کد خبر: ۸۷۱۷۰۹
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 06 July 2020
تابناک/سردار نقدی با اشاره نقش فرهنگ شهادت و ایثار در ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی دارند فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه کمک کند ولی با بازخوانی زندگی افکار و رفتار شهیدان می توانیم این فرهنگ را در جامعه احیا کنیم زیرا رمز ماندگاری انقلاب همین مسئله است.
رمز ماندگاری انقلاب احیا فرهنگ شهادت است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، سردار محمد نقدی امروز در مراسم بزرگداشت اولین شهید استاندار گیلان شهید انصاری و معاونش شهید نورانی با اشاره به مبارزات انقلابی شهید انصاری در دوران طاغوت اظهار کرد: شهید انصاری همواره به دنبال تعالی آرمان های الهی بوده و مبارزات انقلابی خود را از دوران نوجوانی شروع و تا زمانی که به آمریکا هم رفت به مبارزه خود علیه طاغوت پرداخت و حتی در فلسطین هم با شهید چمران دیدار کرد.

وی وظیفه‌شناسی را یکی از مهمترین ویژگی‌های این شهید معرفی کرد و گفت: شهید انصاری در حالی که پس از پیروزی انقلاب تنها دفاع مدرک دکترایش در آمریکا مانده بود ولی وقتی احساس کرد انقلاب به افرادی مانند او نیاز دارد به کشور بازگشت و به نظام جمهوری اسلامی و مردم خدمت کرد . تمام مسئولان باید این شهید بزرگوار را الگوی کاری خود قرار دهند.

معاون هماهنگ کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به ویژگی های اخلاقی شهید انصاری افزود: تقوا، اخلاص، مردم داری و عدالت محوری از جمله مهمترین ویژگی‌های اخلاقی شهید انصاری بودکه اگر این خصایل برای جوانان معرفی شود همگان تصور تعریف افسانه و یا داستان را از این افراد خواهند داشت.

نقدی با اذعان به اینکه شهید انصاری همواره مردم را یکی از مهمترین ولی نعمتان نظام جمهوری اسلامی می‌دانست، تصریح کرد: ایشان با یک معنویت بسیار خاص و حتی عجیب مسوولیت بزرگ استانداری گیلان را پذیرفت و در طول خدمت این شهید بزرگوار در گیلان همواره شاهد ارتباط بسیار خوب ایشان با مردم بودیم.

وی با تأکید بر اینکه ارتباط قلبی مناسبی بین شهید انصاری و مردم گیلان ایجاد شده بود، گفت: در اوایل انقلاب گروه‌های ضد انقلاب سعی داشتند در خیابان سعدی رشت تجمع برگزار کنند که این شهید بزرگوار با حضور به موقع خود در رادیو با مردم گیلان صحبت کرده و مردم از اکثر نقاط استان چه شهری و  چه روستایی در خیابان حضور پیدا کرده و برنامه ضد انقلاب را خنثی کردند.

معاون هماهنگ‌کننده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با بیان اینکه باید وصیت نامه شهید انصاری برای جوانان بازگو شود، تصریح کرد: شهید انصاری در دوران خدمت خود در گیلان نیمه شب ها آذوقه‌هایی را در بین نیازمندان و افراد محل توزیع می‌کرد و در وصیت‌نامه خود عاشقانه  مردم را به اسلام دعوت کرده و به ولایت مداری و ولایت‌پذیری مردم و مسؤولان تأکید داشتند لذا باید زندگی نامه ایشان برای جوانان در مناسبات های مختلف بازگو شود.

نقدی با اشاره به نقش فرهنگ شهادت و ایثار در ماندگاری انقلاب اسلامی گفت: آمریکا و رژیم صهیونیستی سعی دارند فرهنگ ایثار و شهادت را در جامعه ما کمرنگ کنند ولی با بازخوانی زندگی افکار و رفتار شهیدان می توانیم این فرهنگ را در جامعه احیا کنیم زیرا رمز ماندگاری انقلاب همین مسئله است.

وی با اشاره به تنها بودن انقلاب اسلامی در مبارزه با استکبار جهانی افزود: خوشبختانه آرمان‌ها و اندیشه‌های انقلاب در جهان در حال گسترش بوده و ملت های مظلوم و خسته نظام سرمایه داری در کنار جمهوری اسلامی قرار گرفتند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار