کد خبر: ۸۷۱۷۰۳
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۶ 06 July 2020

برنامه‌ریزی برای افزایش درآمد ارزی کشور/ مسیر گردشگری دریای خزر فعال می‌شود

 

تابناک/گروه استان‌ها- مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی گفت: یکی از برنامه‌های این سازمان در زمینه گردشگری فعال کردن مسیر گردشگری دریایی در دریای خزر است.

محمد ولی روزبهان در گفت‌وگو با خبرنگار تسنیم در رشت، یکی از برنامه‌های سازمان منطقه آزاد انزلی در زمینه گردشگری را فعال کردن مسیر گردشگری دریایی در دریای خزر اعلام کرد و اظهار داشت: یکی از تبعات و آثار بسیار مثبت تحقق این هدف در حوزه مربوط به گردشگری افزایش درآمدهای ارزی کشور است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی از همکاری سازمان منطقه آزاد انزلی با منطقه ویژه لوتوس آستراخان خبر داد و با بیان اینکه گردشگری یکی از موضوعات مورد توجه این سازمان است در تشریح بیشتر این مطلب عنوان کرد: این همکاری مشترک در جهت بهره‌برداری از نخستین کشتی کروز در دریای خزر انجام می‌شود.

روزبهان توجه به نیازهای بازار روسیه به محصولات کشاورزی را مورد تأکید قرار داد و با اشاره به اینکه استان گیلان و کشورمان در این زمینه توانمندی‌های زیادی دارند تصریح کرد: در همین زمینه سازمان منطقه آزاد انزلی نیز به دنبال جذب آن دسته از سرمایه‌گذارانی است که اقدام به فرآوری محصولات کشاورزی و شیلاتی می‌کنند.

وی با بیان اینکه در بررسی عملکرد منطقه آزاد انزلی به عنوان یک بنگاه اقتصادی باید توجه داشته باشیم که سال 98 و چندماه ابتدایی سال 99 دوران پر فراز و نشیبی برای اقتصاد ملی و جهانی بود ابراز داشت: در سال 98 مشکلات ناشی از تحریم‌ها بر اقتصاد ملی بیشتر شده و از زمستان 98 تاکنون هم جهان درگیر اپیدمی کرونا است.

رئیس هیئت مدیره و مدیرعامل سازمان منطقه آزاد انزلی تلاش و همت این سازمان برای تحقق اهداف و برنامه‌هایش را به وجود چالش‌های یاد شده متذکر شد و خاطرنشان کرد: عوامل خارجی منجر به اهمال یا جلوگیری از پیگیری برنامه‌های سازمان منطقه آزاد انزلی در سال گذشته و امسال که مزین به شعار جهش تولید است نشد.

روزبهان از همکاری مشترک سازمان منطقه آزاد انزلی و سرمایه‌گذاران بخش خصوصی سخن گفت و در تشریح جزئیات بیشتری از این همکاری‌ها اظهار داشت: ما تهدیدات پیش‌روی را با تلاش مضاعف و هم‌افزایی تبدیل به فرصتی به منظور توسعه اقتصادی و افزایش شاخص‌های جذب سرمایه‌گذار داخلی و خارجی کردیم.

وی اولویت سازمان منطقه آزاد انزلی در بخش‌های مربوط به سرمایه‌گذاری تولیدی - صنعتی چه در حوزه داخلی و چه خارجی برشمرد و عنوان کرد: برنامه و اولویت این سازمان جذب طرح‌های سرمایه‌گذاری است که اقدام به تولید و صدور کالاهای مورد نیاز بازارهای هدف کشورهای عضو اتحادیه اقتصادی اوراسیا می‌کند.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار