کد خبر: ۸۷۱۷۰۷
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۹ 06 July 2020

 

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس: حل مشکل اشتغال جوانان در حد حرف باقی ‌مانده است

تابناک/گروه استان‌ها- عضو کمیسیون اجتماعی مجلس ضمن انتقاد از سیاست‌های دولت و آمارهای مختلفی که توسط وزراء اعلام می‌شود گفت: حل مشکل اشتغال جوانان فقط در حد حرف باقی ‌مانده است.

خلیل بهروزی‌فر در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، با تأکید براینکه حل مشکل اشتغال جوانان فقط در حد حرف باقی ‌مانده است از سیاست‌های دولت در این زمینه انتقاد کرد و اظهار داشت: گزارشاتی که دولت و وزراء از عملکرد خود ارائه می‌دهند با واقعیات جامعه و آن‌چه که مردم با آن مواجه‌اند تفاوت‌های فاحشی دارد.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس با بیان اینکه دولت فقط ارائه عملکرد می‌دهد و گزارش‌هایش با واقعیات امروز جامعه ما مطابقت ندارد عنوان کرد: حمایت از طبقات پائین، خانواده‌های آسیب‌پذیر و قشرهای ضعیف تحت پوشش نهادهای حمایتی نیز از این امر مثتثنی نیست و آنچنان که باید و شاید به خانواده‌ها رسیدگی نمی‌شود.

بهروزی‌فر معضل اشتغال جوانان و نبود فرصت‌های شغلی را از جمله مشکلاتی که در کشور با آن مواجه هستیم ذکر کرد و ابراز داشت: رئیس‌جمهور و مجموعه دولت در ابتدای شروع به کار خود وعده‌ها و شعارهای بسیاری دادند که محقق نشده است از طرفی آمارهایش هم متناسب با شرایط امروز جامعه نیست.

نماینده مردم فومن و شفت در مجلس بیشتر رفتارها و اقداماتی که دولت انجام می‌دهد را در جهت خودمحوری و خودرأیی تلقی کرد و با اشاره به اینکه نگاه آنان هیچ‌وقت به داخل کشور نیست افزود: چرخاندن چرخ سانتریفیوژها و زندگی مردم با شکستن تحریم‌ها از شعارهایی بود که دولت می‌داد اما هیچ‌کدام از آن‌ها تحقق پیدا نکردند.

وی با بیان اینکه نه تنها چرخ سانتریفیوژها بلکه چرخه زندگی مردم نیز متوقف شده از وجود فاصله طبقاتی بسیار شدید در کشور اظهار نگرانی کرد و ابراز داشت: در حال حاضر شاهد یک شکاف عمیق و فاصله طبقاتی بزرگ در کشورمان هستیم به طوری‌که تنها عده‌ای از حیث مال و ثروت و سرمایه‌اندوزی به اوج رسیده‌اند.

عضو کمیسیون اجتماعی مجلس وجود چنین فاصله طبقاتی در کشورمان را نتیجه سیاست‌های ناکارآمد مجموعه دولت و متولیان مرتبط اعلام کرد و بیان داشت: قشر عظیمی از جامعه کنونی ما در قعر طبقه اجتماعی قرار دارند و به زحمت امورات زندگی خود را می‌گذرانند اما آثار این موضوع به هیچ عنوان در گزارشات دولت وجود ندارد.

بهروزی‌فر با تأکید بر اینکه مجلس یازدهم براساس دو سند بالادستی قانون اساسی و سیاست‌ها و تدابیر مقام معظم رهبری کار خود را شروع کرده است ابراز داشت: مقام معظم رهبری در پیام خودشان به مجلس لزوم حل مشکلات اقتصادی و فرهنگی، معیشت مردم، جوانان، اشتغال و جهش تولید را مطرح کردند.

وی فرمایشات مقام معظم رهبری را چراغ راه مجلس یازدهم دانست و با اشاره به اینکه مدیریت جهادی نیاز واقعی جامعه امروز ما برای رفع مشکلات مردم است تصریح کرد: مجلس یازدهم عزم خود را جزم کرده تا با استفاده از پتانسیل‌ها و توانمندی‌های داخلی جهت رفع نابه‌سامانی‌های اقتصادی اقدامات لازم را انجام دهد. 

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار