از میان موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشورمان در ۲۴ ساعت اخیر، آزمایش ۲۲۶۲ تن دیگر مثبت شد تا به شمار مبتلایان «کووید-۱۹» اضافه شود؛ مبتلایانی که بسیاری شان بهبود یافته و مرخص شده‌اند، اما هنوز برخی شان بستری هستند و از ظهر دیروز تا امروز ۱۴۵۵ تن بر شمارشان افزوده شده است.
کد خبر: ۸۷۳۶۵۴
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۴۰ 11 July 2020
تابناک گیلان/ پس از شناسایی موارد مشکوک به ابتلا به ویروس کرونا در نقاط مختلف کشور و انجام تست‌های ویژه، شمار مبتلایان از ۲۵۲ هزار تن گذشت.
 

به گزارش «تابناک»؛ دکتر سیما سادات لاری، سخنگوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی کشورمان گفت: از ظهر دیروز تا ظهر امروز و بر اساس معیار‌های قطعی تشخیصی، دو هزار و ۲۶۲ بیمار جدید مبتلا به کووید ۱۹ در کشور شناسایی شد که یک هزار و ۴۵۵ مورد بستری شدند. با احتساب این افراد، مجموع آمار مبتلایان قطعی در کشورمان به ۲۵۲ هزار و ۷۲۰ تن رسید.

وی در ادامه گفت: در ۲۴ ساعت اخیر، ۱۴۲ تن از مبتلایان جانشان را از دست داده‌اند؛ بنابراین، تا ظهر امروز، متاسفانه آمار جان باختگان این بیماری در کشورمان به ۱۲ هزار و ۴۴۷ تن رسیده است. همچنین تا به امروز خوشبختانه ۲۱۵ هزار و ۱۵ تن بهبود یافته‌اند.

لاری افزود: ۳۳۱۹ تن از بیماران در وضعیت شدید این بیماری قرار دارند. همچنین تا کنون یک میلیون و ۹۲۲ هزار و ۵۰۱ آزمایش تشخیص کووید ۱۹ در کشور انجام شده است.

وی ادامه داد: همانند روز‌های گذشته استان‌های خوزستان، هرمزگان، بوشهر، کرمانشاه، کردستان، ایلام، آذربایجان‌های غربی و شرقی و خراسان رضوی در وضعیت قرمز قرار دارند. استان‌های تهران، اصفهان، مازندران، گلستان، البرز، کرمان، یزد، سیستان و بلوچستان، همدان و اردبیل در وضعیت هشدار قرار دارند.

سخنگوی وزارت بهداشت در ادامه گفت: توصیه اکید وزارت بهداشت در این شرایط، پرهیز از سفر و تردد‌های غیرضروری به ویژه سفر به استان‌های خراسان رضوی و مازندران است.

شمار جان باختگان در ۲۴ ساعت اخیر به نسبت شبانه روز گذشته ۷۹ تن کاهش یافته است؛ کاهشی خوشایند که از دست دادن جان ۱۴۲ هموطن در همین ساعات خوشی‌اش را به شدت کمرنگ می‌کند!
شمار جان باختگان در ۲۴ ساعت اخیر به نسبت شبانه روز گذشته ۷۹ تن کاهش یافته است؛ کاهشی خوشایند که از دست دادن جان ۱۴۲ هموطن در همین ساعات خوشی‌اش را به شدت کمرنگ می‌کند!
 

بر پایه آمار‌های ۲۴ ساعت اخیر، «نرخ مرگ» در کشورمان ۵.۵ درصد است که با نرخ مرگ در جهان، یعنی ۷.۲ درصد فاصله دارد و به همین تناسب، «نرخ بهبود» در ایران ۹۴.۵ درصد است که وضعیتی امیدبخش نشان می‌دهد. نکته بااهمیت در این میان، افزایش جزئی نرخ مرگ در ایران از ۵.۴ به ۵.۵ درصد است که می‌تواند نتیجه رکوردشکنی مرگ و میر کرونا در کشورمان در ده روز اخیر باشد.

 
 
برای مشاهده آخرین و به روزترین آمار مبتلایان، جان باختگان و بهبود یافتگان ویروس کرونا و همچنین اطلاع از «نرخ مرگ» و «نرخ بهبود» در کشورمان و جهان، اینجا را کلیک کنید.
منبع: تابناک
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار