کد خبر: ۸۷۱۷۱۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۲۷ 06 July 2020
 


تابناک/مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان گفت: ۴۰۰ هزار متر مربع لایروبی در بندر آستارا با اعتبار ۲۷ میلیارد تومان توسط سازمان بنادر و دریانوردی و شرکت‌های پیمانکاری اجرایی می‌شود.
حمیدرضا آبایی اظهار کرد: در بندر آستارا مهم‌ترین عاملی که می‌تواند در جذب کشتی و بار تأثیرگذار باشد عمق مناسبی است که بر اساس قرارداد باید سازمان بنادر و دریانوردی ایجاد و در اختیار سرمایه‌گذار بخش خصوصی قرار دهد.
مدیرکل بنادر و دریانوردی گیلان با‌ اشاره به اینکه طی مدت زمان شش‌ماه باید حدود ۴۰۰ هزار متر مربع لایروبی انجام شود، گفت: برای اجرای این طرح ۲۷ میلیارد تومان اعتبار پیش‌بینی شده که امیدواریم با توجه به شرایط موجود از مواد حاصل از این لایروبی در پروژه‌های ملی از جمله راه‌آهن آستارا به رشت و بزرگراه آستارا به آستارا استفاده کنیم.
مدیرکل و مدیر منطقه ویژه اقتصادی آستارا با‌ اشاره به عدم آماده بودن برخی زیرساخت‌ها در بندر آستارا و با بیان اینکه بار چینی بر اساس ضوابط امور بندری انجام نمی‌شود، تصریح کرد: یکی از معضلات موجود در این بندر سردر و راه ورودی است که در این‌باره تصمیمات خوبی اتخاذ شده و مقرر شده شرکتی در یک مدت زمان مشخص اقدام به اصلاح موارد مورد نظر کند.
آبایی در ادامه  گفت: وجود کالاهای متروکه و مهلت گذشته نیز یکی دیگر از مواردی است که در بندر آستارا با آن مواجه هستیم و  با هماهنگی‌های انجام شده با دادستان عمومی و انقلاب مرکز گیلان و بازدید صورت گرفته مقرر شد در‌باره وضعیت سه هزار تن کنجاله موجود در بندر آستارا تعیین تکلیف نهایی شده و اقدامات لازم انجام شود.
اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار