تابناک / شهرداری رشت با مجموعه ای پیچیده از مسائل و موضوعات در ارتباط است که هر یک در جای خود لازم و ضروری است اما اولویتهای اصلی ما پرداختن به "بهبود اکوسیستم شهری" و همچنین "تقویت سیستم حمل و نقل" است.
کد خبر: ۸۷۳۶۶۵
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۵۳ 11 July 2020
 
  تابناک / شهرداری رشت با مجموعه ای پیچیده از مسائل و موضوعات در ارتباط است که هر یک در جای خود لازم و ضروری است اما اولویتهای اصلی ما پرداختن به "بهبود اکوسیستم شهری" و همچنین "تقویت سیستم حمل و نقل" است.
 

به گزارش واحد خبر مدیریت ارتباطات و امور بین الملل شهرداری رشت، این مطلب را دکتر ناصر حاج محمدی شهردار رشت در برنامه "در مسیر توسعه" شبکه باران عنوان کرد و گفت: در زمینه بهبود اکوسیستم شهر رشت ما ابتدا آمدیم روی دفنگاه زباله های سراوان کار کردیم و کارخانه تصفیه خانه شیرابه زباله های سراوان را در مدت کمتر از ۶ ماه طراحی و اجرا کردیم که آلان بیش از ۹۹ درصد پیشرفت فیزیکی دارد و همه تجهیزات و امکانات این تصفیه خانه خریداری و نصب شده است و تنها حوضچه های بیرونی اش باقی مانده که آن هم به زودی به پایان می رسد.

دکتر حاج محمدی خاطر نشان کرد: ما برای بهبود اکوسیستم شهری ابتدا می خواهیم آلودگی ها را از رودخانه ها دور کنیم تا در ۳۲ کیلومتر مسیر رودخانه داخل شهر علاوه بر شیرابه های سراوان، آلودگیهای و فاضلابهای صنعتی ، بیمارستانی ، کشاورزی و شهری در آن داخل نشود و پس از آن سرمایه گذار بیاید و جداره ها را بسازد و مسیر را اصلاح کند و از این فضا به نحوی مناسب برای ایجاد فضاهای سبز و بوستانها بهره گیری شود‌.

وی گفت: همچنین ما برای رفع آلودگیهای شهری ۱۰ پروژه مختلف زیست محیطی و مدیریت پسماند اجرا کرده و در دست اجرا داریم که با اعتباری حدود ۹۱ میلیارد تومان سبب بهسازی دفنگاه زباله ها، ساخت ساختمان بویلر و خرید تجهیزات کارخانه زباله سوز و افزایش ظرفیت کارخانه کود آلی و همچنین پروژه تفکیک زباله ها از مبدا و جمع آوری و پردازش پسماندها همه و همه در راستای بهبود فضای شهری دنبال می شود.

وی ادامه داد: مسئله زیست محیطی بعدی به پروژه تالاب عینک بر می گردد و چون دستگاه های اجرایی بسیاری ادعای مالکیت این تالاب را دارند ما اخیراً با شرکت آب منطقه ای وارد صحبت شدیم تا وضعیت تالاب مشخص شود و سرمایه گذار بیاید روی تالاب برنامه ها و پروژه های تفریحی اجرا کند.

شهردار رشت سپس گفت: اولویت دیگر مدیریت شهری مسئله حمل و نقل شهری است که ما روی آن خیلی کار کرده ایم. برای کاهش ترافیک شهری و بهبود وضعیت حمل و نقل اجرای تراموا را پیشنهاد دادیم که در شورای عالی ترافیک استان گیلان تصویب شده و منتظریم تا در شورای عالی ترافیک کشور هم به تصویت برسد هم زمان با سرمایه گذار وارد گفت وگو شده ایم و به محض تصویب، این پروژه اجرایی می شود.

گفتنی است در این گفت وگو همراه شهردار رشت، اسماعیل حاجی پور رئیس شورای اسلامی شهر رشت و همچنین دکتر یاسوری کارشناس و از اساتید دانشگاه هم حضور داشتند و به پرسشهای مجری برنامه پاسخ دادند.

 
 
 
 
 
 

 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار