کد خبر: ۸۷۱۶۹۶
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ 06 July 2020

اصلاح هندسی میدان ورودی شهر آستارا

تابناک/شهردار بندر آستارا به اقدامات عمرانی انجام شده در بخش ترافیک این شهر اشاره کرد و گفت: اصلاح هندسی میدان شهدای گمنام در ورودی این شهر برای کاهش تصادفات در حال اجرا است.

جواد معیتی در گفت و گو با خبرنگار ایمنا اظهار کرد: پروژه خیابان جدید حد فاصل پل فارابی تا پل ولایت بلوار سفیر امید در دست اقدام است که در صورت تأمین اعتبار این طرح امسال اجرا می‌شود.

وی افزود: برای ساخت این خیابان به طول ۶۵۰ و عرض ۳۰ متر، مبلغ ۴۰ میلیارد ریال اعتبار پیش‌بینی شده است.

شهردار آستارا عنوان کرد: یکی دیگر از طرح‌های ترافیکی که شهرداری اجرای آن را در برنامه کاری خود دارد، آزادسازی حریم رودخانه مرداب است. که با اجرای این طرح خیابان فارابی به کوچه رهنورد و عباسیه جنوبی متصل می‌شود و ترافیک خیابان فارابی به صورت چشمگیری کاهش خواهد یافت.

معیتی اضافه کرد: کار نقشه برداری طرح اجرا شده و در حال حاضر کارهای حقوقی آن در حال انجام است.

وی افزود: مجوز اصلاح هندسی میدان شهدای گمنام از شورای ترافیک شهرستان اخذ شده و هم اکنون در حال اجرا است که با این اقدام تصادفات در این نقطه حادثه خیز به صورت قابل توجه‌ای کاهش خواهد یافت.

شهردار آستارا خاطرنشان کرد: خط‌کشی معابر سالانه در دو مرحله به طول ۴۰ کیلومتر توسط شهرداری انجام می‌شود. و امسال نیز یک دستگاه خودرو مخصوص خط کشی معابر به مبلغ دو میلیارد و ۲۰۰ میلیون ریال خریداری و تعدادی از معابر با آن خط کشی شده است.

معیتی اظهار کرد: پایش تصویری تقاطع خیابان‌های ملت و مطهری انجام و پایه‌های آن توسط شهرداری خریداری شده که بعد از تأیید در کارگروه پایش تصویری دو دوربین در این دو نقاط نصب خواهد شد.

وی با بیان اینکه شهرداری در سال گذشته ۴۹ میلیارد ریال برای اجرای طرح‌های ترافیکی هزینه صرف کرده است. اضافه کرد: امسال نیز ۲۰ میلیارد ریال برای اجرای این طرح‌ها بودجه اختصاص یافته است.

به گزارش ایمنا، شهر بندر مرزی آستارا با ۵۱ هزار و ۵۷۹ نفر جمعیت در غرب استان گیلان و در همسایگی کشور جمهوری آذربایجان واقع شده است.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار