کد خبر: ۸۷۳۱۷۶
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۱۶:۲۲ 09 July 2020
تابناک/مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با اشاره اینکه ۵۶۴ هکتار از زمین‌های شهر چاف و چمخاله دارای سند مالکیت است، بیان کرد: حدود ۲۰۰ هکتار از زمین‌ها نیز تغییر، تحول و شناسایی انجام‌شده و در اختیار راه و شهرسازی برای صدور سند مالکیت است.
۲۰۰ هکتار از زمین‌های چاف و چمخاله در انتظار دریافت سند مالکیت

به گزارش خبرگزاری فارس از لنگرود، علی پدرام امروز در دیدار با فرماندار لنگرود با بیان اینکه یکی از موضوعات مهم در این شهرستان جاده و زمین‌های چاف و چمخاله است، اظهار کرد: یکی از مشکلات مردم چاف و چمخاله زمین‌هایی است که در آن کشت و کار می‌کنند که بعضاً در اختیار دولت بوده و مردم در آن حضور دارند.

وی با بیان اینکه راه و شهرسازی آماده است تا مشکل مردم در منطقه چاف و چمخاله را حل کند، گفت: در این خصوص جلسات مختلفی در شهرستان و استان برگزار شد و صورت‌جلسات زیادی امضا شد ولی هنوز این مشکل وجود داشته و حل‌نشده است.

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه برخی از زمین‌ها در چاف و چمخاله در تصرف افراد است، تصریح کرد: برای اجرای طرح هادی در این شهر مختصات و شرایط خاصی لازم بود که با توجه به تصرفات زمین‌ها توسط برخی افراد این طرح تاکنون به تصمیم‌گیری توسط دولت نرسیده است.

پدرام با بیان اینکه طبق اسناد راه و شهرسازی ۳۱۶ هکتار از زمین‌ها در حریم ۲۱۷ هکتار در محدوده شهر چاف و چمخاله قرار دارد، افزود: کسانی که زمین‌های دولتی را در تصرف خوددارند در صورت دریافت موافقت‌نامه اصولی می‌توانند طبق قانون در آن مکان فعالیت کنند.

وی با اشاره اینکه ۵۶۴ هکتار از زمین‌های شهر چاف و چمخاله دارای سند مالکیت است، بیان کرد: حدود ۲۰۰ هکتار از زمین‌ها نیز تغییر، تحول و شناسایی انجام‌شده و در اختیار راه و شهرسازی برای صدور سند مالکیت است. 

مدیرکل راه و شهرسازی گیلان با بیان اینکه چندراه کار برای رفع تصرف و حل مشکل زمین‌ها در چاف و چمخاله پیشنهادشده است، گفت: از سال ۹۰ تاکنون تلاش شد تا زمین‌های تصرفی توسط مردم رفع تصرف شود وی تاکنون علی‌رغم برگزاری جلسات مختلف این کارها بی‌ثمر مانده است. 

سیروس شفقی فرماندار لنگرود نیز با بیان اینکه مجمع زمین و مشکل می‌تواند با تصمیم خود راه گشای حل مشکل زمین در شهر چاف و چمخاله می‌تواند باشد، اظهار کرد: افراد بسیاری از گذشته در زمین‌های چاف و چمخاله مشغول کشت و کار هستند و امروز با توجه به اجرای قانون به مشکل برخورده‌اند که باید تلاش کرد علاوه بر رفع تصرف، طبق راه‌های قانونی کشاورزان نیز امکان ادامه کار داشته باشند.

شهردار چاف و چمخاله نیز با اشاره به پروژه کنارگذر چمخاله به سمت رودسر اظهار کرد: این پروژه در حال حاضر متوقف‌شده و پیشرفت کاری ندارد ولی زمین‌های مربوط به بخش چمخاله توسط دولت تملک شده و مشکلی در این خصوص ندارد.

کمیل لاهوتی با بیان اینکه زمین این مسیر زیرسازی شده و فقط آسفالت آن انجام‌شده است، گفت: آسفالت مسیر چمخاله به چاف و برعکس نیز در حال تعریض بوده و زیرسازی آن نیز در حال اتمام است و در صورت انجام آسفالت این مسیر، بلوارسازی و نصب روشنایی آن نیز توسط شهرداری انجام می‌شود.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار