کد خبر: ۸۷۲۷۳۳
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۲ 08 July 2020

چین برنامه انتقامی علیه آمریکا را اعلام کرد

تابناک/ایرنا نوشت: چین روز چهارشنبه اعلام کرد در یک اقدام تلافی جویانه در واکنش به محدودیت های ایالات متحده برای برخی مقامات چینی، برای شهروندان آمریکایی که رفتار غیرقانونی نسبت به تبت انجام داده اند محدودیت های ویزا اعمال می کند.

 «جائو لی جیان» روز چهارشنبه در کنفرانس خبری روزانه در پکن در جمع خبرنگاران داخلی و خارجی اظهار کرد که پکن اجازه دخالت خارجی در امور تبت را به کسی نمی دهد.

وزارت خارجه آمریکا امروز چهارشنبه به بهانه نقض حقوق بشر توسط دولت چین در تبت، اعلام کرد از ورود مقام‌های چینی که مانع ورود خبرنگاران،  گردشگران، دیپلمات‌ها یا سایر مقام‌های آمریکایی به منطقه خودمختار تبت می‌شوند به آمریکا جلوگیری می‌کند.


واکنش به خروج آمریکا از سازمان جهانی بهداشت

 

سخنگوی وزارت امور خارجه چین در ادامه اظهار داشت: خروج ایالات متحده از سازمان بهداشت جهانی تلاش های بین المللی برای مقابله با کرونا را تحت تاثیر قرار داده و کشورهای در حال توسعه را که به شدت به حمایت بین المللی نیاز دارند به خطر می اندازد.

رئیس جمهوری آمریکا که سی ام اردیبهشت/ ۱۹ می در ادامه خروج سریالی از پیمان‌ها و نهادهای بین‌المللی، با متهم کردن سازمان جهانی بهداشت به عدم استقلال عمل در برابر چین، تهدید به لغو عضویت آمریکا در این نهاد جهانی کرده بود روز جمعه خروج کشورش از این سازمان بین‌المللی را اعلام کرد.

ترامپ در کنفرانس خبری خود در روز جمعه به وقت آمریکا با اعلام خروج رسمی آمریکا از سازمان جهانی بهداشت گفت: از آنجا که آنها نتوانسته‌اند اصلاحات لازم را انجام دهند، ما امروز روابط خود با سازمان جهانی بهداشت را پایان خواهیم داد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار