان، رئیس سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان، دو تن از اعضای شورای اسلامی شهر، شهردار رشت و برخی از مدیران استان در سالن اجتماعات سازمان مدیریت و برنامه ریزی گیلان برگزار شد.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت پس از سخنان دکتر کیوان محمدی درباره ویژگی های منحصر به فرد تالاب عینک رشت و مقایسه آن با نمونه هایی در لاهیجان و تبریز و همچنین تاکید بر استفاده بهینه از آن و همچنین صحبت های مهندس علی اوسط اکبری مقدم معاون هماهنگی امور عمرانی استانداری گیلان مبنی بر اجرای برنامه ها و اقدامات جدی در ساماندهی این تالاب ارزشمند رشت، دکتر ناصر حاج محمدی مطالبی بیان نمود.

شهردار رشت گفت: ما کار احیا و ساماندهی این تالاب را شروع کرده ایم و هم اکنون با دانشگاه آزاد اسلامی واحد لاهیجان بر روی انجام مطالعات به تفاهم رسیده ایم.

در این نشست دکتر دهداری استاد دانشگاه لاهیجان درباره پژوهش، مطالعات و راه اندازی مرکز آموزشی محیط زیست تالاب عینک رشت موضوعاتی را ارائه کرد و همچنین مهندس وحید خرمی مدیرعامل شرکت آب منطقه ای گیلان، مهندس حسینی مدیر عامل شرکت آب و فاضلاب استان، ساسان کفایی مدیرکل محیط زیست استان گیلان، رضا رسولی عضو شورای شهر رشت مطالبی در باره این تالاب زیبا بیان کردند.

دکتر حاج محمدی همچنین با تاکید بر قوانین مرتبط در حوزه کاری خود در زمینه رفع موانع توسعه و پیشرفت تالاب عینک به نکاتی اشاره کرد. 

وی در ادامه با اشاره به توافق صورت گرفته در خصوص پژوهش، مطالعات و راه اندازی مرکز آموزشی محیط زیست تالاب عینک، افزود: کارفرمای این طرح شهرداری رشت و مشاور دانشگاه آزاد اسلامی لاهیجان است.

گفتنی است به دلیل کم توجهی، تالاب عینک از سال ۴۶ تا کنون بیش از ۷۰ درصد از سطح خود را به واسطه زمین خواری، ساخت و سازهای غیرقانونی، مراکز تعویض روغن، ریختن نخاله ها و... از دست داده و گونه های نادر جانوری و گیاهی این تالاب در معرض خطر قرار گرفته اند. از سوی دیگر جایگاه این تالاب به عنوان یک فرصت بزرگ سرمایه گذاری در بخش گردشگری و اشتغال زایی مغفول باقی مانده که شهرداری رشت تلاش می کند آن را احیا کند.

 
  
 
 
 
   

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار