کد خبر: ۸۷۱۶۹۵
تاریخ انتشار: ۱۶ تير ۱۳۹۹ - ۰۹:۱۲ 06 July 2020
 
 
تابناک/اکبر ترکان؛ مشاور سابق رئیس‌جمهوردر روزنامه آرمان نوشت: سوال از رئيس‌جمهور حق نمايندگان است و مانعي ندارد. امضاهاي جمع‌آوري شده به اين منظور هم در ادامه نامه 12 رئيس کميسيون‌هاست. آنها مي‌خواهند بگويند همه اشکالات کشور ناشي از تصميماتي است که به آقاي رئيس‌جمهور مربوط مي‌شود، درحالي که غفلت کرده‌اند از اينکه يک دشمن غدار، با نهايت ظرفيت‌هايش با ما دشمني مي‌کند که ايالات‌متحده است.

اکبر ترکان؛ مشاور سابق رئیس‌جمهوردر روزنامه آرمان نوشت: سوال از رئيس‌جمهور حق نمايندگان است و مانعي ندارد. امضاهاي جمع‌آوري شده به اين منظور هم در ادامه نامه 12 رئيس کميسيون‌هاست. آنها مي‌خواهند بگويند همه اشکالات کشور ناشي از تصميماتي است که به آقاي رئيس‌جمهور مربوط مي‌شود، درحالي که غفلت کرده‌اند از اينکه يک دشمن غدار، با نهايت ظرفيت‌هايش با ما دشمني مي‌کند که ايالات‌متحده است.

به نظرم فراموش کردن ايالات متحده، فراموش کردن دشمني‌هاي ترامپ، فراموش کردن دشمني‌هاي صهيونيست‌ها و اقدامات‌شان، که دائما به کشور ما ضربه مي‌زنند، فراموش کردن اين تهديدات و متوجه کردن اينکه اين اشکالات ناشي از تصميمات آقاي رئيس‌جمهور است يک خطاي نابخشودني است. يا متوجه نيستند يا متوجه هستند و خودشان را به ناآگاهي زده‌اند. ريشه اصلي اشکالاتي هم که در کشور وجود دارد، دشمني‌هاي قدرت‌هاي جهاني است و آن را متوجه تصميمات داخل دولت کردن، اشتباه است. شغل کساني که خواهان استيضاح رئيس‌جمهور هستند، همين است.

در کشورهايي که تمرين دموکراسي بيشتر از ما دارند وقتي رقبا با هم رقابت مي‌کنند انتخابات که تمام مي‌شود، يکي رئيس مي‌شود و ديگران به او تبريک مي‌گويند و مي‌روند تا دور بعد انتخابات که رقابت کنند. اما در کشور ما رئيس‌جمهور منتخب بعد از اينکه راي آورد مثل آقاي روحاني رقبا رهايش نمي‌کنند و تا پايان دوره مسئوليتش لاينقطع ضربه مي‌زنند تا او را از کارآمدي بيندازند. اينها رقباي فکري آقاي روحاني بودند. آقاي روحاني يک شخصيت معتدل است و مخالفينش شخصيت‌هاي اصولگرا هستند و از بعد انتخابات تاکنون يک لحظه هم او را رها نکرده و راحت نگذاشته‌اند و به طور مرتب به او تا الان ضربه زده‌اند، لذا به نظرم اين بخشي از همان ادامه رفتارهايي است که بعد از انتخابات انجام داده‌اند، درحالي که بهتر است بقيه بگذارند رئيس‌جمهوري که راي آورده، مديريت کند.

اکنون نکته اساسي اين است که آقاي روحاني بعد از تشکيل مجلس جديد دست دوستي دراز کرده تا با اين مجلس کار کند که کار لازمي است، چون دولت کارهاي بسيار مهمي در دست دارد که بايد سال آخر آنها را تمام کند. بانک مرکزي در گزارشي نرخ رشد اقتصادي را در بخش‌هاي مختلف اعلام کرد. درخشان‌ترين رشد ما مربوط به کشاورزي با نرخ رشد 8/8 درصد بوده که هم ناشي از نعمت الهي باران و هم طرح بزرگ رودخانه‌هاي مرزي و شبکه‌هاي زير سدهاست که از ابتداي دولت آقاي روحاني شروع شد. مقام معظم رهبري به اين کار هشت ميليارد دلار اجازه هزينه از صندوق توسعه ملي دادند که منجر به رشد اقتصادي کشاورزي به ميزان 8/8 درصد در سال جاري شده که بسيارعالي است.

اينها دستاوردهايي است که بايد تا باقيمانده يک‌سال دولت روحاني به اتمام برسد. شبکه زيرسدها و رودخانه‌هاي مرزي بايد تا پايان اين دولت به اتمام برسد. تاکنون چندين مرکز استان به شبکه ريلي متصل شده است. رشت در استان گيلان، اروميه در استان آذربايجان‌غربي، کرمانشاه در استان کرمانشاه و همدان از جمله استان‌هايي هستند که به شبکه ريلي متصل شده‌اند. اکنون سنندج و اردبيل هم در دست کار هستند که متصل شوند يا راه‌آهن چابهار به سمت زاهدان هم به گفته وزير راه تا آخر خرداد سال آينده به اتمام مي‌رسد. کارهاي بزرگي که بايد انجام شود تا آثار مثبتي براي اقتصاد ايران داشته باشد...

دولت طي يک‌سال آينده بايد از اين دست طرح‌ها و کارهاي ناتمام را به اتمام برساند. در بخش صنعت، طرح‌هاي بسيار بزرگ پتروشيمي داريم که بايد تا پايان دولت تمام شود. پروژه‌هاي بزرگي مثل خط لوله گره جاسک را داريم که وزير نفت به طور تمام وقت روي اين موضوعات متمرکز شده تا کار را تمام کند و مي‌خواهد پايانه دوم سامانه نفتي ايران را در جاسک تا پايان دولت به اتمام و بهره‌برداري برساند. يا گازرساني ايرانشهر به چابهار که کار بسيار مهمي است و موجب راه اندازي پتروشيمي‌ها و فولاد چابهار مي‌شود، کاري است که بايد تا پايان اين دولت تمام شود. همين‌طور طرح هاي سدسازي وزارت نيرو، طرح‌هاي آب آشاميدني و تصفيه‌خانه‌ها و تصفيه‌فاضلاب شهرها که در وزارت نيروست از جمله کارهاي مهمي است. دولت هفت سال روي اين کارها زحمت کشيده و افتخارهمه است، نه افتخار يک فرد خاص باشد. اصولگراها نبايد از اين موفقيت‌ها ناراحت باشند چون افتخار آنها هم هست و آنها هم از دستاوردهاي انقلاب خوشحال مي‌شوند. پيشنهاد مي‌کنم از دستاوردها عصباني نباشند.

از دستاوردها حمايت کرده و همه بدان افتخار کنند. همه ايرانيان بايد از موفقيت‌هاي کشور هرچقدر هم کوچک احساس افتخار کنند تا اين موفقيت‌ها را در شرايط سخت تحريمي به‌دست مي‌آوريم. در شرايطي که کشور در فشارهاي تحريمي است در صنعت نفت، پتروشيمي را به 95 ميليون تن مي‌رسانيم. اين نشان‌دهنده اين است که قابليت‌هاي اين انقلاب به منصه‌ظهور گذاشته شده. کارهايي که در دولت، وزارتخانه‌ها و همين‌طور در دستگاه‌هاي ديگر انجام شده، قابل‌توجه و تقدير است. در اين راه تنها قوه مجريه سهيم نيست و مجلس قبلي هم در برخي از اين موفقيت‌ها حامي بوده و قانون و بودجه‌هايش را تصويب و پشتيباني کرده است.

آنها هم در موفقيت‌هاي به‌دست آمده شريک هستند. يا قوه قضائيه هم به سهم خود در مبارزه‌اي که با فساد براي پيشبرد کشور انجام مي‌دهد، سهيم و شريک است و نشان‌دهنده اين است که اين موفقيت‌ها مال همه انقلاب است و هيچ‌کس نبايد از موفقيت‌ها احساس نگراني کند. بايد در يک‌سال باقيمانده دولت همه کمک‌کنند تا کارهاي ناتمام به اتمام برسد.

اشتراک گذاری
نظر شما
نام:
ایمیل:
* نظر:
* :
آخرین اخبار