کد خبر: ۸۷۳۴۳۹
تاریخ انتشار: ۲۰ تير ۱۳۹۹ - ۱۵:۵۵ 10 July 2020

شرکت ۱۱۴۲ آموزشیار نهضت سواد آموزی گیلان در آزمون استخدامی

تابناک/آزمون استخدامی آموزش دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی امروز "جمعه" همزمان با سراسر کشور در گیلان با حضور یک هزار و ۱۴۲ نفر برگزار شد.

معاون سوادآموزی آموزش و پرورش گیلان روز جمعه در این باره به خبرنگار ایرنا گفت: از این تعداد ۹۴۰ نفر زن و ۲۰۲ نفر مرد هستند.

سیروس محمدی افزود: آزمون استخدامی آموزش دهندگان و آموزشیاران نهضت سوادآموزی بر اساس تفاهم نامه وزارت آموزش و پرورش با جهاد دانشگاهی و مجوز صادره از سوی ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا همزمان با سراسر کشور در رشت و تالش با رعایت تمامی دستورالعمل ها و پروتکل های بهداشتی  ابلاغی از سوی وزارت بهداشت و درمان برگزار شده است.

وی اظهار داشت: آموزش دهندگان و آموزشیارانی که مشمول قانون الحاق ماده یکبه قانون تعیین تکلیف معلمان حق التدریس و آموزش دهندگان نهضت سوادآموزی مصوب سیزدهم شهریور ۹۷ مجلس شورای اسلامی بوده و پرونده آنها به تایید کارگروه شهرستان، استان و سازمان رسیده مجاز به شرکت در این آزمون بودند.

شاپور محمدزاده معاون وزیر آموزش و پرورش و رئیس سازمان نهضت سوادآموزی کشور یکشنبه گذشته در مراسم تکریم و معارفه مدیران سابق و جدید آموزش و پرورش گیلان در رشت با بیان اینکه مهرماه امسال ۲۰ هزار فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان کشور وارد سیستم آموزش و پرورش می شوند، گفته بود: ۲۵ هزار و  ۳۰۰ نفر تبدیل وضعیت می شوند که شامل حق التدریسی ها و نهضتی ها نیز می باشد و با این اقدامات بحران نیروی انسانی که سال های گذشته خیلی نگران ایجاد کرده بود، کمتر می شود.

بر اساس آخرین گزارش نهضت سوادآموزی کشور، جمعیت باسوادی در گروه سنی ۴۹ - ۱۰ در استان گیلان در سال ۹۸،  "۹۸" درصد است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار