کد خبر: ۸۷۳۵۸۰
تاریخ انتشار: ۲۱ تير ۱۳۹۹ - ۰۸:۱۸ 11 July 2020

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت گفت: استفاده از ظرفیت‌های مرز نظیر بازارچه ها و گذرهای مرزی ریمدان، پیشین، سراوان و حوزه سیستان توسعه استان پهناور سیستان و بلوچستان را به دنبال دارد و باید زیرساخت‌ها در این محدوده آماده شود.

 حسین مدرس‌خیابانی روز جمعه در گفت و گو با خبرنگاران در بندرچابهار اظهار داشت: استفاده از گذرگاه های مرزی و ظرفیت دریا می‌تواند این استان را متحول و به صادرات و واردات رونق بخشد.

وی گفت: مرز رسمی ریمدان در محدوده چابهار و دشتیاری می تواند با تامین زیرساخت ها یکی از مکان های مهم تجارت و رونق اقتصادی باشد و در شرایط تحریمی بهترین فرصت برای توسعه روابط بین ۲ کشور ایران و پاکستان است.

وی افزود: سیستان وبلوچستان در زمینه اکتشافات و توسعه مواد معدنی و صنایع ظرفیت خوبی دارد که در این باره تفاهمنامه هایی امضا شده تا کارها تسریع شود.

سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت از آغاز عملیات اجرایی تایر زابل خبر داد و گفت با مشارکت بخش خصوصی می توان تولیدی ها را رونق و حمایت دولت، می تواند آنان را به خوبی به چرخه تولید بازگرداند.

وی به اجرای فاز دوم طرح بافت بلوچ ایرانشهر اشاره و خاطرنشان کرد: کشت پنبه در ایرانشهر و توجه به زنجیره تولید پارچه در این کارخانه می تواند تحولات خوبی ایجاد کند.

وی ساخت مخازن روغن در بندر چابهار را برای تخلیه کشتی های حامل روغن مهم ارزیابی کرد و گفت: باید از همه ظرفیت های بندرچابهار برای ورود کالاهای اساسی استفاده کرد تا مشکلات در این زمینه مرتفع و کمبودی نداشته باشیم.

استاندار سیستان وبلوچستان نیز گفت: تمام موانع و مشکلات پیش روی تولید را مرتفع و از هیچ کوششی مسوولان برای حمایت از اشتغال و تولید دریغ نخواهند کرد.

احمد علی موهبتی از سفر سرپرست وزارت صنعت، معدن و تجارت به استان قدردانی کرد و افزود: همدلی برای حل مشکلات در این استان سبب شده تا کارها بخوبی دنبال و پیگیری شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار