کد خبر: ۸۷۲۱۵۴
تاریخ انتشار: ۱۷ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۳۶ 07 July 2020

این رمان نویس،40سال پیش، شروع کرونا از چین را پیشگویی کرد/عکس

تابناک/ دین کونتز، نویسنده آمریکایی ژانر وحشت، برای رمان‌های مهیج و تعلیق‌برانگیزش شهرتی جهانی پیدا کرده است. کتاب‌های او تا کنون به 38 زبان دنیا ترجمه شده و بیش از 500‌میلیون نسخه از آنها به فروش رسیده است.

14 رمان او در فهرست پرفروش‌ترین کتاب‌های نیویورک‌تایمز قرار گرفته‌ است. این نویسنده پرکار معاصر 105 رمان دارد که در کشورهای مختلفی ازجمله ژاپن و سوئد در جایگاه پرفروش‌ترین کتاب‌ها قرار گرفته‌اند. نیویورک‌تایمز نوشته‌های او را «از نظر روانشناسی پیچیده، ماهرانه و اغناکننده» خوانده است. او محبوب‌ترین رمان‌نویس آمریکایی است که رمان‌هایش مملو از ترس و تعلیق است.
اما ماجرای «چشمان تاریکی» که نویسنده در آن به پیش‌بینی ویروس کرونا پرداخته بود، رمانی دلهره‌آور از این نویسنده است که در ‌سال ۱۹۸۱ منتشر شده بود. این رمان درباره مادری است که فرزندش به طرز مرموزی ناپدید شده و پس از مدتی از شهر ووهان چین (منشأ ویروس جدید کرونا) سر در می‌آورد. او برای یافتن پسرش به ووهان می‌رود و در آنجا در جریان سلاح بیولوژیک (ویروس مصنوعی) جدید و خطرناکی به نام «ووهان-۴۰۰» قرار می‌گیرد که در آزمایشگاه ساخته شده و افراد زیادی را مبتلا کرده است.


شخصیت اصلی داستان می‌کوشد دریابد آیا پسرش واقعا ‌سال پیش درگذشته‌ یا هنوز زنده است. او پسرش را همراهِ سردسته‌ای که پیش از این شانزده‌بار سفری بدون خطر به کوه داشته،‌ با خیال راحت به مسافرت می‌فرستد تا اینکه در این سفر اتفاقات عجیبی رخ می‌دهد. تک‌تک مسافران، سردسته و راننده بدون هیچ توضیحی می‌میرند. وقتی مادر شروع به پذیرفتن مرگ پسرش می‌کند، پیام‌هایی در قالب جملاتی دور از انتظار دریافت می‌کند. او به همراه دوست جدیدش الیوت استریکر تصمیم دارد درباره شرایط رازآلود مرگ پسرش که گفته شده به دلیل ابتلا به ویروس مرگبار «ووهان-۴۰۰» کشته شده، تحقیق کند. در پایان داستان، ویروس اشتباهی همه جا پخش می‌شود و فجایعی به بار می‌آورد.

در این کتاب پیش‌بینی‌های دیگری ازجمله پیش‌بینی عمل لیزیک نیز وجود دارد؛ اما مهم‌ترین اتفاق رمان که حالا کل جهان با آن دست‌وپنجه نرم می‌کند، شیوع ویروس کروناست. بعد از شیوع این ویروس رسانه‌های مختلف درباره پیشگویی عجیب دین کونتز نوشتند و گفتند او حتی حدود 40‌ سال قبل حدس زده بود که ویروس از ووهان چین سر درمی‌آورد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار