کد خبر: ۸۷۲۷۳۰
تاریخ انتشار: ۱۸ تير ۱۳۹۹ - ۱۴:۱۰ 08 July 2020

 

تابناک/بیماری همه‌گیر کرونا بر تمام مردم جهان به‌طور چشمگیری اثر گذاشته است و سفرهای دریایی نیز از آن بی‌تأثیر نمانده‌اند. در این مطلب می‌خوانید که شرایط صنعت دریاگردی در آینده چه تغییری خواهد کرد، ئس همراه ما باشید.

دریاگردی در دوران پس از کرونا چه دگرگونی‌هایی را به خود خواهد دید

اگر به اظهارات مسافرانی که هنگام شیوع بیماری کووید19 در کشتی‌های تفریحی قرنطینه شدند گوش فرادهیم خواهیم دید که قرنطینه بودن در کشتی‌های تفریحی چقدر دشوار و پردردسر است. و بااینکه شرکت‌های کشتیرانی تفریحی هنوز در سال 2020 به فعالیت‌های خود ادامه می‌دهند، ولی احتمالاً تا پیش از آنکه تغییراتی عمده در این صنعت ایجاد نشود بسیاری از مردم به آن مراجعه نخواهند کرد. در ادامه خواهید خواند که دریاگردی در دوران پساکرونا چه گونه تغییر می‌کند.

تشدید نظارت بر سلامت

به لطف بیماری کووید 19، بسیاری از بخش‌های پیشین صنعت دریاگردی تا سال 2030 دیگر وجود نخواهند داشت. تشدید ملاحظات مربوط به سلامت  از بزرگ‌ترین تغییراتی است که در این صنعت خواهیم دید. مسافران آینده باید انتظار رویارویی با نظارت‌های روزافزون سلامت را داشته باشند که ممکن است طبق دستورالعمل این نظارت‌ها هم کووید 19 و هم حتی دیگر بیماری‌ها مورد توجه قرار بگیرند. ممکن است از هر کسی که بخواهد وارد کشتی‌های تفریحی شود یک گواهی پزشکی سلامت بخواهند و دمای بدنش را نیز هنگام ورود چک کنند.

در حال حاضر مسئولان کشتی‌های تفریحی از مسافران خود می‌خواهند که دستانشان را در طول سفر پی‌درپی بشویند و ضدعفونی کنند، ولی احتمالاً این رویه‌های ضدعفونی‌سازی در آینده بیش‌ازپیش تشدید گردند.

دریاگردی در دوران پس از کرونا چه دگرگونی‌هایی را به خود خواهد دید

 ربات در کشتی

وجود ربات در کشتی‌های تفریحی چیزی است که معمولاً در رمان‌های علمی تخیلی به آن برخورده‌ایم. ولی شاید این پدیده را زودتر ازآنچه می‌اندیشیدیم در واقعیت ببینیم. ممکن است ربات‌های ضدعفونی‌کننده برای پاک‌سازی کشتی‌های تفریحی به کار گرفته شوند و البته این امر خیلی هم دور از ذهن نیست زیرا استفاده از آن‌ها در صنعت مسافرت همین‌الان هم مرسوم است. در حال حاضر برخی هتل‌ها برای ضدعفونی‌سازی‌های ویژه‌شان از ربات استفاده می‌کنند.

اکنون‌که استانداردهای بهداشتی به دلیل همه‌گیری بیماری کووید 19 اهمیت ویژه‌تری یافته‌اند، احتمال آن می‌رود که تکنولوژی با سرعت بیشتری پیش برود و برای دستیابی به این استانداردها به یاری ما بشتابد. پس اگر این بار در کشتی تفریحی‌تان ربات دیدید خیلی هم شگفت‌زده نشوید!

دریاگردی در دوران پس از کرونا چه دگرگونی‌هایی را به خود خواهد دید

تغییر در طراحی کشتی‌های تفریحی

تغییر همیشگی طرح کشتی‌های تفریحی از دیگر پیامدهای درازمدت ویروس کرونا برای صنعت مسافرت آبی به شمار می‌رود. هیچ شواهد استواری در دست نیست که آینده این طرح‌ها را به ما بنمایاند، ولی طبق گزارش روزنامه USA Today، شرکت‌های کشتیرانی برای به حداقل رساندن میزان انتقال آلودگی بیماری‌های گوناگون با متخصصان طراحی کشتی رایزنی خواهند نمود. هدف از ارائه تمام طرح‌های جدید اطمینان یافتن از ایمنی مسافران خواهد بود.  

ممکن است کشتی‌های تفریحی در آینده شمار کمتری مسافر بپذیرند و فاصله میان میزهای غذاخوری، صندلی‌های استخر و دیگر تجهیزات را بیشتر کنند تا سطحی از فاصله اجتماعی برقرار گردد. همچنین ممکن است قسمت‌هایی مخصوص قرنطینه در کشتی ساخته شود تا در صورت شیوع یک بیماری همه‌گیر دیگر آسان‌تر بتوان آن را کنترل کرد.

سرو غذا سر میز به‌جای استفاده از بوفه سلف‌سرویس

بوفه سلف‌سرویس یکی از ویژگی‌های همیشگی دریاگردی با کشتی‌های تفریحی بوده است که با استفاده از آن می‌توانستید چند روزی را هر چه می‌خواستید بخورید. ولی بوفه‌ها می‌توانند به‌سرعت باکتری‌های زیان‌آور را انتقال دهند؛ به همین دلیل شاید در آینده به‌جای استفاده از بوفه سلف، غذا را سر میز سرو کنند.

البته شاید هم بوفه‌های سلف برجای خود بمانند ولی در هر یک از محوطه‌های غذاخوری چند خدمه غذای آن‌ها را سرو کنند. احتمال دارد که زین‌پس به مسافران اجازه تماس مستقیم با غذاهایی که در بشقابشان نیست را ندهند تا از شیوع آلودگی جلوگیری به عمل آید.

دریاگردی در دوران پس از کرونا چه دگرگونی‌هایی را به خود خواهد دید

افزایش درخواست برای دریاگردی کم‌تعداد با کشتی‌های تفریحی کوچک

از دیگر تغییراتی که بیماری کووید 19 می‌تواند برای صنعت دریاگردی تفریحی به ارمغان آورد افزایش درخواست برای کشتی‌رانی تفریحی در مقیاس پایین است. ازآنجایی‌که احتمالاً کمی طول می‌کشد تا قوانین فاصله‌گذاری اجتماعی برداشته شوند، ممکن است کشتی‌های تفریحی عظیم‌الجثه موقتاً جای خود را به کشتی‌های گردشی کوچک و کشتی‌های تفریحی رودخانه‌ای بدهند. همچنین شاید کشتی‌های تفریحی زین‌پس پیرامون سواحل به گشت‌وگذار بپردازند و مسافران به‌راحتی بتوانند از آن‌ها خارج شده و هوای آزاد بخورند و بدین ترتیب دیگر نخواهند چندین و چند روز را در یک استراحتگاه شناور در میانه اقیانوس سپری کنند.

دریاگردی در دوران پس از کرونا چه دگرگونی‌هایی را به خود خواهد دید

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار