کد خبر: ۸۷۲۹۸۴
تاریخ انتشار: ۱۹ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۰۲ 09 July 2020

استاندار گیلان: حمایت دولت تدبیر و امید از صنعت چای بی بدیل بوده است

تابناک/استاندار گیلان با اشاره به اقدامات دولت در حوزه کشاورزی گفت: حمایت دولت تدبیر و امید از صنعت چای گیلان بی بدیل بوده است.

ارسلان زارع چهارشنبه شب در جلسه گفت و گوی دولت و بخش خصوصی استان در رشت افزود: با اقدامات حمایتی دولت،  بسیاری از زمین های رها شده چای دوباره احیاء شد.

وی اضافه کرد: تعدیل قیمت ها و موافقت با قیمت پیشنهادی استان برای برگ سبز چای از اقدامات خیلی خوب دولت برای حمایت از چایکاران بود که باید تلاش کنیم صندوق حمایت از چای را در میان مدت و دراز مدت تقویت  کنیم زیرا هدفگذاری ما ارتقای صنعت چای است.

وی با اشاره به حمایت های دولت از شالیکاران خاطر نشان کرد: مصرف برنج در کشور سه میلیون تن است که این رقم بیش از  میزان تولید ما است، از این رو نیازمند به واردات این محصول هستیم اما در عین حال  در سال های اخیرکنترل و نظارت برای جلوگیری از واردات بی رویه و مدیریت این شرایط انجام شده است.

بخشی از  موضوعات تعهدات ارزی متاثر از شرایط تحریم است

استاندار گیلان با اشاره به اینکه ارز مورد نیاز کشور در یکسال ۴۱ میلیارد دلار است، اظهار داشت: ارزی که ما امروز در کشورهای دیگر داریم و مسدود است بسیار بیش از اینهاست و برگشت آن در شرایط کنونی دشوار است.

وی با اشاره به تلاش های دولت برای برگشت ارز به کشور تصریح کرد: در این شرایط دشوار بازرگانان نیز باید بتوانند ارز خود را به کشور باز گردانند.

زارع در ادامه با اشاره به تقاضای برخی از واحدها برای دریافت تسهیلات جهت تامین سرمایه در گردش اظهار داشت : برای تحقق این مهم پیگیری های لازم انجام می شود اما وقتی این منابع  اعتباری به استان تزریق می شود، از آن استقبال نمی کنند.

وی از تولید کنندگان خواست تا از این ظرفیت ها  به نحو شایسته استفاده کنند.

رشد اقتصادی کشور با برجام در سال ۹۵ به  ۱۲.۵ درصد رسید

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نامگذاری هوشمندانه امسال با عنوان جهش تولید از سوی رهبر معظم انقلاب گفت: در شرایط دشوار تحریم، نگاه هابه بخش خصوصی است، دولت ها راهبردها را تعیین و نظارت می کنند و تصدی گری نمی کنند اما بخش خصوصی اصل کار را انجام می دهد و بخش اعظم مشکلات کشور توسط بخش خصوصی، تولید کنندگان، کارآفرینان، تجار و بازرگانان حل می شود.

وی خاطر نشان کرد: ظرفیت های خیلی خوبی در استان وجود دارد که در سنوات گذشته فقط از بخش اندکی از آنها استفاده شده است.

زارع با اشاره به تحقق صادرات غیر نفتی بیش از ۵۰۰ میلیون دلار هدفگذاری شده استان تصریح کرد: امسال با وجود تمامی دشواری ها این میزان ۶۰۰ میلیون دلار هدفگذاری شده است.

 وی موقعیت جغرافیایی، دریای خزر و کاسپین، راههای ارتباطی اعم از دریایی، زمینی و ریلی، منطقه آزاد انزلی و منطقه ویژه آستارا و پیشینه بازرگانی خوب در استان و همسایگی با کشورهای حاشیه خزر را از مزیت های استان خواند و گفت: انتظار است با وجود دشواری ها برای استفاده بهینه و صحیح از این ظرفیت ها تلاش بیشتری صورت گیرد.

وی با بیان اینکه افزایش تولید باحمایت دولت اتفاق می افتد، افزود: در همین راستا برای  تکمیل طرح های بالای ۶۰ درصد منابع مختلف اعتباری پیش بینی شده است.

استاندار گیلان خاطر نشان کرد: در سال ۹۵ با موفقیتی که کشورمان در برجام بدست آورد، اقتصاد ما از منفی به رشد اقتصادی ۱۲.۵ درصد رسید و رتبه اول را در جهان از لحاظ رشد اقتصادی کسب کرد.

وی یادآور شد: اکنون بخشی از چالش های ما به تحریم ها بر می گردد و کرونا هم مزید بر علت شده  که باید با همت مضاعف و تمرکز بر فعالیت های اقتصادی بر مشکلات غلبه کرد زیرا فاصله ای بین دولت و بخش خصوصی نیست و  ملت ایران همانطور که از ابتدای پیروزی انقلاب در مقابل توطئه های دشمنان ایستادگی کردند براین مشکلات نیز فائق می شویم.

تقویت دیپلماسی اقتصادی راهکاری موثر برای استفاده بهینه از ظرفیت ها

استاندار گیلان همچنین با اشاره به اهمیت بازرگانی بین المللی یکی از راهکارهای موثر در استفاده بهینه از ظرفیت ها را تقویت دیپلماسی اقتصادی عنوان کرد.

 وی با بیان اینکه گیلان به عنوان اولین استان در استقرار میز اوراسیا بیان کرد: این استان به لحاظ آرامش و امنیت اجتماعی، موهبت های الهی و موقعیت شایسته برای صادرات باید از فرصت ها بیشتر بهره بگیرد.

 استاندار گیلان تصریح کرد: باید با استفاده از ظرفیت منطقه آزاد کالاهای صادرات محور در استان تقویت و از ظرفیت توریسم در آینده بیشتر استفاده کنیم تا شاهد توسعه استان باشیم.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار